Audi A4 1.8T quattro ohjausboksista katoaa virta !

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juuke90
-
Viestit: 7
Liittynyt: 26.2.2010 14:35

Audi A4 1.8T quattro ohjausboksista katoaa virta !

ViestiKirjoittaja Juuke90 » 18.1.2011 21:49

Auto audi a4 1.8 tq koneella AVJ. Auto ajaessa tai käydessään tyhjäkäyntiä sammuu yhtäkkiä eikä lähde käyntiin.

Vag com:illa ei pääse sammumisen jälkeen kiinni moottorin ohjaus yksikköön lukemaan vikakoodeja, Sanoo vain error. Kun sammumisen jälkeen virrat kääntäessä päälle ei mittaristoon syty vika valoa eikä sitä epc valoa (tai oli joku muu kolmekirjaiminen sana).

Yleensä kun antaa sammumisen jälkeen pari tuntia auton olla lähtee taas käyntiin ja käy muutaman minuutin..

joskus jäänyt vikakoodi 18010 eli B30 terminal low voltage. Ja kyllä olen tarkistanut akun ja kaapelit eikä niissä mitään vikaa. Voiko koko ohjaus boksi olla rikki? Tai voisiko sielä olla jotain releitä jotka ovat jumissa???

Kiitos kaikille jotka sanoo edes jotain vinkkiä!!
Viimeksi muokannut Juuke90, 20.1.2011 22:17. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

juupetti
-
Viestit: 108
Liittynyt: 22.1.2010 14:13

ViestiKirjoittaja juupetti » 18.1.2011 22:37

en tiedä ohjausboksista mitään mutta voisitko jäsennellä tuota tekstiä hieman ni ois paljon helpompi lukea kun ei ole yhdessä pötkössä kuin alakoululaisilla konsonaan.

Kiitos.

Juuke90
-
Viestit: 7
Liittynyt: 26.2.2010 14:35

Audi A4 1.8T quattro ohjausboksista katoaa virta !

ViestiKirjoittaja Juuke90 » 19.1.2011 18:57

Nyt olis yritetty jäsennellä niin kuin alakoulussa konsanaan.

Jonimies
-
Viestit: 147
Liittynyt: 11.2.2010 18:04

ViestiKirjoittaja Jonimies » 21.1.2011 15:20

Ootkos miettinyt, että onko laturi kunnossa? Akulta tuleva jännite on hieman yli 12v ja auton oma laturi työntää normaalisti kaikelle laitteistolle 14.4 volttia. Tuo vikakoodisi siis viittaisi siihen, etteivät nuo jännitteet nouse tuonne 14.4:ään auton käydessä.

Juuke90
-
Viestit: 7
Liittynyt: 26.2.2010 14:35

Audi A4 1.8T quattro ohjausboksista katoaa virta !

ViestiKirjoittaja Juuke90 » 21.1.2011 19:21

Kyllä mä sen latausjännitteen mittasin ja oli just sitä 14.5 luokkaa.

löysin ohjainboksin jatkuvan virran johdon ja kiinnitin siihen lampun, jolla katsoin että tuleeko siihen virtaa. Laitoin auton käyntiin ja rupesin odottelemaan että koska sammuu. Muutaman minuutin päästä auto sammui ja lamppu paloi komiasti.

Eli jatkuva virta näillä kokeiluilla pitäis tulla boksiin.

Sammumisesta parin sekunnin päästä flekti huutaa täysiä ja mittaristossa ei pala kumpaakaan vika valoa.

Ei voi ihmismieli käsittää :(

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 22.1.2011 10:20

Virtalukko tai päävirtarele, olikohan numeroltaan 219.

Juuke90
-
Viestit: 7
Liittynyt: 26.2.2010 14:35

Audi A4 1.8T quattro ohjausboksista katoaa virta !

ViestiKirjoittaja Juuke90 » 24.1.2011 17:09

Virtalukko on kyllä katsottu läpi, ja pitäis toimia. Virtalukosta n.10cm päässä oli kolme johtoa vähän lämmenny ja pari oli sulanu yhteen.

Korjasin ne mutta ei ollut vaikutusta mihinkään tai en ainakaan huomannut.

Relettä en ole kyllä tutkinut vois suoraa hakia uuren ku ei varmaan hirveitä maksa. Ei taida tässä "konkurssissa" tuntua missään.

OLIHAN se rele ehjä.
Viimeksi muokannut Juuke90, 25.1.2011 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 25.1.2011 14:17

Onko lastutettu?
Voipi olla tinaus irti.

Juuke90
-
Viestit: 7
Liittynyt: 26.2.2010 14:35

Audi A4 1.8T quattro ohjausboksista katoaa virta !

ViestiKirjoittaja Juuke90 » 25.1.2011 17:57

On tuos tuo ABT:n ohjelma mutta ei sitä mun käsittääkseni tinata. Eikös se laiteta vaan roikalla sisälle.

Äsken se tuosta pihasta löin kylmästä käyntiin ja hienosti kävi lämpöseksi asti. Hetken päästä menin pihalle ja kuuntelin niin flekti huuti vaihteeksi. Onhan tuola pihalla aika kuuma -14 astetta ja auto oli ollu jonku vartin jo sammuksis.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 26.1.2011 2:34

Äkkisiltään kuulostas vialliselta eculta vaikken noista 1.8t:n bokseista ihan hirveästi tiedäkään. Itse ainakin lähtisin ensin tarkastamaan ecun sisällön, littimen, johdot, tuumailemalla vagcomilla vielä kaikkia lukemia ja toimintaa, ja sitten kokeilemaan mahdollisesti kokonaan toisella boksilla jossei noilla tokene. Voipihan tuo olla myös maadoitusvika, itse mittaisin että ecun liittimen maapinneihin tulee maadoitus normaalisti, etenkin silloin kun vika on päällä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.1.2011 2:45

Onko jollain erikois-/virityspajalla sellainen simulaattori jolla noita moottorinohjainlaitteita ja ohjelmia testataan. Sellaisella voisi jotain selvitä.

E: Sitten ehkä voisi kurkata kyseisen mokkulan sisään ja katsoa että onko siellä jotain savunhajuisia komponentteja.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 26.1.2011 7:41

Ite kattosin jos on joku salausjalka ym turailu ni tinaisin sen uudestaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa