Uudet VAG:ilaisen pyörännavat vanhempiin?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

namniki
-
Viestit: 18
Liittynyt: 19.1.2009 17:15

Uudet VAG:ilaisen pyörännavat vanhempiin?

ViestiKirjoittaja namniki » 24.1.2011 18:23

Eli mielessä ollut tosiaan uudempien 5x112-jaolla olevien pyörännapojen vaihto tohon omaan G4 GTI:hin. Tavoitteena jarrutehon parannus (Esim Octavia RS jarrut)

Onko tuo kuinka iso operaatio ja kuinka paljon tämä operaatio tarvii custom-osia? Varmaan ainakin jarrusatulan kannakkeet joutuu jossain teetättämään? Lisäksi tuo pulttijako, oisi vähän miellyttävämpi vannehommissa, vaikka ei 5x100 mikään harvinainen olekkaan.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 24.1.2011 20:15

Käy ne RS ocun jarrut kyllä ihan 5x100 jaolle. En ihan pienin perustein lähtisi pulttijakoa muuttamaan.

namniki
-
Viestit: 18
Liittynyt: 19.1.2009 17:15

ViestiKirjoittaja namniki » 24.1.2011 21:18

Levythän vaan on eri jaolla, meinasin OEM-osilla selvitä. Onko niiden satuloiden asentaminen minkälainen homma ja missä muissa VAG:ilaisissa olisi vastaavan tehoisia jarruja?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.1.2011 21:36

Eikö joku Brembon valmis sarja olisi sopiva? Ei ne RS:n jarrutkaan kovin halpoja taida olla?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 24.1.2011 21:47

Satulankannakkeiden vaihto ja 312 levyt. Riittää yleisimpiin tarkoituksiin ja on ainakin oem:ää.

namniki
-
Viestit: 18
Liittynyt: 19.1.2009 17:15

ViestiKirjoittaja namniki » 24.1.2011 22:14

Brembon sarjat maksaa mansikoita ja tavoitteena olisikin löytää aktiivisella etsimisellä noilta purkaamoilta jotkut uudemman mallin tehokkaammat jarrut. Kyllä toi kannakkeen vaihto ja isommat levytkin on mielessä pyörinyt. Pitää lähinnä kartoittaa mahdollisuuksia. Entä takajarrut siinä tapauksessa? Mistä niihin lisää potkua.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.1.2011 6:38

Kartoita mahdollisuuksia ensiksi foorumia googlaamalla. Isoissa esim. RS ocun jarruissa on samat satulat kun sulla nyt. Eli erona on tosiaan vaan satulan kannakkeet ja levyjen koko. Samat isommat löytyy myös V6:sta ja muutamasta muusta ns. tehoversiosta.

Takajarruja päivitetään yleensä vaan ulkonäön takia...

namniki
-
Viestit: 18
Liittynyt: 19.1.2009 17:15

ViestiKirjoittaja namniki » 25.1.2011 11:54

Ootkohan nyt ihan varma, kun minä tosiaan puhuin Ocu II:stesta, en tästä vanhemmasta RS:stä? Aika paljon rankemmin ottaa polkimella kiinni ihan noin kokemuksesta, niin vähän epäilyttää, että enemmän mäntiä niissä satuloissa.

Ulkonäkökin merkitsee autoissa. ;) Lähinnähän sinne taakse haluaisi isompia levyjä, esim 288mm.
Kartoita mahdollisuuksia ensiksi foorumia googlaamalla. Isoissa esim. RS ocun jarruissa on samat satulat kun sulla nyt. Eli erona on tosiaan vaan satulan kannakkeet ja levyjen koko. Samat isommat löytyy myös V6:sta ja muutamasta muusta ns. tehoversiosta.

Takajarruja päivitetään yleensä vaan ulkonäön takia...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.1.2011 12:12

Puhuin ekan sukupolven Ocu RS:stä.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 25.1.2011 13:35

312x25 levyt 1-mäntäisillä satuloilla on myös uudemmassa, ainakin etkan mukaan, mutta tosiaan 5x112 jaolla. Mitään järkeähän tuossa jaon muutoksessa ei ole ainakaan jarrujen takia, kun samankokoisia jarruja löytyy ihan oikeallakin jaolla ja luultavasti niitä löytyy vielä helpommin käytettynäkin.

namniki
-
Viestit: 18
Liittynyt: 19.1.2009 17:15

ViestiKirjoittaja namniki » 25.1.2011 14:34

Vannevalikoiman laajeneminen ilman jaonmuutosspeisereitähän siinä houkuttaa. :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.1.2011 14:36

Taakse jos haluaa 280/288 levyt niin joutuu teettää satuloiden kannakkeet. VWvorteksilla ovat käyttäneet 256mm takasatuloita, 288mm Vr6 etulevyjä ja customi kannakkeita.
Tosin noi on syncro/4motion projekteja. tiedä sit etuvetosista.

namniki
-
Viestit: 18
Liittynyt: 19.1.2009 17:15

ViestiKirjoittaja namniki » 25.1.2011 16:10

Miten toi kannakkeiden teettäminen? Millä niitä on porukka suunnitellut ja mistä materiaalista toteuttanut? Alumiini? Rosteri?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.1.2011 17:24

Ainakin Black Forest Industries myy isojarrukittiä taakse jossa hyödynnetään vakio jarrusatula.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.1.2011 18:19

Eteen löytyy sitten ihan vag osanumeroilla nelimäntäistä muistaakseni AP-racingin valmistamaa satulaa joka menee ihan vakio olka-akseliin. Eikä oo muistaakseni ees kovin kalliit. Noilla alkaa saamaan jo kummasti jarrutehoa ja levyksi kelpaa vakio 312 levy.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 25.1.2011 21:42

Kaikki seatin 4mäntäset jarrut maksaa nykyään 4numeroisen summan parilta, joten edullista ratkasua niistä ei saa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa