Auto siis AGR-koneinen Polo farkku. Ajettu 178tkm tällä hetkellä. Huomasin tuossa öljyjä tarkistellessa, että suodatinjalka on pohjasta öljyinen ja pohjapanssari myös. Onko jalassa jotkut tiivisteet jotka voi vaihtaa vai mistä näiden vuotaminen yleensä johtuu? Suodattimen kansi on hyvin kiinni eli ei vuoda yläpäästä.
Rupeaa pikkuhiljaa jokapaikasta tiputteleen tää vehje. Ostohetkestä lähtien (122tkm) on turbon imupuolen liitos hikoillut ja kampiakselin stefa meni vaihtoon äskettäin.
Suodatinjalka märkänä öljystä
Valvoja: ffp jäsenet
Jos vuotaa öljynsuodattimen alapuolelta ns.öljynjäähdyttimestä (/lämmönvaihtimesta) voit kokeilla ihan vaan kiristämällä siellä pohjassa olevaa pulttia (koko taisi olla luokka 32mm tai jotain sinnepäin). Tuo öljynjäähdytin on sellainen noin "neliskanttinen" päältäpäin katsottuna ja kyljestä menee pari vesiletkua.
Samalla sinne kyllä laittaa uuden tiivisteenkin, joka maksaa alkuperäisvaraosana noin 4 egeä, varsinkin jos meinaat käyttää tuon jäähdyttimen irti. Itselläni sokotassa vuoto lakkasi hetkellisesti pultin kiristämisellä, mutta loppuviimein piti kuitenkin tuo tiiviste vaihtaa...
Samalla sinne kyllä laittaa uuden tiivisteenkin, joka maksaa alkuperäisvaraosana noin 4 egeä, varsinkin jos meinaat käyttää tuon jäähdyttimen irti. Itselläni sokotassa vuoto lakkasi hetkellisesti pultin kiristämisellä, mutta loppuviimein piti kuitenkin tuo tiiviste vaihtaa...
Kuivasin tuon suodatinjalan rätillä kuivaksi ja jäin seuraamaan mistä vuotaa. On ajettu sen jälkeen 1000km ja ei näy mitään vuodon merkkiä missään. Olisko kovat pakkaset ja ilman esilämmitystä tehdyt starttaukset vaikuttaneet asiaan kun niitä joutui muutamia kertoja pakon edessä tekemään? Huohotin ollut hieman jäässä ja purskauttanut tuolta öljyjä ulos?
Jäädään seurailemaan tilannetta.
Jäädään seurailemaan tilannetta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa