Elikkkäs seuraavanlainen pitkä stoori viasta. Ongelmat alkoi viime kesänä perushuollon jälkeen jonka yhteydessä vaihdoin akun ja tulpat. No, "viisasten kaverien" avulla sitten vaihdettiin sytytyspuola, molemmat lambdat ja jakopään rempan ohessa nokka-akselin asentoanturi. Ongelma tuntui häviävän osittain mutta ei kokonaan joka johti siihen että asian annettiin olla, kunnes ennen joulua auto sitten lopetti käymisen lähes kokonaan. Oma aika tiukilla ja auto LMS:lle korjaukseen, siellä todettiin ilmamassamittari rikkinäiseksi ja myös katalysaattori joka puolestaan oli tukkinut takavaimentajan jotka kaikki vaihdettiin. Vika ei tuosta hävinnyt ja liikkeessä tutkittiin puristuspaineet ja ohivuodot ja paikattiin pieni halkeama pakosarjasta tahnalla sekä vaihdettiin 2. ja 3. sylinterien suuttimien paikkaa ilman vaikutusta. Auto oli ollut jo kuukauden liikkeessä ja sieltä kerrottiin enää että vika on mysteeri, no sitten kävin hakemassa auton pois kun ei tullut kuntoon. Siinä vaiheessa vikakoodeina oli P0300, P0301, P0303, P0304 ja en koodia muista mutta liian alhaiset seossuhteet oli yksi. Itse sitten mitattiin tulpanjohdot ja todettiin 1,3 ja 4 piuhat viallisiksi ja tuntui että siinähän se sit oli kunnes koeajossa tuli heti vikakoodi P0116 no vaihdettiin sitten tuo moottorin lämpötila-anturi ja taas koeajolle ja mitään vikaa ei havaittu kunnes seuraavana päivänä tuli taas nuo sytytyskatkokoodit mutta enää ykkös ja nelossylinteristä.
Vika esiintyy kylmänä noin 100 metrin ajon jälkeen täydellisenä puutumisena kunnes noin 200 metrin ajon jälkeen taas häviää kuin mitään vika ei olisikaan. Tyhjäkäynnillä ja lämpimänä auto tekee harvakseltaan pienen nykäyksen jota ei juuri huomaa.
Tällä hetkellä ei mitään hajua missä vika, onko ehdotuksia?
VW golf IV 2.0 85kw käyntiongelmaa.
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa