puhallin rikki

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

golffarmari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 26.10.2010 5:05

puhallin rikki

ViestiKirjoittaja golffarmari » 22.1.2011 16:03

olis taas avun tarvetta.. :) ei puhalla golffin tuuletin (vai mikä sen oikee nimi onkaan..) ollenkaan. Ennen toimi asennoissa 2 ja neljä, nyt tällä viikolla toimi enää niin että se oli nelosen ja kolmosen välissä siis niin että ei ollu oikeen kummassakaan niistä vaan siinä välissä vaan toimi. Nyt ei toimi enää ollenkaan. Mikä vois olla vikana? Onko tää joku yleisvika näissä? Voisko olla toi itse käännettävä kytkin jossa on numerot 0-4? Miten saan otettua auki/irti sen että voin kattoo oks vika siinä..

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 22.1.2011 16:19

Varmaan kannattas laittaa auton vm ym tiedot

kissat
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.8.2010 20:55

Koitetaan auttaa

ViestiKirjoittaja kissat » 22.1.2011 18:18

Tuntuu että vika on siinä 4 aseintoisessa kytkimessä, koska on väli kohta (” toimi enää niin että se oli nelosen ja kolmosen välissä”). Se sulkee pois melko varmasti sen , että vika olisi etuvastuksella tai moottorilla. Kannattaa toimia seuraavasti. > Kimpeä varovasti se etulevy irti joka on kolmen säätimen ympärillä. > Iroilta ne neljä ruuvia säätöyksikön kulmista. Nyt koko säätöyksikkö tulee ulos sen verran että näkee tämän toiminnon. > Irrota vasemmassa yläkulmassa oleva johtoliitin irti. > Ota johdon pätkä jonka toisessa päässä on urospuoleinen apikonliitin ja työnnä se irrottamaasi liittimen napaan 2 (numeron näet peilillä, on liitinpaikka vasemmassa yläkulmassa). > Käännä virta-avaimesta virrat päälle jotta johdolle tulee jännite. (Voit ottaa virran myös suoraan akulta jolloin ei tarvitse hakea sitä liitin napaa eikä laittaa virtoja päälle 2 ). > Nyt käyt läpi kaikki neljä nastaa siitä liitin johdosta. Joka kerta kun tuot jännitteen jollekin nastalle pitäisi tuulettimen lähteä pyörimään eri nopeudella. Älä turhaan tuo jännitettä sille vasemmassa ylänurkassa olevalle nastalle koska se on virran sisääntulo nasta. Jos löydät kaikki 4 nopeutta tällä lailla, on varma ettei vikaa ole etuvastuksella tai moottorilla. Jos vika on siinä kytkin säätöpyörässä, niin koita taivuttaa varovasti sitä peltilituskaa tiukemmalle joka kulkee sen kuparin alla. (tulee näkyville kun säätöpyörää pyörittää vastapäivään). Jos vika kytkimessä ja ei korjattavissa, on koko säätöyksikkö uusittava. Kannatta hakea käytetty jostain ennen kuin irrottaa entisen. Jos irrotat itse jostain kolariautosta niin ota siitä ne peltilipsit jotka lukitsevat säätövaijerin vaipan niin ei vaaraan, että pudotat jonkun etkä löydä sitä enää. Itse maksoin kolariauton osasta 25 ekua.

golffarmari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 26.10.2010 5:05

ViestiKirjoittaja golffarmari » 23.1.2011 13:59

joo pitikin laittaa auton tiedot mutta kyse on siis golffista vm 94.

golffarmari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 26.10.2010 5:05

ViestiKirjoittaja golffarmari » 23.1.2011 14:54

nyt tein noitten edellä olevien ohjeiden mukaan ja tulos on tämä: Kun syötin virtaa niille neljälle eri johdolle niin yhdellä niistä se lähti pyörimään ja se on nopeus 4. Ja muutenkin se tuuletin toimii nyt 4:lla kun vähän roplasin sen kanssa eli se vaan ei ottanu jotenkin varmaan kontaktia hyvin paitsi siinä 3 ja 4 välissä. Eli tällä hetkellä puhallin toimii 4:lla ja kakkos nopeus on tippunut pelistä. Aiemminhan toimi 2:lla ja 4:lla. Miten jatketaan vian selvittämistä? säätöpyörässä vika ei ole, joten jääkö vaihtoehdoiksi etuvastus ja moottori. Miten voin testata ne ja mistä ne löytyy?

kissat
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.8.2010 20:55

Lisä ohje

ViestiKirjoittaja kissat » 23.1.2011 16:47

Joo, nyt on kaivettava etuvastuspaketti esille, siellä on kolme vastusta sarjassa, ja ilmeisesti juuri tuo viimeinen ennen ohitusta oleva vastus palanut koska nelosnopeus pelaa. Tässä linkki kaivuu hommiin >
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... c9c49d3d55

kissat
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.8.2010 20:55

Lisäystä

ViestiKirjoittaja kissat » 23.1.2011 17:25

Sori, tuli kirjoitettua ennen kuin tarpeeksi ajateltua. Tämä kohta ” Aiemminhan toimi 2:lla ja 4:lla”, sulkee pois sen mahdollisuuden, että kolmosen vastus olisi palanut ja näin ollen myös kolmosen olisi pitänyt toimia koska kakkosen virran pitää mennä kolmosen läpi. Nyt näyttää siltä, että jos kytkinosa on kunnossa niin on johtokatkos jossain. Teeppä näin, puhallin kytkin nolla asentoon, > tuo akulta virta vastuksen vihreälle johdolle 1 nopeus, musta-valkonen 2 nopeus, kelta-musta 3 nopeus, Valkonen 4. Jos tämä kaikki toimii, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin johtokatkos, tai sittenkin kytkin osa rikki. Sori virheeni


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa