ventoon pajeron ahdin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jullikka_91
-
Viestit: 19
Liittynyt: 20.1.2011 22:59

ventoon pajeron ahdin

ViestiKirjoittaja jullikka_91 » 20.1.2011 23:05

joo elikkä tuli laitettua ventoon isompi ahin garrett td04.. pajerosta otettu.
hukkaportti on pois käytöstä elikkä ahtaa minkä pystyy mutta ahtopaineet ei nouse 0.2 enemmän 0_o mistäköhän mahtaa moinen johtua?
E:niin ja konehan on aaz. ja pljonka mahtaa olla öljynpaine kyseisessä koneessa?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 21.1.2011 8:47

Oisko se hukkaportti jäänyt auki?

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 21.1.2011 10:07

onko syöttöä tarpeeksi?

jullikka_91
-
Viestit: 19
Liittynyt: 20.1.2011 22:59

ViestiKirjoittaja jullikka_91 » 22.1.2011 2:12

syöttöjä on kyllä tarpeeks et tulee sitä neekerin mulkkua putkesta:D hukka purtti on kyllä kiinni mutta ahto putkessa alkaa kuulua pientä vihellystä 3500rpm jälkeen niin voiko tämä vaikuttaa asiaan niin paljon??

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 22.1.2011 9:00

Varmistetaan nyt että nousihan paineet normisti vanhalla ahtimella ja onhan pajeron ahdin varmasti kunnossa? Ettei kunkkupultti ole pettämässä niin että ajoitukset on jo jotakin aivan muuta kuin pitäisi.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.1.2011 13:52

Kannattanee varmaan tutkia ne ahtoputket jos kerta selvä vinkuna kuuluu. Ja kyllä, reikä putkessa vaikuttaa olennaisesta ahtojen kertymiseen. Samalla lie kannattanee tutkia ahtimen välykset ja pyörintäherkkyys.

jullikka_91
-
Viestit: 19
Liittynyt: 20.1.2011 22:59

ViestiKirjoittaja jullikka_91 » 22.1.2011 14:42

edellisellä ahtimella ahdot oli 1.5 paikkeilla.. ja ajoitus oli kohillaan kun tuli se jo katsottua. siivet pyörii normaalisti ja ei välystä normaalia enempää

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 22.1.2011 15:49

mistäs pajerosta toi ahdin on ??

jullikka_91
-
Viestit: 19
Liittynyt: 20.1.2011 22:59

ViestiKirjoittaja jullikka_91 » 22.1.2011 15:59

2.5 litrasesta disselistä.. garrett td04 on ahdin

jullikka_91
-
Viestit: 19
Liittynyt: 20.1.2011 22:59

ViestiKirjoittaja jullikka_91 » 25.1.2011 21:41

kiitos näistä mutta nyt sekin turbo pamahti ja uus jo tallissa oottamassa:)

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 25.1.2011 23:06

Mikähän sieltä "pamahti"? Onhan voitelu varmasti kunnossa?

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 30.1.2011 21:33

Tiedoksi vain että missään mitsussa ei ole alun perin Garrett:in tekemää ahdinta, kaikki on Mitsubishin omaa (MHI) tuotantoa.

Vanhemmissa 2.3TD pajeroissa (83-85) ja takavetoisissa TD Galanteissa ahdin oli tyyppiä TC05-10A ja hukkaportiton. Näissä pakopesä on suurempi kuin uusissa 2.5TD/TDIC ahtimissa, ja näin pakopaineetkin pysyvät paremmin kurissa. Tällaisella ahtimella on kellotettu 2.3TD moottorista 220hv.

Vuodesta 1986 vuoteen 1991 ahtimen tyyppi oli TD04-09B4 ja tässä mallissa on pakopesässä hukkaportti. Pakopesä taas on huomattavasti pienempi kuin vanhemmassa mallissa, ja kansi joutuu kovemmalle lämpökuormalle pakopaineiden takia.


Tällainen pieni tietoisku jos jotakin muutakin sattuu askarruttamaan... T. entinen pajerokuski

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 31.1.2011 7:42

minkä kokoiset siivet on tuossa tc05-10a ahtimessa?

-wla-
-
Viestit: 13
Liittynyt: 8.2.2011 18:55

ViestiKirjoittaja -wla- » 10.3.2011 18:15

Minulla on kanssa tuommoinen mitsun td04 hyllyssä ja suunnitellut laittavani se golf 1,9td kylkeen. Osaako joku sanoa siitä onko passeli vai pitäisikö hankkia joku muu?

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 12.4.2011 7:13

Siipien koosta en löytänyt enää taulukkoa, minulla se jossain oli tallessa mutta lie Albert käynyt kylässä...

Uudempi, pienempi TD04 -ahdin voisi käydäkin 1.9D perään, Pajerossa nimittäin ahdin heräsi rivojen syöttöjen saattelemana jo 1000 kierroksen tuntumasta ja 1500 kierrokseen sai kerättyä parhaimmillaan 0,9bar ahtoja. Tietty pienemmässä koneessa käyttöalue siirtyy ylemmäs, mutta epäilisin ettei lainkaan hassumpi ajettava tuolla kokoonpanolla. Ainakin tuoton pitäisi riittää, ja pakopaineet pysyä kurissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa