mikä mahtaa olla ku audin moottori ääni on jotenki niin jyrisevä. (Audi A4 1.9tdi 2004 AVF-moottori)
mulla on ollut näitä vag-laisia dieseleitä paljon mut tämä on ensimmäinen missä moottori on näin karskea ääninen.
ja auto ihan tärisee sisällä esimerkiksi tyhjäkäynnillä. ja kun kiihdyttää niin jyrinä on korviintuntuva. ja ku esim vaimo kurvaa autolla kotipihalle ni sen kyllä kuulee.
edellinen auto seat leon 1.9tdi -03 siitä ei tiennyt mitään ku vaimo kurvas pihalle. oli jotenki niin siisti ääninen.. olen kuullut, että etelä saksasta tuotuja autoja ois juts tälläsiä, voiko olla moottorityynejen kumit kovempaa tavaraa mitä suomeen tuotujen autojen? ja tämä tuotu saksasta vuosi sitte.
Audi A4 1.9tdi -04 moottori jyrinä AVF-moottori
Valvoja: ffp jäsenet
Ja toinen mikä tulee itelle heti mieleen on laturin vapaapyörä, aiheuttaa melkoista resonointia moottorilaan kaikkiin muoveihin ja pitää todella kurjaa ääntä.
Itse justiin korjasin omasta avf koneesta tuon vapaapyöräongelman ja johan muuttui käynti tasaiseksi. Tuo vapaapyörä on helppo todeta, kun nyppää vain hihnan pois paikaltaan. Sitten koittaa pyöriikö pyörä toiseen suuntaan tyhjää ja pitää toiseen suuntaa. Mulla oli rikki toi pyörän mekanismi sisältää, niin ei pyörinyt tyhjää ollenkaan.
Uusi pyörä maksaa noin 80e ja liikkeessä ottivat 15e sen vaihtamisesta, kun irrotti laturin itse ja ne vain vaihtoi pyörän. Pyörä on kiinni tuollaisella suhteellisen erikoisella trox ruuvilla, eikä avainta tuntunut löytyvän ihan helposti niin päädyin liikkeeseen.
Itse justiin korjasin omasta avf koneesta tuon vapaapyöräongelman ja johan muuttui käynti tasaiseksi. Tuo vapaapyörä on helppo todeta, kun nyppää vain hihnan pois paikaltaan. Sitten koittaa pyöriikö pyörä toiseen suuntaan tyhjää ja pitää toiseen suuntaa. Mulla oli rikki toi pyörän mekanismi sisältää, niin ei pyörinyt tyhjää ollenkaan.
Uusi pyörä maksaa noin 80e ja liikkeessä ottivat 15e sen vaihtamisesta, kun irrotti laturin itse ja ne vain vaihtoi pyörän. Pyörä on kiinni tuollaisella suhteellisen erikoisella trox ruuvilla, eikä avainta tuntunut löytyvän ihan helposti niin päädyin liikkeeseen.
Offtopikiksi menee, mutta pakko kommentoida :D
Näitä teboilin tietotoimiston juttuja kuulee kyllä yhä lisää. Mitä eriskummallisempia näköjään.
Nojoo, veikkaan jyrisevää ääntä kaksoismassavauhtipyörän lopun aluksi.
olen kuullut, että etelä saksasta tuotuja autoja ois juts tälläsiä, voiko olla moottorityynejen kumit kovempaa tavaraa mitä suomeen tuotujen autojen?
Näitä teboilin tietotoimiston juttuja kuulee kyllä yhä lisää. Mitä eriskummallisempia näköjään.
Nojoo, veikkaan jyrisevää ääntä kaksoismassavauhtipyörän lopun aluksi.
mulla kylläkin vanhempi passatti, afn tdi. Jyristeli ja sisälle tuntu tärinä varsinkin tyhjäkäynnillä ratissa jne. Vahva epäily oli myöskin vauhtipyörässä--> meni vaihtoon ja tilalle tuli kiintee pyörä ahusta ja uus kytkin setti. Mut ei vissiin vika ollukkaan siinä ku tärinät jatkuu. Moottorin tukikumit kai ne on seuraavaks listalla, ku vapaakytkinkin on vasta vaihdettu.
jyrinä
juu noita kumityynyjä olen kyllä koittanut katsastella mut eipä siellä mitään ihmeellistä näy.
ja kaksoismassapyörän rikkoutumis äänen tiedän, sitä tämä ei ole.. kuulemma tämän auton ominaisuus tää jyrinä. ei täänyt niin paha ole, jotenki tuntuu et väheni jyrinä uuden ohjelmoinnin jälkeen.laitettiin vähä tehoo lisää;)
ja kaksoismassapyörän rikkoutumis äänen tiedän, sitä tämä ei ole.. kuulemma tämän auton ominaisuus tää jyrinä. ei täänyt niin paha ole, jotenki tuntuu et väheni jyrinä uuden ohjelmoinnin jälkeen.laitettiin vähä tehoo lisää;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”