Audi A4 1.8T vm-96

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

j3cc3
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.1.2011 18:54

Audi A4 1.8T vm-96

ViestiKirjoittaja j3cc3 » 20.1.2011 18:09

Morjesta!

Kannattaako kokeilla laittaa kyseiseen autoon dumppia vai rupeaako olemaan haittaa enemmän kuin hyötyä? Vaparia ei varmaan ainakaan kannata laittaa, tarkoitus ois kuitenkin saada auto suhisemaan eikä päästämään vain imuääniä..

Löytääkö mistään muualta S4 look etupuskuria kuin streettuningcar:ilta kohtuu hintaan?

Onko kellään kokemusta miten siinä käy kiinnikkeet kohdalleen vai joutuuko modaamaan miten paljon?

-jusu-
-
Viestit: 220
Liittynyt: 8.4.2004 20:23

ViestiKirjoittaja -jusu- » 20.1.2011 18:29

Kuva

j3cc3
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.1.2011 18:54

ViestiKirjoittaja j3cc3 » 20.1.2011 18:47

^^arvostan tosi paljon tuommosia vastauksia! pitäs antaa luumuun oikee kunnola

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 20.1.2011 18:53

Täällä saa varmasti kaikenlaisiin tuning-tingeltangelikysymyksiin juuri tuollaisen vastauksen. Yleinen kanta on, että varsinkin etuvetoinen ~150hp. suhiseva Audi/Volkkari/Seat/Skoda on lähinnä nolo ilmestys liikenteessä, enkä yhtään ihmettele.

Laitappa hakuun esim. "By-pass" ja lue asiasta lisää. 95% todennäköisyydellä autosi ei tule toimimaan kunnolla dumpin kanssa.

-jusu-
-
Viestit: 220
Liittynyt: 8.4.2004 20:23

ViestiKirjoittaja -jusu- » 20.1.2011 19:18

Ei herneitä tartte ottaa =) Mietin vain että, millähän tavalla tämä liittyy projektiosioon. Ja tosiaan, haulla löytyy todella paljon keskustelua dumpista näissä vehkeissä.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 20.1.2011 19:50

Oonko ainoo jonka mielestä toi luumuun antaminen kuulostaa jotenkin irstaalta? Hyhhyh...

j3cc3
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.1.2011 18:54

ViestiKirjoittaja j3cc3 » 20.1.2011 20:01

okeiokei! ei pidä laittaaa sit suhisemaan, kunhan kyselin jos ois joku osannu antaa järkeviä vastauksia.. Itekku en hirveesti näistä turbo vehkeistä mitään ymmärrä..

mut saahan noista sen 194hv irti turbotecin ohjelmoinnilla/lastutuksella..

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 20.1.2011 20:27

Jos ny väkisin haluat suhiseen niin laita bsr optiflow tms amissuodatin, kiree by-passi ja softa. Sit saat ääniä, tossa vähän näytettä omasta amis-leonista.
Nyk, samalla koneella olevassa golffissa ei ole mitään suhinoita eikä tule, pitihän tuokin tietty kokeilla mutta jäi sitten.

http://www.youtube.com/embed/QsoGhDVjZlc

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 20.1.2011 21:34

Jos ny väkisin haluat suhiseen niin laita bsr optiflow tms amissuodatin, kiree by-passi ja softa. Sit saat ääniä, tossa vähän näytettä omasta amis-leonista.
Nyk, samalla koneella olevassa golffissa ei ole mitään suhinoita eikä tule, pitihän tuokin tietty kokeilla mutta jäi sitten.

http://www.youtube.com/embed/QsoGhDVjZlc

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 20.1.2011 21:40

Anteeksi nyt ehkä tiukka kanta, mutta tämä oli projekti osio. Kysymykset ja suunnitelmat toisaalle ellei sitten ole jotain jo konkreettista tapahtunut.
Vaikka tämä sivusto onkin mennyt siihen että laitetaan isot ja leveät vanteet alle, joku sarjatuotanto korisarja, lasketaan maahan makaamaan niin että renkaat on katon korkeudella sekä lyödään lastu jota sitten kutsutaan kuulemma virittämiseksi ja tätä muuta rakenteluksi niin silti joku häpy tähänkin hommaan!! -.-

Esim henk. koht. en kyllä ymmärrä miksi auto pitää saada suhisemaan? Jos tuosta jotain hp etua edes olisi mutta halpis dumpeilla voi olla päin vastaista tulosta luvassa. Lisäksi nuo lastu viritykset saisi melkeimpä heittää metikköön. Kokeilisit edes jotain repäsevää kuten laittaa tupla weeberi tuohon nelkkuun niin olisi jotain ihmeteltävää edes. Tuollaisia sanoisinko suoraan amis virityksiä näkee nyt joka kadunkulmassa kun tarpeeksi kauan seisoo.

Suhinaa jos haluat kuunnella niin ota mölymaasinasta(kutsutaan myös radioksi) antenni irti ja käännä voluumia isommalle.

Jos oikeasti ns performanssia sekä ulkonäköä haluat niin suosittelisin ottamaan google selaimen esille ja viettämään viikon koneella selvittäen asiaa sekä hiukan mailaillen ihmisille jotka voisivat ehkä jotain tietää asiasta.

Tee selvä suunnitelma itsellesi(joka kuitenkin tuppaa ajan kanssa muuttua) lätkit auton osiin ja alotat kasaamaan hankkimillasi osilla tai tee itse osat. Ota kuvia ja kun jotain on tapahtunut niin laita ihmeessä tänne! Ja oikeesti jos tekisit auton ei niin sarjatuotanto palikoilla niin saataisiin tännekkin vähän edes toisen näköistä kalustoa kuin ylempänä mainittu.

En halua masentaa tai mollata vaan tämä nyt oli minun mielipiteeni tämän topikin aloitukseen.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.1.2011 21:54

Vaikka tämä sivusto onkin mennyt siihen että laitetaan isot ja leveät vanteet alle, joku sarjatuotanto korisarja, lasketaan maahan makaamaan niin että renkaat on katon korkeudella sekä lyödään lastu jota sitten kutsutaan kuulemma virittämiseksi ja tätä muuta rakenteluksi niin silti joku häpy tähänkin hommaan!! -.-


tämänkin foorumin keski-ikä taitaa olla huidella tuolla yli 30vuoden paremmalla puolella ja aika monella on oikeastikkin sitä tietotaitoa jotka täällä kirjottelee. varsinkin jotka ottaa kantaa näihin dumppikyselyihin mistä on keskusteltu ja tapeltu varmaan se sata kertaa jo.
ja sit tuosta viritys hommasta.. hmmm taitaa aika monellaki olla sellaisia projekteja ettei ne kestä ihan julkista huutelua mitä on tehty. joillaki foorumeilla pystyy näitäkin juttuja seuraamaan.

ja miksi auto pitäisi raiskata jollain lasikuitutuuningkittipakkelihärpäkkeillä jotka ei edes oikeasti sovi siihen?

anteeksi OT. tosin taitaa tää topicci olla muutenki sääntöjen vastainen :)

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 20.1.2011 22:05

No laikuitu "härpäkkeitä" nyt on vaan helpompi tehdä kun kaikilla ei taida olla kotonaan muotteja ja kuuma mitä lie prässejä millä noita tehdas puskureita tehdään:D En sanokkaan että se sopisi kaikkiin autoihin. Lasikuidulla vaan saa tehtyä aivan oman näköisensä puskimen ja kun muista materiaali vaihtoehtoja nyt vähemmälti on niin täytyy kuidusta vääntää. Kyllähän muovinen vastaava kelpaisi jos sellaisia omaa silmää miellyttäviä olisi saatavilla asialliseen hintaan.

Dumpeista nyt en niin tiedä muuta kuin että vertailuissa ovat todenneet että nämä halpikset eivät kaikki oikeen tykkää toimia niinkuin pitäisi.

a1
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.8.2010 7:06

ViestiKirjoittaja a1 » 20.1.2011 22:11

Voi niitä osia tehdä hiilikuidustakin.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 20.1.2011 22:16

Dumppia ei saa toimimaan koskaan MAFillises vehkees. Ja juu pian joku sanoo, että tietää ainakin yhden, jossa toimii... juu onhan noita saatu toimiin, mutta se ei onnistu aivan jokaselta... Joten, jos haluaa sen toimivan suhisevan auton (miks helvetis...), niin laitta se oravafiltterin vakioputsarin tilalle, niin voil'a on sinulla yksi philips vedenkeitin hyppsis...

j3cc3
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.1.2011 18:54

ViestiKirjoittaja j3cc3 » 21.1.2011 10:00

Joo taidan suosiolla jättää sen dumpin laittamatta! se vaan tuntu eka kivalta ajatukselta laitaa se mut kai siihen suhahteluunki kyllästyy, sit jos auto ei vielä tosiaan liikaha ees mihinkään :D

mitenhän näistä VAG 1.8T kannattais alottaa se virittäminen?

Käytin auton vika koodin luvussa niin siellä näytti olevan 3koodia:

Lambdasopeutus addit.sop. liian korkea

Kaasuläpän ohjainyksikkö Virhe perussäädössä

Jäähdytysnesteen lämpötunnistin epäloogin. signaali

Mitähän noilla kannattais ruveta tekekään?

Kaasuläppä ainakin kokeillaan puhdistaa etttä jos se auttas..

ja toi lämpötunnistin taitaa vaikuttaa bensan kulutukseen..

j3cc3
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.1.2011 18:54

ViestiKirjoittaja j3cc3 » 21.1.2011 10:26

mitäs tuo MAFfi meinaa? ilmamäärämittariin liittyvää vaikko?

Eikös näistä löydy vakionakin Bypass? ja mikä sen virka on? aika moni on tainnu laittaa sen Forgen Bypassin, Onko siitä mitää höytyä vai antakaako olla vakion kiinni?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 21.1.2011 10:35

mitenhän näistä VAG 1.8T kannattais alottaa se virittäminen?


Ensimmäiseksi hankit viitisen tonnia joutavaa rahaa, ja siinä sivussa lueskelet moottoritekniikan perusteita ja muita aiheeseen liittyviä juttuja. Tarpeeton vouhotus laantuu siinä samalla

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 21.1.2011 10:37

MAFi on ilmamassamittari ja juu on sun autossa jo bypässi, jokku "päivittää" noihin forgeihin, niillä ehkä kasvattaa virtuaalipippeliä, mutta saa samalla yhden huolettavan paikan lisää, kun se mäntämallin pässi kun vaatii hieman huolehtimista.

Jossain tehokkaammissa VAG-laitteissa taitaa olla pikkusen kestävämpää laatua olevia bypässejä, en tiedä onko tuokin osa nykyää homoglobalisoitu, että samaa palikkaa käytettäis pikkupaineisista 165kw:hen asti....

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.1.2011 19:43

Löytääkö mistään muualta S4 look etupuskuria kuin streettuningcar:ilta kohtuu hintaan?

Onko kellään kokemusta miten siinä käy kiinnikkeet kohdalleen vai joutuuko modaamaan miten paljon?

Kuva
Ainakin RS4 look istuu aika heikosti ja mitään kiinnikkeitähän niissä ei ole.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa