mk2 16v päästöt, PL vai KR?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

mk2 16v päästöt, PL vai KR?

ViestiKirjoittaja Elementti » 17.1.2011 22:49

Ostin tuommosen Mk2 Gti 16v ja siihen on tehty jossain vaiheessa moottorinvaihto. Ainakin alkuperäisten papereiden mukaan olisi PL. Mistäs tunnistan onko siellä nyt PL vai KR?
Kävin kysymässä konttorilla otteen kanssa että onko tämä vähäpäästöinen vai ei. Inssi pitkään selvitteli ja ihmetteli ja lopulta tuli kertomaan että on eivähäpäästöinen, kun ei ole kolmitoimikatalysaattoria. Päästöt mitattaisiin näin ollen vain tyhjäkäynnillä.
Jos olen oikein ymmärtänyt PL on katti&lamda ja se on vähäpäästöinen.
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/16v/IMG_0676.JPG/small
Siinä huono känny kuva jos helpottaa
Viimeksi muokannut Elementti, 17.1.2011 22:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 17.1.2011 22:54

PL taitaa olla kun on määräjakajan kyljessä oikella puolella sähkömokkula.

Moottoritunnus näkyy lohkon kyljestä (jos ei ruoste ole vienyt sitä mennessään) laturin alapuolelta. Tasainen paikka johon stanssattu tunnus ja numero

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.1.2011 15:10

PL tuo on. Auton ikähän sen määrittelee tarviiko olla vähäpäästöinen.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.1.2011 15:40

mut eikös pl oo ollu jo 80-luvun puolella ja siltikkin on vähäpäästöinen? ja eikös se vähäpäästöisen raja oo -91 tai -92?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 18.1.2011 18:55

^-Se on kiinni siitä mitä silloisen ARK:n kynäpelle on auton tietoihin aikoinaan laittanut. Kattipakko suomessa astui periaatteessa voimaan -90 mutta paljon on senikäisiä ei-vähäpäästöisiäkin rekkaroitu, niihin haettiin varmaan jokin poikkeuslupa kun maassa taisi olla myymättä aika paljon ei-vähäpäästöisiä laman alkuaikoina. Huhujen mukaan -91 olisi vielä rekkaroitu GU-koneisia golfejakin, lienevät kuitenkin olleet malliltaan vanhempia.

Euroopassa kattipakko tuli voimaan jo aiemmin, saksassa/belgiassa varmaan mallivuodelle -89?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa