VW Golf III-96 kännistys/käyntihuolia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

bulletti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 11.1.2011 21:16

VW Golf III-96 kännistys/käyntihuolia

ViestiKirjoittaja bulletti » 11.1.2011 21:27

GOLF III käynnistyy mutta sammuu heti... kierrokset nousee heti käynnistyksen jälkeen 2000-3000 rpm ilman kaasua ja sammuu!
Vaihdoin juuri virranjakajan kannen ja pyörijän koska lähti kostealla huonosti käyntiin. Osat vaihdettuani kaikki toimi 3 km hyvin kunnes yhtäkkiä sammui KESKELLE tietä eikä liikkunut mihinkään... kylkiä hetken potkittuani ja MOTONETIN haukuttuani tutkin virranjakajan + pyörijän ja kaikki oli normaalisti... Kun virrat laittaa päälle kuuluu bensaruiskusta epämääräinen suhina?

Onko kellään apua ongelmiin?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.1.2011 22:09

Ei tarvi HUUTAA sentään.

E: Otsikko korjattu normaaliäänelle...
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 12.1.2011 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PöyhöinKuusaalt
-
Viestit: 158
Liittynyt: 29.12.2010 5:41

ViestiKirjoittaja PöyhöinKuusaalt » 12.1.2011 0:03

Onko polttoainepumppu aiemmin pitänyt ääntä? Siis onko se ennen ilmaissut toimintansa äänellä kun olet laittanut virran päälle?

Lienee syytä tutkia vikakoodit. Vikakohteitahan voi olla lukuisia. Kampiakselin asentotunnistin, puola... siis jokin anturi, joka osallistuu moottorin ohjaukseen.

Mikä moottorityyppi tässä autossa on? Minkä kokoinen moottori?

bulletti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 11.1.2011 21:16

ViestiKirjoittaja bulletti » 12.1.2011 8:39

Golf on 1.6 bensakoneella 55kw. Ei ole aiemmin bensapumppu pitänyt mekkalaa, täytyypä käydä ottamassa vikakoodit niin on taas viisaampi. Käynnistyksenestoa epäilen kun tuntuu että katkaisee virransyötön heti kun käynnistyy, muttei varmuutta ole...

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 12.1.2011 13:25

Bensapumpun rele rikki.

PöyhöinKuusaalt
-
Viestit: 158
Liittynyt: 29.12.2010 5:41

ViestiKirjoittaja PöyhöinKuusaalt » 12.1.2011 15:21

Eli jos se on polttoainpumpun rele niin se on rele 18.

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 12.1.2011 16:44

Jos rele on rikki eikö pumppu ole mykkä kun ei saa virtaa?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 12.1.2011 17:31

Ainakin mitä faijalla on mennyt kaksi relettä ventosta, niin aina alkanut oireet niinkuin tässäkin. Releen kärjet "palaa" vai miten sitä nytten kutsuisi? niin ei kytke enään kunnolla (pätkii). Rele on helppo avata ja tarkistaa kärjen kunto.

PöyhöinKuusaalt
-
Viestit: 158
Liittynyt: 29.12.2010 5:41

ViestiKirjoittaja PöyhöinKuusaalt » 12.1.2011 18:45

Ja rele on halpa ostaa sekä helppo vaihtaa.

bulletti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 11.1.2011 21:16

ViestiKirjoittaja bulletti » 13.1.2011 11:27

Eilen kokeilin siirtää autoa kotipihalle ja lähti käyntiin normaalisti, ajoin n. 1 km kunnes nykäisi ja sammui tien varteen... lähti käyntiin mutta sammuu parin sekunnin päästä...

Tänään aion vaihtaa polttoainepumpun releen ja katsoa obnko vaikutusta...

Kiitos vinkeistä!

bulletti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 11.1.2011 21:16

ViestiKirjoittaja bulletti » 18.1.2011 10:23

Ei ollut bensapumpun releessä vika... Innostuneena lähdin kokeilemaan ja totesin, että toimii kunnes hyytyi taas tien varteen...
Seuraavksi puolan ja hall anturin kimppuun...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 18.1.2011 11:37

Käykö puola kuumana? Mahdollisesti halkeama /-mia kuoressa? Puolaa voi myös sumutella vedellä -> jos sammuu / alkaa pätkiä se lyö läpi. Onkos tässä kaasuläpälle asentotunnistin?

bulletti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 11.1.2011 21:16

ViestiKirjoittaja bulletti » 20.1.2011 21:28

Ei ollut puolassa vika, kokeilin suihkutusta puolaan, muttei ollut vaikutusta. Muutenkin puola oli ulkoisesti kunnossa...
Heti kun oli plussan puolella ei käynnistynyt ollenkaan. Pakkasen puolella tänään käynnistäessä lähti kuin hauki kaislikosta käyntiin. 15 min tyhjäkäyntiä ja kone lämpimäksi. siitä ajoon ja hyydähti noin 2 km ajon jälkeen. Kone rupesi itsekseen nostamaan kierroksia ja pätkimään ja lopulta sammui kokonaan... Puolen tunnin odottelun jälkeen kun kone jäähtyi lähti käyntiin taas ja sain ajettua kotiin..

Koneen lämmöt ei nouse kunnolla 90 asteeseen ellei laita puhallinta puhaltamaan kylmää täysillä. Termari vaihdettu 2 kk sitten ja syylärin yläpääletku on kuuma. Lienee lämpöanturissa vika?

Muiden vikoja ja oireita lukeneena hall-anturi voisi olla vikana?
Ei viitsisi summanmutikassa rupeamaan vaihtamaan. Onko vaihto edes itse mahdollista?

Jos jollain vinkkejä otan kiitollisena vastaan...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 21.1.2011 0:59

Hall on vaihdettavissa ihan omatoimisesti ja toimintaa voi mittaillakkin. Oletko kokeillut vika päällä vaikka nypätä tulpanjohtoa irti ja varatulpalla koneenkylkeen maadoittamalla, miten kipinöi vai eikö kipinöi? Ilmeisesti puola ei kuumene? Motomotronic:ko tuossa on? Vikakoodejakin voisi lukaista, ei siitä haittaa ainakaan ole.

bulletti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 11.1.2011 21:16

ViestiKirjoittaja bulletti » 21.1.2011 9:39

Puola ei kuumene merkittävästi... En ole kipinää kokeillut vian ollessa päällä.. Stotoskoopilla vai mikä nimeltään lieneekään ajattelin kokeilla kun rupee hyytymään, että " välähteleekö" kun yrittää startata... Rupeaa oma osaaminen loppumaan, pitää ne vikakoodit käydä lukemassa jos olisi apua...
Kiitos kaikille vinkeistä!

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 23.1.2011 19:33

Kannattaa lueskella myös nämä topicit läpi:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=145500
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=137359
jos vaikka vika onkin tuossa ajoneston boxissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa