Golf IV käsijarrun elvyyttäminen...
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV käsijarrun elvyyttäminen...
Tuli hommattua tuollainen IV Golf 1.4 -99. Auton myyjä kertoi ettei ole käyttänyt käsijarrua kun se tuppaa juutumaan, no auto pitäisi katsastaa ja siksi tuo olis hyvä korjata.
Millainen urakka on edessä? Hakua käytin ja jonkin verran sain selvyytty asiaan, kyseessä lienee "tyyppivika" joka on kovin yleinen. Ajattelin että vaijerit vaihtaisin ja yrittäisi voidella ja herkistellä vivuston, riittääkö se yleensä vai voiko joutua isompaa rempaa tekee?
Millainen urakka on edessä? Hakua käytin ja jonkin verran sain selvyytty asiaan, kyseessä lienee "tyyppivika" joka on kovin yleinen. Ajattelin että vaijerit vaihtaisin ja yrittäisi voidella ja herkistellä vivuston, riittääkö se yleensä vai voiko joutua isompaa rempaa tekee?
Tuolla aiheesta keskustelua: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=145996 ja tuolla ohjetta: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=132
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Moro. En tiedä kuinka yhteneväiset nämä on vanhempien satuloiden kanssa. Abs systeemit nyt on tietty, mutta remontin tehneet ovat sanoneet että ei tule yhtä hyvää kuin esim. tehdaskunnostetuista. Nelosen satulat tehdaskunnostettuna voi olla tietty paljon arvokkaamat, mut esim gti kakkisen takasatulat noin 120 euroa kpl kun vie vanhat vaihdossa. Vaihtosatulat taitavat olla lucaksen tai girlingin. Eli ihan laatukamaa pitäis olla. Siis jos ei halua ruveta remonttiin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En ole tehdaskunnostettuihin päässyt vertaamaan, mutta en mitään vikaakaan noihin kunnostamiini ole saanut jäämään. Lucasin ja/tai Girlingin korjaussarjoilla olen kunnostanut. Kumpia Motonetistä on sattunut saamaan.
Hankalimpia ovat olleet juuttuneet ilmausruuvit, mutta kuumentamalla ja jäähdyttämällä nekin ovat vielä toistaiseksi lähteneet.
Hankalimpia ovat olleet juuttuneet ilmausruuvit, mutta kuumentamalla ja jäähdyttämällä nekin ovat vielä toistaiseksi lähteneet.
Totta puhut Ike. Kyllähän tuolla jonkinlaisille palkoille pääsee kun remppaa itse. Toki jos kunnolla tekee niin puhallus + maali+ tiivisteet maksaa nekin jo yllättävän paljon. Tarkoitin lähinnä et jos ei ole kunnon paikkaa ja sitten sitä taitoa, mitä allekirjoittaneella ei ole hirveästi niin siksi esim. omat otin tehdaskunnoitettuina. Ainakaan tuo vanhempien satuloiden purku ja kasaus ei nyt ihan mikään vihellellen homma ole. Saattais jäädä itseltä tekemättä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Meneekö IV Golffissa homma näillä ohjeilla: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=132
Mikä käsijarru systeemin kasaamisessa on pahin vastustaja?
Mikä käsijarru systeemin kasaamisessa on pahin vastustaja?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Parempiin pihteihin kun ajattelin investoida, niin onko se seger-rengas levitettävä vai puristettava?
Ostin jarrukumirasvaa http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-2213 ja uudet käsijarruvaijerit, jos vaikka viikonloppuna innostuisi askarteleen.
Ostin jarrukumirasvaa http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-2213 ja uudet käsijarruvaijerit, jos vaikka viikonloppuna innostuisi askarteleen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Takasatulat purettu ja putsattu. Olivatkin varsin hyvässä kunnossa, vuosileimat 07, huoltokirjassa mainintaa takajarru ja käsijarruremontista 09 vuodelta. Vaikka satulat ovat vain 4v käytössä olleet, oli niissäkin jo männissä ja käsijarrunvipuakselissa syöpymää, ne lähti vielä hiomalla.
Sisuskalujen kasaan puristamiseen oli venttiilijousipuristin ja pitkä 13mm hylsy hyvä yhdistelmä. Ensin painaa puristimen lukkoon ja sen jälkeen säätöruuvilla ruuvaa jousta kasaan. Hylsy siihen männänkierreakselin ympärille.
Tarvikevaijerit on todella tarvike laatua. Satulan päässä oleva vaijeripää pysyy juuri ja juuri vivun välissä. Tarvikevaijerinpää on puolet pienempi halkisijaltaan kuin alkuperäinen. Täytyy seuraavaksi laittaa paremmat kun noista aika jättää.
Mistähän mahtaa johtua sellainen että paikallaan ollessa jarrupoljin on pehmeä ja painuu syvälle, mutta ajossa taas poljin on kova eikä painu syvälle. Paikalla ollessa painumiseen ei vaikuta onko auto käynnissä vai ei.
Jarrut toimii hyvin ja tehoa on nyt myös paremmin takana.
En ole varma oliko tuo ominaisuus tai vika jo ennen remonttia.
Ilmaa jossain vai pääsylinteri kypsymässä?
Sisuskalujen kasaan puristamiseen oli venttiilijousipuristin ja pitkä 13mm hylsy hyvä yhdistelmä. Ensin painaa puristimen lukkoon ja sen jälkeen säätöruuvilla ruuvaa jousta kasaan. Hylsy siihen männänkierreakselin ympärille.
Tarvikevaijerit on todella tarvike laatua. Satulan päässä oleva vaijeripää pysyy juuri ja juuri vivun välissä. Tarvikevaijerinpää on puolet pienempi halkisijaltaan kuin alkuperäinen. Täytyy seuraavaksi laittaa paremmat kun noista aika jättää.
Mistähän mahtaa johtua sellainen että paikallaan ollessa jarrupoljin on pehmeä ja painuu syvälle, mutta ajossa taas poljin on kova eikä painu syvälle. Paikalla ollessa painumiseen ei vaikuta onko auto käynnissä vai ei.
Jarrut toimii hyvin ja tehoa on nyt myös paremmin takana.
En ole varma oliko tuo ominaisuus tai vika jo ennen remonttia.
Ilmaa jossain vai pääsylinteri kypsymässä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa