Ostin tuommosen Mk2 Gti 16v ja siihen on tehty jossain vaiheessa moottorinvaihto. Ainakin alkuperäisten papereiden mukaan olisi PL. Mistäs tunnistan onko siellä nyt PL vai KR?
Kävin kysymässä konttorilla otteen kanssa että onko tämä vähäpäästöinen vai ei. Inssi pitkään selvitteli ja ihmetteli ja lopulta tuli kertomaan että on eivähäpäästöinen, kun ei ole kolmitoimikatalysaattoria. Päästöt mitattaisiin näin ollen vain tyhjäkäynnillä.
Jos olen oikein ymmärtänyt PL on katti&lamda ja se on vähäpäästöinen.
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/16v/IMG_0676.JPG/small
Siinä huono känny kuva jos helpottaa
mk2 16v päästöt, PL vai KR?
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 16v päästöt, PL vai KR?
Viimeksi muokannut Elementti, 17.1.2011 22:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
^-Se on kiinni siitä mitä silloisen ARK:n kynäpelle on auton tietoihin aikoinaan laittanut. Kattipakko suomessa astui periaatteessa voimaan -90 mutta paljon on senikäisiä ei-vähäpäästöisiäkin rekkaroitu, niihin haettiin varmaan jokin poikkeuslupa kun maassa taisi olla myymättä aika paljon ei-vähäpäästöisiä laman alkuaikoina. Huhujen mukaan -91 olisi vielä rekkaroitu GU-koneisia golfejakin, lienevät kuitenkin olleet malliltaan vanhempia.
Euroopassa kattipakko tuli voimaan jo aiemmin, saksassa/belgiassa varmaan mallivuodelle -89?
Euroopassa kattipakko tuli voimaan jo aiemmin, saksassa/belgiassa varmaan mallivuodelle -89?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa