vnt siipiä säätävä akseli jumittaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

vnt siipiä säätävä akseli jumittaa

ViestiKirjoittaja joonaskh » 16.1.2011 23:16

Vnt säätö on jäykähkö ja "kitisee" kun käsin liikuttaa, kun suihkuttaa siipiä kääntävän akselin juureen ruosteenirroitussprayta tai jtn öljyä niin säätö herkistyy. Hetken päästä jumittaa taas Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa/jtn vinkkiä millä pääsis viasta eroon?
Ja vikana tällä hetkellä että kylmänä ahdot karkailee liian korkealle, lämpimänä alkaa pelittää ok. Turbo putsattu joku aika sitten, pelitti n.2-3000km hyvin sen jälkeen, map,maf ja n75 vaihdettu tässä parin kk sisään.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 17.1.2011 14:48

vnt niin kulunut että ei auta mitkään putsailut. ahtimen vaihto alkaa siis olla ajankohtainen

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 17.1.2011 15:30

pelaako se alipainekello?
tanko irti siitä ja kokeilee kumpi jumii siivet vai kello. kellojakin on kaiketi mennyt jokusia.

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

ViestiKirjoittaja joonaskh » 17.1.2011 20:10

kello toimii kyllä, testattu on. ei vaan jaksas uskoo ett ois tullut jo tiensä päähän jtn 120tkm ajettu sillä..

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 18.1.2011 12:51

Aika monta vastaavaa tapausta viime kesänä nähneenä voisin sanoa että hyvinkin voi olla vnt jo niin kulunut että vaihto edessä, pienimmät kilometrit taisi olla 80tkm tienoilla kun jumitteli pahasti jo

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 18.1.2011 20:01

Miten olet ahtimen puhdistanu?

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

ViestiKirjoittaja joonaskh » 18.1.2011 21:31

brake cleanerilla/crc:llä, hammasharjalla ja raaputtimilla, en raaputtanut niitä siipien alusia/niitä kohtia jotka ohjeissa kiellettiin.
Sain toimimaan ainaki toistaiseksi, suihkutin kuparisprayta akselin juureen.. Täytyy vaan varmaankin yrittää säätää vielä kellonvarren pituutta koska ahtoi aluksi liikaa kokoajan, vaikka sai säädön liikkumaan herkästi -> säädin kellonvartta pitemmäksi -> toimii kevyellä/puoli kaasulla hyvin(piikkaa vähän korkeemmalle ja tasottuu 0,4-0,7) -> täyskaasulla ahdot heittelee 1,0-1,2 välillä ja kiihtyy paremmin jos höllää kaasua hieman. Ahtojen pitäis tasoittua 1,4bariin(tai ainakin ennen vikoja tasoittu).
Täytys kai hommailla vcds:ää että sais tutkittua paremmin..

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 18.1.2011 21:44

ultra-ääni pesuri on ainu oikea tuohon putsaukseen, sillä siivikon saa puhtaaksi eikä tarvi hangata.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa