LT 2.5 TDI 1997 ei ahda ja ahtaa taas...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Lpr_JK
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.9.2010 17:18

LT 2.5 TDI 1997 ei ahda ja ahtaa taas...

ViestiKirjoittaja Lpr_JK » 26.12.2010 14:02

TDI:stä tuli DI, turbo kyllä pyörii mukana ja auto pelaa muuten mutta ahdot hävis... mistähän kannattais aloittaa vian haku??
Viimeksi muokannut Lpr_JK, 22.1.2011 0:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 26.12.2010 16:18

Varmaankin vikakoodien luku.

Lpr_JK
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.9.2010 17:18

ViestiKirjoittaja Lpr_JK » 16.1.2011 19:43

Jepulis, yritettiin liikkeessä lukea vikakoodeja mutta ei saanut laitteet yhteyttä autoon... Mistähän mahtaa kiikastaa? Sen verran autoon sai yhteyttä että "lukulaitteen" valo syttyi...

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 16.1.2011 21:40

Missä liikkeessä vikakoodeja yritettiin kukea?
Vikoja voisi olla:
1. N75 venu
2. Alipaineletku nirhaantunu poikki jostain
3. Maf

Lpr_JK
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.9.2010 17:18

ViestiKirjoittaja Lpr_JK » 17.1.2011 16:53

Tupajumi kirjoitti:Missä liikkeessä vikakoodeja yritettiin kukea?
Vikoja voisi olla:
1. N75 venu
2. Alipaineletku nirhaantunu poikki jostain
3. Maf

Lappeenrannan AS-huollossa yritettiin lukea... Kertokaa tyhmälle mikä on maf?? Pitäisi varmaan tietää, mutta oma tietämys kun rajoittuu hyvin pitkälti vanhempien laitteiden puolelle ja "termit" ei ole muutenkaan hallussa...

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 17.1.2011 18:48

Välttämättä ei onnistu kaikissa korjaamoissa vikakoodien luku yhtä hyvin kuin volkkarin korjaamolla tai omalla vag-com ohjelmistolla. Jos itse et omista vag-comia tai kukaan ystäväsi niin katso tuolta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197 ja anna jonkun yrittää pientä korvausta vastaan, voi olla vikakoodien luku alkaa onnistumaan.
Ja tuo maffi on ilmamassamittari, suodattimen jälkeisessä turbolle vievässä imuilma putkessa.
Sanoisin kuitenkin, että ensin kannattaa hoitaa ne vikakoodit ulos ennen kuin alat vaihtaa summamutikassa osia.

Lpr_JK
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.9.2010 17:18

ViestiKirjoittaja Lpr_JK » 22.1.2011 0:26

Melko mystistä, rupesi taas ahdot pelaamaan... saas nähdä kuinka kauan tätä lystiä kestää... Kiitokset vastauksista tällä erää...

minimake
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 26.1.2011 10:07

ViestiKirjoittaja minimake » 26.1.2011 10:40

Moi.
Nyt ekaa kertaa täällä ja oma LT teki vastaavaa, ja kaikkien kommelluksien kautta löyty vika. Koitettiin aiemmin korjata Laakkosella ja ois maksanu hunajaa mutten suostunu maksaan.
Eli en tiedä onko nyt sama syy mutta mulla tiputti ahdot pois kun vauhti nousi lähelle 80km ja sitten ei oo puhallin enää toiminnassa.
Nyt kun sen on tehny niin oon ottanu coolerilta koneelle menevästä putkesta sen ilmanlämpöä lukevan anturin pöydälle ja aina on ollu pisara vettä anturissa, nyt 2kk sitten laitoin sinne auturin pohjalle tipan silikoonia ja ei oo ollu ongelmia sen jälkeen.
Syystä tai toisesta keräs vettä sinne?
En tiedä auttoko mutta kannattaa kokeilla.
Anturi on syylärin oikealla puolella siinä putkessa kahella ristipääruuvilla kiinni ja piuha vaan liittimestä irti ja pöydälle niin sen voi kokeilla.

Lpr_JK
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.9.2010 17:18

ViestiKirjoittaja Lpr_JK » 1.2.2011 7:48

jepulis, N75 siellä kiukutteli...

vw japa
-
Viestit: 23
Liittynyt: 13.1.2009 20:28

ViestiKirjoittaja vw japa » 12.2.2011 10:50

Millä tavalla noin käytännössä testasitte ahtopaineen laskua ja häipymistä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Google Adsense [Bot] ja 23 vierailijaa