Tarvike osien laatu

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

bikermouse
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.10.2006 10:26

Tarvike osien laatu

ViestiKirjoittaja bikermouse » 20.8.2010 18:10

Onko tarvike osien laatu romahtanut liikkeiden ahneuden takia?
Olen nyt hyvin lyhyen ajan sisällä törmännyt aivan karmean laatuisiin osiin jotka olen ostanut
kahden suuren eri ketjun myymälästä.
Boran etualatukivarren taaempi pusla kesti n 100km ja se korkkasi keskitapin ja kumin välistä,aivan kuin sitä ei olisi vulkanoitu lainkaan.
raidetangonpää suoja kumi korkkasi viikon käytön jälkeen ja oli todella hankala asentaa
kun mukana tullut mutteri ei suostunut menemään uuteen pulttiin kiinni.
Pitää näemmä alkaa käyttää orggis osia,alkaa jo moneen kertaan tekeminen V tutttaa..

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 20.8.2010 18:43

Ei se välttämättä ole osan vika jos asentajalla ei oikein ole taito hyppysissä vaihtaa kyseistä osaa. Näistä spekuloitu moneen kertaan että motonetistä saa joitain samoja osia mitä saa veholtakin.

bikermouse
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.10.2006 10:26

ViestiKirjoittaja bikermouse » 20.8.2010 18:53

eipä noita pysty väärin asentamaan,kyllä ne osat oli täyttä paskaa,ihme että riittää paskalle puolustajia.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.8.2010 19:01

Samaa "paskaa" ne myy marmoritiskiltä kuin varaosapuljusta. Vähän kun ite katsoo ja tutkii mitä ostaa, niin saa ihan hyviä varaosia.
Motonetista hakenu miljoona osaa ja yksikään ei ole vielä pettänyt.

VW liikkestä hain jarrutpalat ja levyt tohon syncroon taakse, 900km myöhemmin yhdestä palasta lähti koko kitkapinta huitsin vittuun ja levy pilalle. Ei kuittia tallessa, ei takuuta.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 20.8.2010 19:17

Kyllä mulla löytyy marmorilla kaikki ostokset tietokoneelta, heittää auton rekkarin kun tilaa jotain. Jää sinne ylös niin ei tarvi kuittejakaan kaivella, jos sitten takuuuseen tarvii jotain saada.
Ja mitä motonetin laatuun tulee niin en muista millon olisin saanut sieltä osan kun kestäisi tai toimisi yli 2kk.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 20.8.2010 19:30

Kyllähän noista harakiri liikkeistäkin saa kunnollista tavaraa.
Katsoo vaan.että saa merkkitavaraa,esim Febi,Lemförder,jne.

Mutta luvattoman paljon on myös täyttä p..kaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 20.8.2010 19:55

Ne marmorin hinnat kun vaan ovat monesti jotain järjettömän ja tajuttoman väliltä.
Ihan laatu kamaa saa monesti tarvikeliikkeistäkin jos vaan vähän katsoo mitä merkkiä sieltä tarjotaan.
Vähänkään vanhempaan autoon ei kyllä viitsi ostaa mitään marmoritiskiltä.
Kävin kysymässä n. 20cm pituista polttoaineletkua volkkarilta, vaivaiset 99€ hintaa....Motonetistä 1m pätkä 3,90€. Aika monta kertaa vaihdan tuon letkun tuohon hintaan.
Kakkos GTI Golfin sytkänohjausboxi (tai joku vastaava) vaivaiset 1000€ ja rapiat päälle... Noh, ei sitä kyllä tarvikkeenakaan saanut, mutta käytettynä sai alle satasella.
Tarvike raidetangonpää kestänyt nyt pari vuotta, marmorin hintaa en edes viitsinyt kysyä.
Laakereita, jarrulevyjä, jarrupaloja ym. tullut ostettua tarvikeliikkeistä tuohon Corradoon ja mitään ongelmia ei ole ollut tähän mennessä. Eli ei ne nyt aina paskaa ole.
Motonetistäkin kun menee ostamaan niin yleensä osaa on muutamaakin eri hintaista. Jos ei muuta tietoa ole ollut laadusta niin itse olen ottanut aina kalleimman. Joka silti aina halvempi kuin marmoritiskin vastaava.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 20.8.2010 20:20

Hain tuossa pitkästä aikaa volsuun osia (lue 2 viikkoa) paikallisesta motonetista ja mukaan lähti takapyörien laakerit merkkiä FEBI BILSTEIN ja hintaan 15e/kpl, tuote 21-3119

Mitähän nuo olis marmorilla maksaneet tai muualla tarvikeliikkeessä?

Pakoputken takavaimennin maksais ventoon 50e, tarvikeliikkeessä se oli pari vuotta sitten 70e eli ehkä nyt 90e ja Fennon luettelo näytti motonetin tiskillä olevan.....

Keväällä hain sukulaisen mersuun osia, virtalukon runko oli FEBI BILSTEIN, ja samaa merkkinä näytti olevan takalasin tiiviste sekä kallistuksen vakaajan puslatkin.

Volsun takajarrusatulan kumisarja oli FAG eli samaa merkkiä myy muutkin mutta eri hintaan.

En kiellä että motonet paskaa myisi mutta omalle kohdalle ei ole ainakaan vielä osunut.

Bilteman raidetangon päät kesti tehostamattomassa mersussa vuoden mutta kun tilalle vaihdettiin LEMFÖRDER -merkkiset raidetangot niin niillä mentiin seuraavat 8 vuotta ongelmitta auton myyntiin asti.

bikermouse
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.10.2006 10:26

ViestiKirjoittaja bikermouse » 20.8.2010 20:55

Jep,silläpä topikin laitoinkin alkuun,olen käyttänyt tarvike osia itse pitkään,ilman suurempia
ongelmia.Nyt vaikutti siltä kuin pari suurinta myyjää on ottanut sieltä mistä halvimmalla saa.
Täytyy käydä jollain pienemällä firmalla ,jos sieltä löytyis vähä parempaa osaa.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 20.8.2010 21:34

eipä noita pysty väärin asentamaan

Kylläpä voi, suurin osa pusla/alustan osien ongelmista tulee siitä, että ne on kiristetty paikalleen ENNEN, kuin auto on laskettu paikalleen, jolloin puslat varsinkin repeävät vulkanoinnistaan irti hakiessaan sitä luonnollista asentoaan.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 20.8.2010 22:02

Motonetin starttimoottori kesti ruhtinaalliset pari vuotta / ja olisko 2000km. - Uskomatonta paskaa.

Tarvikemallin kytkimen työsylkky kesti alta vuoden. Ei senkään laatu vakuuta...

TT Quattro
-
Viestit: 33
Liittynyt: 19.11.2009 21:12

ViestiKirjoittaja TT Quattro » 20.8.2010 22:19

Jos ostaa halvinta shittiä niin ei voi kuvitella saavansa laatua,tarvikkeena saa yleensä sekä hyvää että halpaa,tosin silloin pitää päättää kumpaa haluaa.

Esim vaikka pyörän laakerit,10€ tai 30€,kumman luulette kestävän oikeasti käyttöä...


Marmoritiskiltä haettu hammastanko kesti tt:ssäni 30tkm,ois varmaan pitänyt tarvikkeesta ostaa reilu 200€ halvempi niin ois kestänyt pitempään.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 20.8.2010 22:43

Kyllähän nyt toki järjen kanssa osia haetaan, en minäkään aivan kaikkea hae marmorila, pienet osat kun ei vaikuta auton liikkumiseen voi hakea mistä vaan. Ja sitten noita muita osia saa useammaltakin kauppiaalta tältäkin foorumilta joten ei tarvi aina sitä vv-auton hintaa maksaa oem osista.

Ja sitten pitää myös muistaa että voi osia rikkoa myös omalla käytöllä, vaikka liian madalluksen kanssa kun saa edestä rikki kaiken mahdollisen jota ei takuukaan kata.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 20.8.2010 23:05

Ja sitten pitää myös muistaa että voi osia rikkoa myös omalla käytöllä, vaikka liian madalluksen kanssa kun saa edestä rikki kaiken mahdollisen jota ei takuukaan kata.

Pyh. =)

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 20.8.2010 23:06

Tää on kyllä loputon aihe josta jaksetaan vääntää. Ostakoot ne merkkiosia joilla ei tarvikeosat kestä :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.8.2010 23:11

Hakekaa tarvikeliikkeestä ainoastaan osia jotka on valmistettu saksassa niin harvemmin tarvii valittaa enempää kun alkuperäisestä osasta.

Mun mielestä on ihan turha turha tulla kenenkään missään poraamaan että italialainen nivel tai espanjalainen lämpöanturi ei kestänyt. Niin se on ollut iät ajat. Onneksi ei vielä (kai?) löydy kiinalaisia varaosia.

Ite oon jo vuosia sitten tehnyt periaatepäätöksen että etelä-eurooppalaisia osia en asenna. En omaan enkä muiden. Ranskalaiset Valeon osat on vähän siinä ja siinä, mutta kun niitä alkuperäisenäkin käytetään niin se vähän antaa luottamusta.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 21.8.2010 7:40

Mun mielestä on ihan turha turha tulla kenenkään missään poraamaan että italialainen nivel tai espanjalainen lämpöanturi ei kestänyt. Niin se on ollut iät ajat. Onneksi ei vielä (kai?) löydy kiinalaisia varaosia.


Löytyyhän niitä jo ensiasennusosina muistakin Vaginoista kuin Siittimistä..

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 21.8.2010 13:18

ja osa alkuperäisistä suodattimista on Made In China. Siinä vaiheessa Passatin naftasuodatin jäi marmoritiskille ja hain harakiristä MANN:in suodattimen :)

Moneen kertaahan se on todettu että esim. Motonetissä on halpaa kuraa ja laadukasta tavaraa. Hinnanero kuitenkin esim. Sciroccon öljynsuodattimessa kura 4.20€ ja Bosch 5.90€ niin ei paljoa mietitytä kumman ottaa.

Toisaalta marmoritiskillä jotkin jarrupalat ja -levyt, suodattimet (saksalaiset9 on yllättävän edullisia.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 21.8.2010 15:18

Toisaalta marmoritiskillä jotkin jarrupalat ja -levyt, suodattimet (saksalaiset9 on yllättävän edullisia.

Tuossa reilu vuosi takapäin vaihtelin '01 passattiin jarruja (levyt ja palat) ja marmoritiski pisti hinnan alle tarvikeliikkeen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.8.2010 18:01

ja osa alkuperäisistä suodattimista on Made In China. Siinä vaiheessa Passatin naftasuodatin jäi marmoritiskille...
Sain alkuperäisen ilmansuodattimen joka oli Made in Serbocroatia. Otin silti :)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.8.2010 18:14

Se on aika sama missä se merkkitiskiltä ostettu osa on tehty. Samojen kriteerien mukaan ne teetetään on valmistaja kuka tahansa, tai missä valmistajan tehtaat sijaitsevat. Isoilla valmistajillahan on tehtaita ihan joka puolella maailmaa, varsinkin Kiinassa...

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 16.1.2011 3:43

Niille jotka eivät jaksa lukea seuraavaa litaniaa, valmistetaanko FAG laakereita virallisesti myös Kiinassa?

Ostin tuossa FAG etupyöränlaakerit, kaksi sarjaa ja nyt vasta huomasin että laatikot on eri näköiset. Aloin kattomaan tarkemmin niin toinen laakeri on valmistettu Brasiliassa ja toinen Kiinassa. Eroja näissä on seuraavasti:

Sarjan iso laatikko:

Brasilialaisessa laatikossa lukee WheelSet ja siinä kehoitetaan vaihtamaan molemmat laakerit yhtäaikaa, lisäksi laatikon takana lukee tuotteen jakelija (LuK-Aftermarket Service oHG) sekä PartsLife logo. Lisäksi siinä kerrotaan että tuote on hankittu Schaeffler Groupilta tai siihen kuulumattomilta tahoilta.

Kiinalaisessa laatikossa ei lue WheelSet, grafiikat on eri näköiset ja takana on vain pelkkä PartsLife logo.

Jarrulevyn kiinnitysruuvi on brasilialaisessa torx 8.8 harmaa, kiinalaisessa kiiltävä philips

Itse laakerin laatikko on brasilialaisessa tummempi ja sisällä on takuutekstiä ja yhteystiedot. Laatikossa olevassa tarrassa lukee myös brazil.
Kiinalaisen laatikko on vaaleampi, sisällä ei ole tekstiä, tarrassa ei lue china

Mukana tulevassa lapussa on eri osoite HK Autoteile GmbH Girlitzweg 30, toisessa 20. Google antaa osoitteeksi 30. 20 osoitteessa taas on jotain ihan muuta googlen mukaan.

Itse laakeriin.

Brasilialaisessa laakeri oli vahvassa muovipussissa
Kiinalaisessa laakeri oli käärittynä ohueen muoviin

Brasilialaisessa laakerissa lukee FAG 540733CA BRAZIL Z-24-I (tai -i), siinä on musta INA ja sitä vastapäätä T merkinnällä oleva tiiviste

Kiinalaisessa laakerissa lukee FAG 540733CA CHINA Z090 SC, siinä on vihreä 540773CA-ROLAMENTOS FAG S 206 merkinnöillä oleva tiiviste

Kiinalaisen ulkokehässä on 3mm vähemmän "asennuspintaa" koska toinen reuna on "vajaasärmäinen"

Sen verran alko epäilyttää tässä että pitäisikö ihan liikkeessä käydä kysäisemässä asiaa...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.1.2011 4:50

Ei taida kuule enää sellaista merkittävää valmistajaa löytyä, kellä ei ole komponenttien valmistusta/kokoonpanoa Kiinassa... FAG:lla on muutama tehdas Kiinassa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.1.2011 20:32

ei se aina tarvikekkaan ole se halvempi. ja joskus on niin pieni hintaero ettei edes vaikuta säästää. työkaverille virtalukon pohja ja virtalukko marmorilta 130e ja tarvikkeena vähän reilu 90e.
vr6 golffin absin anturi taitaa olla marmorilla halvempi kuin tarvikkeena.

motonetistä topfranin lämppärinpuhallin ventoon 70e marmorilla yli 200e. arvakkaa kumman valitsin.
okei ensimmäinen takuuseen vaihto ja toinen onki pelanu vaikkei ole ihan orggiksen tasoinen. lievää värinää havaittavissa 4-nopeudella. tyytyväinen olen silti ollu

tuputin
-
Viestit: 51
Liittynyt: 27.4.2004 19:27

ViestiKirjoittaja tuputin » 24.5.2015 20:20

Omakohtaista kokemusta tuli noista ATP Autoteilen kauppaamista alatukivarsista mk3 golfiin. Puslat repesi n 10 tkm jälkeen. Noh tilalle uretaaniset ja nyt noin 50 tkm myöhemmin tukivarresta repesi koko taaempi silmukka irti :( Onneksi huomasin alapalloja vaihtaessa tilanteen.. Olis saattanut tien päällä tulla tilanteita, Eli halvalla ei saa hyvää..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 34 vierailijaa