syötön säätö
Valvoja: ffp jäsenet
syötön säätö
elikkä,edellisen omistajan toimesta syöttöruuvi väännetty täysille,montako kierrosta pitää pyörittää takaisin päin jotta ollaan vakio säädössä?katsasuts lähenee sillä tässä tätä asiaa kyselen.auto on vw passat 94 ja koneena 1,9td aaz.
Terkenna vähän
Terve. Kumpaa nyt oikein tarkoitat, pumpun päällä olevaa kaasun rajoitin ruuvia, vai pumpun perspuolella olevaa säätöruuvia joka todella määrää paljon kone ainetta saa? Tuntuu oudolta, jos joku voi kiertää kyseistä ruuvia kierroskaupalla, sillä jo puolen kierroksen muutos vaikuttaa rajusti syöttöön.
Näin minä
Mitään milli arvoja en osaa sanoa, mutta itse olen aina ennen katsastusta ottanut puoli kierrosta syöttöä pois jonka huomaa heti, että kone on aika lussukka, mutta ottaa silti kuormittamatta kierroksia. Kierroksia olen taasen rajoittanut kaasun rajoittimesta n. 6-7 mm. Kyseinen kikka antaa hyvät nokiarvot.
Kierrä syöttöä niin paljon pienemmälle, että veto huononee ratkaisevasti, sitten vain katsastukseen ja tämän jälkeen reilu puoli kierrosta syöttöä lisää niin kaikki OK.
Kierrä syöttöä niin paljon pienemmälle, että veto huononee ratkaisevasti, sitten vain katsastukseen ja tämän jälkeen reilu puoli kierrosta syöttöä lisää niin kaikki OK.
http://www.tttalja.fi/index_files/iterointi.htm
Tuossa hyvä ohjepaketti syötön säätämiseen. Eli lyhykäisyydessään pienennä syöttöä sen verran että ei heti kaasua painettaessa pölläytä mustaa. Painettaessa kaasu pohjaan voi tulla pieni pöllähdys. Syöttöä vähennettäessä koneen tyhjäkäyntikierrokset laskevat, joten niitä pitää kanssa säätää siihen 800-1000rpm kohdalle. Noista ohjeista pitäisi löytyä kaikki tarvittava.
Tuossa hyvä ohjepaketti syötön säätämiseen. Eli lyhykäisyydessään pienennä syöttöä sen verran että ei heti kaasua painettaessa pölläytä mustaa. Painettaessa kaasu pohjaan voi tulla pieni pöllähdys. Syöttöä vähennettäessä koneen tyhjäkäyntikierrokset laskevat, joten niitä pitää kanssa säätää siihen 800-1000rpm kohdalle. Noista ohjeista pitäisi löytyä kaikki tarvittava.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa