syötön säätö

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

syötön säätö

ViestiKirjoittaja vwd » 15.1.2011 5:22

elikkä,edellisen omistajan toimesta syöttöruuvi väännetty täysille,montako kierrosta pitää pyörittää takaisin päin jotta ollaan vakio säädössä?katsasuts lähenee sillä tässä tätä asiaa kyselen.auto on vw passat 94 ja koneena 1,9td aaz.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.1.2011 6:22

Ei ole olemassa mitään vakioasentoa/täysasentoa. Jos ei tiiä paljonko on ruuvattu, niin vaikka vartti kerrallaan aukipäin, niin kauan ettei pöläytä mustaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 15.1.2011 13:57

Käy hakemassa päästöarvot ennen katsastusta, niin ei siellä niitä mittailla ja säätää samalla kohdalleen jos vielä tarvetta ilmenee.
Miksi maksaa katsastusasemalle 30€ kun dieselliike tekee saman työn ja menee läpi.

passatvw
-
Viestit: 60
Liittynyt: 31.12.2009 14:54

ViestiKirjoittaja passatvw » 15.1.2011 17:48

Voi ne tehdä asemalla pistokokeen,joka ei tietty maksa mitään.Noloa jos tulee hylky.nim.kokemusta on.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.1.2011 18:00

no mutta jos säätävät kohilleen niin pitääkö ne mennä nostaan?

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 16.1.2011 7:27

voisiko joku mitata paljonko on matkaa siitä lukitus mutterista syöttöruuvin päähän.

kissat
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.8.2010 20:55

Terkenna vähän

ViestiKirjoittaja kissat » 16.1.2011 10:59

Terve. Kumpaa nyt oikein tarkoitat, pumpun päällä olevaa kaasun rajoitin ruuvia, vai pumpun perspuolella olevaa säätöruuvia joka todella määrää paljon kone ainetta saa? Tuntuu oudolta, jos joku voi kiertää kyseistä ruuvia kierroskaupalla, sillä jo puolen kierroksen muutos vaikuttaa rajusti syöttöön.

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 16.1.2011 11:01

jälkimmäistä tarkoitin.

kissat
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.8.2010 20:55

Näin minä

ViestiKirjoittaja kissat » 16.1.2011 11:48

Mitään milli arvoja en osaa sanoa, mutta itse olen aina ennen katsastusta ottanut puoli kierrosta syöttöä pois jonka huomaa heti, että kone on aika lussukka, mutta ottaa silti kuormittamatta kierroksia. Kierroksia olen taasen rajoittanut kaasun rajoittimesta n. 6-7 mm. Kyseinen kikka antaa hyvät nokiarvot.
Kierrä syöttöä niin paljon pienemmälle, että veto huononee ratkaisevasti, sitten vain katsastukseen ja tämän jälkeen reilu puoli kierrosta syöttöä lisää niin kaikki OK.

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 16.1.2011 14:05

http://www.tttalja.fi/index_files/iterointi.htm

Tuossa hyvä ohjepaketti syötön säätämiseen. Eli lyhykäisyydessään pienennä syöttöä sen verran että ei heti kaasua painettaessa pölläytä mustaa. Painettaessa kaasu pohjaan voi tulla pieni pöllähdys. Syöttöä vähennettäessä koneen tyhjäkäyntikierrokset laskevat, joten niitä pitää kanssa säätää siihen 800-1000rpm kohdalle. Noista ohjeista pitäisi löytyä kaikki tarvittava.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa