Naftan lisäaineet DPF-suodattimen kanssa
Valvoja: ffp jäsenet
Naftan lisäaineet DPF-suodattimen kanssa
Onko kokemuksia tai tietoa, voiko DPF autoon (2.0 pumppusuutin) laittaa 2T öljyä tai RL2:sta polttoaineen sekaan?
Aiemmissa nokivasaroissa olen käyttänyt 2T öljyä talvidieselin seassa, mutta nyt mietityttää, että pilaako se tuon DPF suodattimen.
Moottoriöljyllekin on niin tiukat standardit ettei saa tuhkata, niin polttoaineen seassa on varmasti vielä vakavempi asia.
Jotain lisävoitelua kuitenkin pitäisi suuttimille saada, etteivät kuivu ja lakkaa toimimasta!
Aiemmissa nokivasaroissa olen käyttänyt 2T öljyä talvidieselin seassa, mutta nyt mietityttää, että pilaako se tuon DPF suodattimen.
Moottoriöljyllekin on niin tiukat standardit ettei saa tuhkata, niin polttoaineen seassa on varmasti vielä vakavempi asia.
Jotain lisävoitelua kuitenkin pitäisi suuttimille saada, etteivät kuivu ja lakkaa toimimasta!
Menihän mielenkiintoiseksi.
Ensinäkin sen takiahan tuota 2T öljyä pitäis käyttää talvinaftan kanssa, että suuttimet ei menis jumiin. Talvilaatu on niin hemmetin "kuivaa" tavaraa ettei se voitele yhtään mitään. Aiemmassa 1.9 TDI pumpparissa ainakin suositeltiin käytettäväksi. (Muistaakseni tämä suositus tuli ihan virallisesta huollosta).
Nyt epäröin tuon 2T:n / RL2:n käyttöä DPF filtterin takia, mutta täällähän tuntuis porukka olevan sitä mieltä että lisävoitelu rikkoo suuttimet.
Onko teillä nyt oikeasti jotain tietoa asiasta, vai onko vain semmosta perstuntumaa että noinki vois olla?
Lisää mielipiteitä kaivataan ja kertokaa nyt semmosetki jotka ootte käyttneet lisävoitelua naftan seassa.
Semmonen lisätieto vielä, että Amerikan dieseleissähän pitäis käyttää aina tota RL2:sta seassa. Muuten suuttimia vaihdetaan 10tkm välein.
Ensinäkin sen takiahan tuota 2T öljyä pitäis käyttää talvinaftan kanssa, että suuttimet ei menis jumiin. Talvilaatu on niin hemmetin "kuivaa" tavaraa ettei se voitele yhtään mitään. Aiemmassa 1.9 TDI pumpparissa ainakin suositeltiin käytettäväksi. (Muistaakseni tämä suositus tuli ihan virallisesta huollosta).
Nyt epäröin tuon 2T:n / RL2:n käyttöä DPF filtterin takia, mutta täällähän tuntuis porukka olevan sitä mieltä että lisävoitelu rikkoo suuttimet.
Onko teillä nyt oikeasti jotain tietoa asiasta, vai onko vain semmosta perstuntumaa että noinki vois olla?
Lisää mielipiteitä kaivataan ja kertokaa nyt semmosetki jotka ootte käyttneet lisävoitelua naftan seassa.
Semmonen lisätieto vielä, että Amerikan dieseleissähän pitäis käyttää aina tota RL2:sta seassa. Muuten suuttimia vaihdetaan 10tkm välein.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Rikittömät polttoaineet kun tuli markkinoille, se aiheutti kulumisongelmia. Näiden johdosta nykydieseliin lisätään voitelevuutta parantavia aineita. Voitelevuus testataan HFRR kulumiskokeella. Ja EN 590 antaa voitelevuudelle minimiarvon. Ja taitaapa kaikki suomessa myytävä diesel olla juuri tuon EN 590 normin mukaista.
Täältä yksi ääni voitelemattomuudelle. 96kw pd 150tkm nypyttää tyhjäkäynnillä. Prosentti 2t öljyä aina silloin tällöin tankilliseen rauhoittaa käyntiä. Ilmeisestikin tyhjäkäynnillä suutinneulan liike on niin pientä ja aukioloaika niin lyhyt että takeltelee. Dieselkontorista sais kärjet mutta kuka ne pystyy asentamaan oikein..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa