tablet pc?

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

j_power
-

tablet pc?

ViestiKirjoittaja j_power » 7.12.2010 15:16

onko kellään kokemusta noista kosketusnäyttökoneista. kävin soneralla hiblaamassa sitä uutta samsung "kalaksi tab" vai mikä lie konetta ihan pätevän olonen. olis varmaan kätevä nettiin, mut tekeekö sillä sit mitä muuta. onko kokemuksia android käyttiksestä?

topi
-

ViestiKirjoittaja topi » 7.12.2010 16:15

Itse kävin räplään Applen ipadia, siitä jäi kyllä hyvät fiilikset. harmi vaan kun just hankin uuden macbook pro -läppärin, niin ei viitsi ipadia heti ostaa ettei jää kallis läppäri käyttämättä :) tuossa kokemuksia ipadistä: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... ead#unread

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.12.2010 16:22

Itekin oon tuollaista iPadiä hipelöinyt joskus viime keväänä. Jos mulla olis tuollainen pädi ja läppäri, niin jäis kyllä pädi käyttämättä. Kyllä sillä varmaan surffailee hetken, mutta heti jos tarvii yhtään pidempää kirjoittaa, ni ennemmin mä sillä läppärillä naputtelen. Ei nyt äkkiä tuu paljon mieleen asioita mitä tuollasella vois tehdä paitsi lukea jotain sähköisiä kirjoja tai lehtiä.

Tai itseasiassa jos pysytään otsikon aiheessa, niin Tablet PC voi sisältää kyllä näppiksenkin, alunperin niin on ollutkin. Eli kosketusnäytöllinen läppäri.

MikaJ
-

ViestiKirjoittaja MikaJ » 7.12.2010 18:02

Vähän itsekkin miettinyt tuollaista, lentelen paljon niin on näppärä katsella jotain leffoja moisesta. Tosin Ipadia ei tule, koska en viitsi sitä varten rinkkaa kantaa mukana, järjettömän iso laite. Mahtaako seuraava versio siitä sitten olla jollain 32":lla näytöllä... Galaxy tab sen sijaan voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen laite, seuraavan kerran kun jossain myymälässä sen näkee niin tarttee fiilistellä sen kokoa.

j_power
-

ViestiKirjoittaja j_power » 7.12.2010 18:05

no joo noita pelkkiä kosketusnäyttöökoneita just tyyliin ipad tarkoitin, olis varmaan netin mobiilikäytössä normi kännykkää pätevämpiä

Duke
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 7.12.2010 19:01

iPadia itsekkin hiplanneena tykästyin heti ja moisen hankkisin kun lakkaisin köyhtymästä. Olisi täydellinen työmatkoille ja siihen kun makaa sohvalla niin voisi lueskella tätäkin foorumia. Juuri sopiva laite MacBookin ja iPhonen väliin. Missing link siis :D

SR2001
-

ViestiKirjoittaja SR2001 » 8.12.2010 9:14

Nyt täytyy myöntää että mä olen vanha.
En ymmärrä ollenkaan koko tablet pc hypetystä, maksaa tuollasesta pienen omaisuuden ja sillä ei edes voi tehdä mitään.

Eikö miniläppäri nyt ole parempi vaihtoehto?
Anteeksi.

vk
-

ViestiKirjoittaja vk » 8.1.2011 22:59

Nyt vähän hävettää myöntää, mutta tässä juuri fiksailen mun 83-vuotiaan mummon ipadia iskuun. Ja mulla ei ole vielä edes omaa. Muutama pikainen kysymys

Kertokaapa viisaammat onko tässä vehkeessä tosiaan tarkoitus aina tarkoitus painaa tuota koti-nappia kun haluaa poistua, vai mistä nämä appsit sulkeutuu?

Ja onko tässä joku mystinen komento jolla saa jotain lisäjuttuja esiin esim mapsista miten pääsee suoraan street-viewiin ilman nastan asettamista.

Miten nettisivujen kirjanmerkit saa etusivulle? tai edes jonnekin muistiin? no tämä selvis nyt. Mutta miten noihin kotisivulinkkehin saa nuo ikonit näkymään niinku facebookissa näkyy.

Tuomas
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 9.1.2011 10:41

Kertokaapa viisaammat onko tässä vehkeessä tosiaan tarkoitus aina tarkoitus painaa tuota koti-nappia kun haluaa poistua, vai mistä nämä appsit sulkeutuu?

Käsittääkseni se toimii kuten iPhonet, eli sillä alareunan napilla pois ohjelmasta ja jos tuplaklikkaat sitä näet aiemmat ohjelmat.

Tuolla ihan faktaakin: http://www.apple.com/ipad/features/multitasking.html

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 12.1.2011 20:26

maksaa tuollasesta pienen omaisuuden ja sillä ei edes voi tehdä mitään.
Paitsi katsoa leffoja, lukea kirjaa, surffata netissä, pelata tai lukea meilejä. Aika paljon miniläppäriä näppärämpi vaikkapa junassa/bussissa/lentokoneessa.

Onko noista halvimmista Android-vehkeistä kokemuksia? Esim. tästä?
http://www.expert.fi/Products/Tietokoneet/Tablet-Tietokoneet/Kendo_-_M7

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 12.1.2011 22:37

Miksi se on miniläppäriä näppärämpi?

Kirjojen/lehtien lukulaitteeksi voisin harkita ja ehkä 2-vuotiaalle pojalle Angry Birdsiä varten. Mutta muuten kyllä hoidan em. toiminnot mieluummin kunnon läppärillä. Niitä meilejäkin kun tulee harvemmin vaan luettua, ja surffatessakin tulee usein kirjoitettua. On vaan NIIN paljon näppärämpää kunnon näppäimistöllä.

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 12.1.2011 22:42

^Siksi kun ne on nyt niin cooleja ja kaikilla pitää olla sellainen.

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 13.1.2011 2:01

I-pad käynnistyy nopeasti: sillä on näppärä katsoa tulevat tv-ohjelmat vaikka telkku.com:sta miniläppäriin verrattuna, eikä tarvitse käyttää tv:n kaukosäädintä ja EPG:tä ohjelmaa katsottaessa :D

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 13.1.2011 8:41

Mä en edelleenkään ymmärrä miksi iPad on näppärämpi kuin miniläppäri telkku.com:n käyttämiseen tai TV:n katseluun? Täytyykö miniläppärin kanssa muka käyttää TV:n kaukosäädintä? Ei mun ainakaan tarvi jos en halua, tosin mun PC ei olekaan miniläppäri.

Nopeasti käynnistyminen on varmasti kyllä ihan asiallinen kommentti :)

malfean
-

ViestiKirjoittaja malfean » 13.1.2011 9:01

Käyttöliittymä ja käytön mukavuus on vain noissa applen tuotteissa aivan eri planeetalta.

Itse hommasin lapsille ajanvietteeksi ipod touchin, ja on aivan lyömätön vehje.
Pelit ilmaisia tai todella halpoja, ja ennen vlc playerin pois vetämistä, täydellisiä
matka videosoittimia. Itse sen ehdin onneksi ladata.

Ainoa huonopuoli on, liitäntöjen puuttuminen tai niiiden keskittyminen vain applen
romuun. Olisi täydellinen laite, jos voisi tallentaa wlanin yli tai siinä olisi sd-kortin
lukija. (ja ehkä parempi BT stack...Eli ei saa nykyään esim race chronoa i-laitteisiin)

Ipad on tosiaan hieman iso mukana kannettavaksi. Galaxyssä
olisi muistikorttipaikka ja wlan siirto, mutta se ei muuten käytössä
pärjää applelle.

Itse olen tyytyväinen ipodin kokoon, näyttöön ja sen tehoon.
Ehkä vanhemmille sen näyttö on liian tihru.

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 13.1.2011 18:31

^^
Mä en edelleenkään ymmärrä miksi iPad on näppärämpi kuin miniläppäri telkku.com:n käyttämiseen tai TV:n katseluun? Täytyykö miniläppärin kanssa muka käyttää TV:n kaukosäädintä? Ei mun ainakaan tarvi jos en halua, tosin mun PC ei olekaan miniläppäri.

Nopeasti käynnistyminen on varmasti kyllä ihan asiallinen kommentti :)
Ei iPad ole sen näppärämpi, kuin miniläppäri esim. telkku.com:n käyttämiseen tai TV:n katseluun, mutta se käynnistyy erittäin nopeasti. Miniläppärin kanssa ei tarvitse käyttää TV:n kaukosäädintä, (eikä iPad:n kassa), mutta Televisiota katsoessa, voi miniläppärillä tai iPad:lla vilkaista tulevat ohjelmat esim. telkku.com:sta, jolloin iPad:n käynnistymisaika vie mistä tahansa miniläppäristä voiton. Tällöin TV:n tuijottajan katsoma kuva ei häiriinny EPG valikosta ja tunnetusti Televisiota yleensä hallitaan kaukosäätimellä. Siis samalla käden ojennuksella ottaa iPad:n käteen, kuin kaukosäätimen. Hyöty/Hintasuhde on jokaisen itse mitattavissa. Muuta "etua" iPad:n käytöstä en ole huomannut esim. Asuksen Flippinäytölliseen EEE:hen.

Lehtilä
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 13.1.2011 20:56

Voi jeesus. Eipä itselle ole telkkaria katsoessa tullut mieleenkään katsoa samalla netistä telkku.comia kun ne ohjelmat näkee ihan siitä samasta vitun telkkarista.. Ainakin meillä päin se A-studio hyppää pienempään ruutuun siksi aikaa kun EPG:tä selailee. Ja voihan sen ohjelman klikata tallennukselle siksi aikaa kun kattoo mitä muilta kanavilta mahtaa tulla. Ettei vaan jää sekuntiakaan käyttämättä. Niin ja voihan mainoskatkojen aikana surffailla. Voi kyynel :D

Itse pari kertaa tablettikonetta kädessä pitäneenä pidän sitä melko turhana humpuukina.
Onhan nuo omenanrouskuttajat kuulemma ihan kivoja käyttää mutta mielestäni tuo iDiotismi on lähtenyt vähän lapasesta..

albanzo
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 13.1.2011 21:19

Mulla on iPad vaan ja ainostaan sen takia, et se on kiva vempain. :)
Aika paljon sillä tulee nettiä selattua, maileja luettua ja lähetettyä, sekä pelattua. Mulla on himassa myös miniläppäri (ollu jo iät ja ajat), mut siellä se on kaapissa edelleen, toi Pädi kun on jotenkin vaan niiiiiiin paljon fiksumpi käyttää. En oo koskaan nähny tarpeelliseks esim. surffata netissä sillä pikkuläppärillä, mut nyt ku hommasin iPadin, tuntuu se vievän voiton tästä mun pöytäkoneestakin...

Mulla on myös iPhone 4 ja tämä puhtaasti siitä syystä, et mun makuuni ja käyttötarpeisiini ehdottomasti parhaimman tuntunen puhelin.

Ja sit ku tästä PC:stä aika jättää, tulee tilalle iMac, koska haluan nyt sit kokeilla senkin et millanen se on käyttää ja sillä nyt sit ainakin saa nämä kaikki laitteet puhumaan hyvin keskenään.

Ja ei, edelleenkään en oo mikään hoocee mäkki-fani, mut mun lapaseen nää Applen tuotteet nyt vaan tuntuu sopivan.

vk
-

ViestiKirjoittaja vk » 13.1.2011 22:04

Te jotka vastustatte henkeen ja vereen tuota ipadia niin käykääpä testaamassa sitä ja ottakaapa se mukaan johonki reissuun. Jää läppärit kaivamatta esille junassa ja bussissa ja koulussa ja... Käytettävyys aivan uskomaton ja tosi helppoa ku voi vaan napata päälle, valita verkon, ja viihtyä.

Ei tuolla töitä tehdä mutta kieltämättä aika näppärästi muutaman sähköpostin tuolla kirjoittaa.

Ja tottakai tuosta puuttuu toimintoja ja liittimiä ja softaa ja sitä ja tätä, mutta eipä tuolla ole parempaa viihdelaitetta tarjolla joten se on pakko hyväksyä. Minut tuo pikkulaite yllätti erittäin positiivisesti parissa päivässä. Nyt on vaikea olla ilman ku siihen tottui.

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 13.1.2011 22:11

Testattu on jo viime keväänä, mutta kun ei ne antanu sitä sieltä omppukaupasta mukaan, että olis voinu reissussa kokeilla :)

Saako siihen muuten jonkinlaisen salasanakyselyn kun sen käynnistää ns. levosta?

Ei tuo oma läppärikään montaa sekuntia standby:stä herää, että sinänsä tuo ei oo ongelma. Yritänä avoimesti suhtautua kyllä ajatukseen, mutta kun omilla reissulla se läppärikin melkein täytyy olla useimmiten mukana, niin ihan reissutouhujen takia tuollaista ei tarttis hankkia.

Eikä siinä pyöri VCDS :)

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 13.1.2011 22:28

Ite hommasin ZTE tabin, muuten samalainen ku samsung mut halvempi kiinalais kopio.
onhan se hauska lelu mut nyt talvella ei tuu matkustettua tms niin eipä oo ollut käytössä kun muutama päivä ja nyt on tuolla hyllyn koristeena. onhan siinä kyllä monia hyviä puolia esim. skype, mese, fb, s-postit, jne jne jne. jossakin pankissa kun odotat vuoroa voi kätevästi youtube:ssä katsoa videoitakin.

mut tuosta että matkustaessa esim kun on koneessa niin eiks ne mobile tuotteet on suljettava lennon aikana? :)

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 13.1.2011 22:43

Ei tarvi sulkea kuin radiot niistä (wifi, BT jne)

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”