Terve!
Oli golffista päässyt akku tyhjenemään, ja koitettiin tossa kaverin kanssa sitä latailla äskettäin.
Noh piuhat kiinni, koitettiin startata niin ei mitään. Tämän jälkeen otettiin piuhat irti, uusi yritys, ei mitään. Sisätilan valo alkoi välkkymään, ja mittarinvalot myös?? mistähän tämä johtuu??
Kiitos!
Golf IV akunlataus
Valvoja: ffp jäsenet
Siis millä te sitä latasitte? Tyhjän keskikokoisen akun (=n.50% varaus) lataaminen vie normaalilta 5-10A varaajalta, lämpötilasta riippuen, useita tunteja (n.4-12h). Jos vaan käytitte piuhat kiinni hetkeksi niin saitte varmaan just sen verran virtaskaa sinne, että sisävalo palaa kunhan ei koita mitään muuta laitetta kytkeä toimintakuntoon. Jos taasen satutte omistamaan ns. pikavaraajan, jossa teho on yli 40A, niin sitten asia ihan eri. Muistuttaisin vielä, että näillä pikavaraajilla ei sitten kannattaisi ladata tyhjiä ja kylmiä akkuja, tahtoo akku tykätä kyttyrää, ja akun kengäthän tulee luonnollisesti iroittaa pikavaraajaa käytettäessä.
Mä hommasin tällasen ja uuden akun viime talvena. Pitäs olla aika huoletonta
http://www.kaha.fi/category.php?cid=105&pid=40
http://www.kaha.fi/category.php?cid=105&pid=40
Itse otan akun kengät aina irti kun laitan akun latautumaan ja mikäli kyse on talviolosuhteista ja syväpurkautuneesta akusta niin ei älylaturin käyttö ole todellakaan ylimainostettua. Talviolosuhteissa kannattaa ladattava akku kiikuttaa muutenkin sisätiloihin huoneen lämpöön niin täyteen latautuminen on tällöin kaikkein varminta ja edelleenkään se älylaturin käyttö on myös suotavaa. Omistan CTEK merkkisen älylaturin jossa on tuo kylmälataus ohjelma mutta en oo sitä koskaan käyttäny ja suhtaudunkin vähän skeptisesti siihen.
Piuhat otan myös siksi akusta jo yksistään irti ettei auton elektroniikka lepotilassakaan sotke laturin diagnostiikkaa latauksen aikana kun koko ajanhan siellä "pieni kulutus" on päällänsä vaikka laturin ohjekirjassa väitetäänkin ettei piuhoja tartte irroittaa.
Piuhat otan myös siksi akusta jo yksistään irti ettei auton elektroniikka lepotilassakaan sotke laturin diagnostiikkaa latauksen aikana kun koko ajanhan siellä "pieni kulutus" on päällänsä vaikka laturin ohjekirjassa väitetäänkin ettei piuhoja tartte irroittaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa