elikkä auto on sammunut pari kertaa kesken ajon (yleensä motarilla), joka kerta kun sen on sammunu niin on tullut lunta oikeen kunnolla (olisko joku osa kattunut?) mutta on sit aina noin 30-60min päästä lähtenyt käyntiin mutta käynyt erittäin huonosti tyhjäkäyntiä.
tänään taas tuli lunta ja ajelin motarilla niin auto hyyty ihan yhtäkkiä no siinä meni taas noin 30min ja auto käynnisty ja kävi huonosti hetken, sit kun rupes käymään paremmin jatkoin matkaa ja noin 30km päästä auto teki saman mutta enään ei lähdekkään käytiin.
no hinattiin se sit talliin ja siellä katoin että tulpat antaa kipinää mutta mielestäni heikkoa sellasta, sit laitoin tulpan puolan johdon päähän ja siinä anto jo parempaa kipinää. eli puolan pitäs olla kummossa?
olisko jollain heittää ideoita mitä kannattais kattoo/vaihtaa?
golf 3 käyntiongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Puola on kahdella läpiruuvilla kiinni siinä pellissä (irtomutterit takana). Tuulilasin reunasta se muovi irti niin pääsee käsiksi. Helpoimmalla pääset kun irrotat pyyhkijänvarren ja muovit edestä. (Muovi on + päisillä nastoilla kiinni, lähtee ylös kampeamalla).
[edit:]
Tuo alkuperäinen postaus on kyllä yksi tyypillinen vikakuvaus mk3 puolavialle: Näissähän puolilla on tapana halkeilla, jolloin erityisesti lumi/vesisateessa ajettaessa puolaan pääsee kosteutta, kipinä heikkenee ja lopulta katoaa, jolloin auto sammuu suoraan ajosta. Puolan kuivuttua riittävästi lähtee heikosti käymään. Usein tällainen vika on paikallistettavissa kipinöintiä pimeässä ihaillen tai vettä puolan päälle sumuttaen. Tarvikepuolat ei usein ole näissä pitkäikäisiä, eli toinen on hyvä hankkia heti varalle, tai tyytyä reilun sadan euron alkup/bosch valmistamaan puolaan.
[edit:]
Tuo alkuperäinen postaus on kyllä yksi tyypillinen vikakuvaus mk3 puolavialle: Näissähän puolilla on tapana halkeilla, jolloin erityisesti lumi/vesisateessa ajettaessa puolaan pääsee kosteutta, kipinä heikkenee ja lopulta katoaa, jolloin auto sammuu suoraan ajosta. Puolan kuivuttua riittävästi lähtee heikosti käymään. Usein tällainen vika on paikallistettavissa kipinöintiä pimeässä ihaillen tai vettä puolan päälle sumuttaen. Tarvikepuolat ei usein ole näissä pitkäikäisiä, eli toinen on hyvä hankkia heti varalle, tai tyytyä reilun sadan euron alkup/bosch valmistamaan puolaan.
Viimeksi muokannut Ike, 17.1.2011 7:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 29.12.2010 5:41
Eikös näissä kysymyksissä olisi aina hyvä kertoa moottorin koko ja tyyppi? Muutenhan vastaaminen on hirveää arpomista. Tähän olen törmännyt tuolla Ladojen kanssa.
Jos kerrotaan vain korimalli niin vaikea on vastailla.
Eihän vesikaukalon suojamuovia saa rikkomatta millään irti ellei irrota pyyhkijänvarsia.
Jos kerrotaan vain korimalli niin vaikea on vastailla.
Eihän vesikaukalon suojamuovia saa rikkomatta millään irti ellei irrota pyyhkijänvarsia.
Eihän vesikaukalon suojamuovia saa rikkomatta millään irti ellei irrota pyyhkijänvarsia.
Puolan saa vaihdettua ko. muovia raottamalla, mutta muovia ei saa irti ehjänä pyyhkijänvartta irroittamatta. Onnistuu siis näin, mutta varmasti on sormet/ranteet verinaarmuilla, eikä tahdo mutterit pysyä hyppysissä. (kokeiltu tienvarressa)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa