Jetta 1.8i -91 hyytyy...pätkii...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hakkis
-
Viestit: 23
Liittynyt: 18.1.2009 21:50

Jetta 1.8i -91 hyytyy...pätkii...

ViestiKirjoittaja hakkis » 5.1.2011 16:48

APUVA!!! Mikä vikana,kun tasasesta vauhdista...kone "hyytyy" välillä muutamaksi sekunniksi...ja taas lähtee menemään...tyhjäkäyntikin n.2000rpm... Pikasta apua..!!!Vikakohteita???Kokemuksia???

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 5.1.2011 16:52

Äkkiseltään tulisi mieleen alipainevuoto. Tarkista se imusarjalta jarutehostimelle menevä letku ja se ruiskun kumilaippa että ovat ehjiä.

Porta
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.6.2006 15:20

ViestiKirjoittaja Porta » 7.1.2011 8:28

Itellä oli aikoinaan myös Jetta ja tais olla kans vm.91 jos oikein muistan. Se rupes kans temppuilemaan just vähän samaan malliin ku ite kuvailit, tosin se ei myös välillä suostunu lähtee käyntiin.

Vikaa etittiin joka puolelta mm. pierburgin surullisen kuuluisasta sähkökaasarista vai mikä ihmeen 1-piste ruiskun esi-isä mahto ollakkaan ja sytkäpuolelle vaihdettiin vaikka mitä osaa, mut ei auttanu.

Sit se jätti tielle, sain tarpeekseni ja hinautin pajalle, missä selvis, et virranjakajan laakerit oli sanonu ittensä irti, joten sytkän ajotukset muuttu aina välillä.

Vaihdettiin virranjakaja, sytkät kohilleen ja ei ku raakaa ajoa. Mut kandee toikin asia tarkastaa varmuuden vuoksi...

hakkis
-
Viestit: 23
Liittynyt: 18.1.2009 21:50

ViestiKirjoittaja hakkis » 7.1.2011 14:20

kiitos vastauksista...lisää saa laittaa..!ei ainakaan imuvuotoja!vois kokeilla toista jakajaa...bensapummpu ainakin aina virrat päälle laittaessa toimii...

Kurakeisari
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.1.2011 0:52

ViestiKirjoittaja Kurakeisari » 7.1.2011 20:33

Itsellä oli samoja ongelmia ja vaihdoin tänään sytytyksenohjaus boksin, sieltä kuljettajan puolelta sen muovisuojan alta. Tuntui helpottavan pätkimiseen, eli ei ainakaan tämän päivän ajoilla pätkinyt samalla tavalla enää.

hakkis
-
Viestit: 23
Liittynyt: 18.1.2009 21:50

ViestiKirjoittaja hakkis » 11.1.2011 22:52

ei auttanut sytkäboxin...vaihdosta! lisäksi lähtee huonosti käymään...välillä...!ja tyhjäkäynti vaeltelee 1000-2000rpm ja välillä ihan kuin sytytys katkeisi....lisää vinkkejä???

Kurakeisari
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.1.2011 0:52

ViestiKirjoittaja Kurakeisari » 12.1.2011 13:54

Ei muuten samperi auttanu itelläkään tuo boksin vaihto. Luulin vain ensialkuun, kun sen verta harvakseltaan tulevat omassa autossa nuo katkokset. Omituinen vika kyllä.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.1.2011 16:19

Tyhjäkäyntimoottori taitaa olla tohjona, se musta muovipalikka ruiskun etupuolella josta tulee semmone tappi kaasuvipua kohti. Motonetistä n.60€ uusi.

Tosin ensimmäisenä kannattaa laittaa virranjakajan kansi ja pyörin uusiksi, samoin kuin tulpanjohdot, alkuperäisillä osilla. Tarvikeritsat ei toimi tuossa kohtaa ku pienen hetken, jos sitäkään..

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 12.1.2011 17:03

ei kannata heti ostaa uutta tyhjäkäyntimoottoria, vahnan saa todennäköisesti korjattua helposti

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 12.1.2011 19:27

Itellä oli golf -91 1.8i RP ykspisteruisku ja teki samaa. vika löytyi lopulta murtuneesta ruiskun jalasta, se iso muovi kaula imusarjan ja ruiskun rungon välissä. Myös auttoi se että puhdistin koko ruisku systeemin. venttiilikopasta menee huohotin letku sinne ruiskun päälle ja sieltä menee öljyä sinne. toivottavasti näistä oli apua :)

hakkis
-
Viestit: 23
Liittynyt: 18.1.2009 21:50

ViestiKirjoittaja hakkis » 22.1.2011 18:23

tulpan johdot vaihdettu! samoin pyörijä ja kansi! tarkennus....hyytyy yleensä tasasesta vauhdista...4.vaihteella n.60-70km/h ja kun hellittää kaasupolkimesta,taas kulkee jonkin aikaa...lisäksi ongelma pahenee,kun moottori lämmin...

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 23.1.2011 12:40

mulla samanlaisia oireita 1.8 abs koneen kanssa,80 vauhdista saatto yhtäkkiä hyytyä ja vähän ajanpäästä taas mentii,vähän samanlain ku käyttäs virtoja pois. joskus ku meni tankille ei lähteny tankkauksen jälkeen käyntii iha heti. puola ja puolalta jakajalle menevä johto vaihdettii uusin ja taas toimi.

ouzo
-
Viestit: 914
Liittynyt: 7.8.2003 0:13

ViestiKirjoittaja ouzo » 23.1.2011 13:10

Onko vikakoodit luettu? Googlella kun hakee vw_blink.pdf:ää, niin löytyy ohjeita.

Happitunnistinkin saattaa vedellä viimeisiään. Kylmällä moottorilla anturin arvoja ei huomioida, joten moottorikin käy tasaisemmin (rikkaammalla). Ylävesiletkussa oleva sininen lämpötila-anturi kannattaa myös mitata. Olikohan huoneenlämmössä jotain parin kilo-ohmin luokkaa. Lämmetessään vastuksen pitäisi laskea.

hakkis
-
Viestit: 23
Liittynyt: 18.1.2009 21:50

ViestiKirjoittaja hakkis » 25.1.2011 0:46

tutkitaas taas lisää...mitäs toi vikakoodien kattominen maksaa...

hakkis
-
Viestit: 23
Liittynyt: 18.1.2009 21:50

ViestiKirjoittaja hakkis » 3.2.2011 13:48

näyttäs siltä,että tyhjäkäyntimoottorissa vikaa....tyhjäkäynnin seilatessa...pätkii...mites toi tyhjäkäyntimoottori vaihdetaan/korjataan???

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

tyhjäkäyntimoto

ViestiKirjoittaja weikka » 4.2.2011 9:48

moro

http://irc-galleria.net/user/weikka/picture/124336936

tossa ois kuva sun 1-pisteruiskusta ja se tyhjäkäyntimoottori(NRO 1) on siinä edessa 3 (torx??) ruuvilla kiinni kaasuvaijerin tuen vieressä ja sen vasemmalla puolella on johto kinni (3pinninen muistaakseni??)

selkee eiks vaan =)


-w

ja korjaus.... jos se on sökö ni se on sökö. marmotiskiltä maksaa maltaita ja ehkä löytyy motonetistä....

ouzo
-
Viestit: 914
Liittynyt: 7.8.2003 0:13

ViestiKirjoittaja ouzo » 4.2.2011 21:03

näyttäs siltä,että tyhjäkäyntimoottorissa vikaa....tyhjäkäynnin seilatessa...pätkii...mites toi tyhjäkäyntimoottori vaihdetaan/korjataan???


Oletko varma? Tasakaasulla ajaessa tapahtuvaan hyytymiseen ei pitäisi tyhjäkäyntimoottorin vaikuttaa. Vaijerivetoinen laite on kuitenkin kyseessä.

Väitän, että sytytys ei ole kohdallaan, ja se rikkoo seuraavaksi happitunnistimen.

Pari saksankielistä skannausta monojetin filosofiasta löytyy linkeistä:

http://doc.vw.org.ua/injector/mono-jetronic_01_ger.zip
http://doc.vw.org.ua/injector/mono-jetronic_02_ger.zip

Ensimmäisen lopussa on kuva myös siitä tyhjäkäyntimoottorista. Ja potikasta.

Nimim. joskus oli samoja oireita, mutta kun laittoi..

- sytytyksenajoituksen kuntoon
- alkuperäiset sytytyspiuhat takaisin -> tarvikeosat pois
- Bosch-merkkisen lambdan

..niin ei ole ollut enää vuosiin käyntihäiriöitä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa