Golf IV akunlataus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

turbogolffi
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.1.2010 14:35

Golf IV akunlataus

ViestiKirjoittaja turbogolffi » 11.1.2011 21:25

Terve!

Oli golffista päässyt akku tyhjenemään, ja koitettiin tossa kaverin kanssa sitä latailla äskettäin.

Noh piuhat kiinni, koitettiin startata niin ei mitään. Tämän jälkeen otettiin piuhat irti, uusi yritys, ei mitään. Sisätilan valo alkoi välkkymään, ja mittarinvalot myös?? mistähän tämä johtuu??

Kiitos!

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 11.1.2011 23:20

Siis millä te sitä latasitte? Tyhjän keskikokoisen akun (=n.50% varaus) lataaminen vie normaalilta 5-10A varaajalta, lämpötilasta riippuen, useita tunteja (n.4-12h). Jos vaan käytitte piuhat kiinni hetkeksi niin saitte varmaan just sen verran virtaskaa sinne, että sisävalo palaa kunhan ei koita mitään muuta laitetta kytkeä toimintakuntoon. Jos taasen satutte omistamaan ns. pikavaraajan, jossa teho on yli 40A, niin sitten asia ihan eri. Muistuttaisin vielä, että näillä pikavaraajilla ei sitten kannattaisi ladata tyhjiä ja kylmiä akkuja, tahtoo akku tykätä kyttyrää, ja akun kengäthän tulee luonnollisesti iroittaa pikavaraajaa käytettäessä.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 12.1.2011 10:26

Niin ja jos akku on tyhjänä pakkasessa nii se tarvis sulattaa ensin ja sit vasta ladata.

sonnygti
-
Viestit: 107
Liittynyt: 4.12.2007 17:46

ViestiKirjoittaja sonnygti » 12.1.2011 21:43

Mä hommasin tällasen ja uuden akun viime talvena. Pitäs olla aika huoletonta
http://www.kaha.fi/category.php?cid=105&pid=40

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 13.1.2011 20:13

Itse otan akun kengät aina irti kun laitan akun latautumaan ja mikäli kyse on talviolosuhteista ja syväpurkautuneesta akusta niin ei älylaturin käyttö ole todellakaan ylimainostettua. Talviolosuhteissa kannattaa ladattava akku kiikuttaa muutenkin sisätiloihin huoneen lämpöön niin täyteen latautuminen on tällöin kaikkein varminta ja edelleenkään se älylaturin käyttö on myös suotavaa. Omistan CTEK merkkisen älylaturin jossa on tuo kylmälataus ohjelma mutta en oo sitä koskaan käyttäny ja suhtaudunkin vähän skeptisesti siihen.

Piuhat otan myös siksi akusta jo yksistään irti ettei auton elektroniikka lepotilassakaan sotke laturin diagnostiikkaa latauksen aikana kun koko ajanhan siellä "pieni kulutus" on päällänsä vaikka laturin ohjekirjassa väitetäänkin ettei piuhoja tartte irroittaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.1.2011 23:12

Jos lepovirta on ampeerin osia niin ei se paljoa tunnu jos laturi antaa vaikka viisi ampeeria. Saa olla ulkoavaruuden olion älykkyys laturissa jos se tuon vaikutuksen huomaa. Ei ne älykkäät laturitkaan sentään rakettitiedettä ole.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa