MAF pohdiskelua

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vmsil
-
Viestit: 8
Liittynyt: 27.2.2010 12:35

MAF pohdiskelua

ViestiKirjoittaja vmsil » 11.1.2011 2:39

Olen ollut siinä uskossa, että 3C Passatin 1.9TDI (BXE) vakio softallakin täyskaasulla pitäisi MAFin toteutuneet arvot nousta vähintään 1000 paremmalle puolelle.
Kuitenkin monissa keskusteluissa kerrotaan noin 900:n olevan ok.
Ross Techin sivuiltakin lainaten "The MAF is OK if the actual value is at least 850-900 mg/h at 3000 rpm."

Omassa kulkineessa täyskaasulla toteutuneet hädin tuskin 900, ahdot tasoittuu noin 0,9bariin.
Kone käy kuitenkin nätisti, mutta persdyno ei sano juuri mitään kun auto itsellä ollut vasta muutaman viikon. Entinen Golf IV (ATD) tuntui pirteämmälle ja herkemmälle, painoeroa 3C Passattiin toki on.
Minkälaista rajaa vaihtokuntoiselle MAFille yleensä pidetään vai odotellaanko selkeitä käyntihäiriöitä?
Toiveissa saada mahdollisesti karanneet hevoset palautettua, mutta vaihto-osan suolainen 160€ hinta marmorilta ei houkuttele kokeilemaan ihan noin vain.

Passatissa paikoillaan siis Boschin 0281002531 nelipinnisellä liittimellä.
Boschin anturit ilmeisesti ovat lyhyt ikäisiä ja Pierburgiltakaan en löytänyt selkeästi korvaavaa mallia, tämä kuitenkin minun valinta 7.22684.08.0.
Käykö kyseinen malli BXEhen vai onko yleensäkin eri anturit tarkasti moottorikoodikohtaisia?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 11.1.2011 7:21

Mikäs se on tehoero BXE vs. ATD? ATD on kai 74kW? Autojen painoerollahan selittyisi paljon, eikä tuo MAFfikaan ihan finaalissa noilla toteutuneilla lukemilla ole. Saatko logia laitettua maffin arvoista täyskaasulla 2000-4000rpm, eli kolmosella helpoiten ajettuna.

Edit: 3kW tehokkaampi kai tuo BXE eli eiköhän se ihan painon piikkiin mene :) pistä nyt logit esille kuitenkin

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 11.1.2011 10:10

BXE:ssä ei MAFin kunto vaikuta tehoihin vaan se ohjaa ainoastaan EGR:ää.
Syöttöä säädellään ahtopaineen mukaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa