Olen ollut siinä uskossa, että 3C Passatin 1.9TDI (BXE) vakio softallakin täyskaasulla pitäisi MAFin toteutuneet arvot nousta vähintään 1000 paremmalle puolelle.
Kuitenkin monissa keskusteluissa kerrotaan noin 900:n olevan ok.
Ross Techin sivuiltakin lainaten "The MAF is OK if the actual value is at least 850-900 mg/h at 3000 rpm."
Omassa kulkineessa täyskaasulla toteutuneet hädin tuskin 900, ahdot tasoittuu noin 0,9bariin.
Kone käy kuitenkin nätisti, mutta persdyno ei sano juuri mitään kun auto itsellä ollut vasta muutaman viikon. Entinen Golf IV (ATD) tuntui pirteämmälle ja herkemmälle, painoeroa 3C Passattiin toki on.
Minkälaista rajaa vaihtokuntoiselle MAFille yleensä pidetään vai odotellaanko selkeitä käyntihäiriöitä?
Toiveissa saada mahdollisesti karanneet hevoset palautettua, mutta vaihto-osan suolainen 160€ hinta marmorilta ei houkuttele kokeilemaan ihan noin vain.
Passatissa paikoillaan siis Boschin 0281002531 nelipinnisellä liittimellä.
Boschin anturit ilmeisesti ovat lyhyt ikäisiä ja Pierburgiltakaan en löytänyt selkeästi korvaavaa mallia, tämä kuitenkin minun valinta 7.22684.08.0.
Käykö kyseinen malli BXEhen vai onko yleensäkin eri anturit tarkasti moottorikoodikohtaisia?
MAF pohdiskelua
Valvoja: ffp jäsenet
Mikäs se on tehoero BXE vs. ATD? ATD on kai 74kW? Autojen painoerollahan selittyisi paljon, eikä tuo MAFfikaan ihan finaalissa noilla toteutuneilla lukemilla ole. Saatko logia laitettua maffin arvoista täyskaasulla 2000-4000rpm, eli kolmosella helpoiten ajettuna.
Edit: 3kW tehokkaampi kai tuo BXE eli eiköhän se ihan painon piikkiin mene :) pistä nyt logit esille kuitenkin
Edit: 3kW tehokkaampi kai tuo BXE eli eiköhän se ihan painon piikkiin mene :) pistä nyt logit esille kuitenkin
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa