Onko tietoa mistä vois johtua dsg-vaihdekepin jäykkä liikkuminen? Eilen pelas vielä normaalisti, mut tänä aamuna sai tosissaan suostutella P.ltä pois.
D-S väli pelaa hyvin mut muuten on kuin vanhan pappatunturin kaasukahva mistä vaijeri menossa poikki.
Lukkonappi kepissä ei jumita ja loksahtaa muutenkin pykälien kohdalla normaalisti.
Tuo äkillinen tahmeus vaan ihmetyttää kun ei pakkastakaan ole.
DSG vaihdekepin jäykkyys
Valvoja: ffp jäsenet
DSG vaihdekepin jäykkyys
JUU5O kirjoitti:Onko tietoa mistä vois johtua dsg-vaihdekepin jäykkä liikkuminen?
Villinä arvauksena sanoisin, että vika on vaihdekepin juuressa olevassa solenoidissa. En muista tuon oikeaa nimitystä, mutta kerran viimetalvena tuli työharjoittelujakson aikana auto, jossa oli samankaltainen vika.
No ei itse kepissä vika ole.
Askin päässä tahmea. Laakkosella olisivat kovasti koko askin vaihtaneet.... n.6000erkkiä. P-lukko heidän mukaan rikki...
Heillä kun ei kuulemma ole lupia askia avata.
Huollot on kyllä tehty ajallaan. Itseasiassa etuajassa.
Kävinpä sit tuossa yhtenäpäivänä toisessa pajassa jossa oli samanlainen aski auki laakerivian takia.
Asentajan kanssa sitten ko. laatikkoa ihmeteltiin ja tultiin päätelmään et ei aiheuta toimenpiteitä. Tuo P ja R kun loksahtaa paikalleen normaalisti ja jäykkyys tulee N-D-S liikkeessä joka ei laatikossa saa aikaan mekaanisia liikkeitä muuten kuin yksi luisti liukuu.
Josta tämä tahmeuskin johtuu.Siinä ei ole osia mitkä vois irti lähteä.
Itseasiassa tuo tahmea liike on jo hieman hellittäny.
Jos jotain toimenpiteitä asialle teen, niin hommaan ennemmin jonkun halkiajetun askin muutamalla satkulla ja vaihdan ite noi osat.
Askin päässä tahmea. Laakkosella olisivat kovasti koko askin vaihtaneet.... n.6000erkkiä. P-lukko heidän mukaan rikki...
Heillä kun ei kuulemma ole lupia askia avata.
Huollot on kyllä tehty ajallaan. Itseasiassa etuajassa.
Kävinpä sit tuossa yhtenäpäivänä toisessa pajassa jossa oli samanlainen aski auki laakerivian takia.
Asentajan kanssa sitten ko. laatikkoa ihmeteltiin ja tultiin päätelmään et ei aiheuta toimenpiteitä. Tuo P ja R kun loksahtaa paikalleen normaalisti ja jäykkyys tulee N-D-S liikkeessä joka ei laatikossa saa aikaan mekaanisia liikkeitä muuten kuin yksi luisti liukuu.
Josta tämä tahmeuskin johtuu.Siinä ei ole osia mitkä vois irti lähteä.
Itseasiassa tuo tahmea liike on jo hieman hellittäny.
Jos jotain toimenpiteitä asialle teen, niin hommaan ennemmin jonkun halkiajetun askin muutamalla satkulla ja vaihdan ite noi osat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa