mk2 golf ei käynnisty..
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 golf ei käynnisty..
eli ongelma olisi seuraavanlainen. Auto seisoi 2 viikkoa kotipihalla, jonka jälkeen lähdin ajamaan tampereelta helsinkiin ja välillä tankkasin uutta 98E5bensaa...(aikaisemmin olen käyttänyt 95E ja tankissa oli sitä hieman pohjilla)sitten alkoi tulla ongelmia. Kaksi kertaa piti vetää tiensivuun, kun kone sammui kesken menon pienen nykimisen jälkeen, molemmilla kerroilla pääsin takaisin liikkeelle kun kone mystisesti käynnistyi n. 5 minuutin ihmettelyn jälkeen. Pääsin jotenkuten perille ja nyt kun pitäisi lähteä taas liikenteeseen, kone ei käynnisty ollenkaan...auto on nyt lämpimässä tallissa, tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä ja puola on vaihdettu, mutta siltikin kone vain pyörittää eikä edes lupaa mitään...osaisiko joku pikaisesti auttaa, että mä pääsen takas manseen, Kiitos.
-
- -
Olin myös ropaamaassa ko. ajoneuvoa... Tulpat oli tarkatettaessa kosteat, eli saanee bensaa, tulpat ei antanu kipinää ku kokeiltiin. kyseessä on vm.90 oleva 1.3 golffi, jossa ilmeisesti ruiskukone. Virranjakajaa on muutama epäilly, miten alipainesäädin vaikuttaa jos se on viallinen? entäs se kolminapainen musta liitin siinä virranjakajan kyljessä?
-
- -
satunnainen käynnistysvika
No niin, hall-anturin vaihdolla korjaantui edellinen vika, kiitos paljon kaikille viestin laittaneille..... nyt olisi uusi vika tiedossa.....eli kun golffia starttaa, niin välillä (aivan satunnaisesti/ehkä eniten silloin kun kone kylmänä) tekee sitä, ettei käynnisty kun avaimesta kääntää eikä myöskään pyöritä konetta. Virrat menee päälle normaalisti ym, mutta mitään ei tapahdu. Kun kokeilee uudelleen, aivan kuin mitään vikaa ei olisikaan, hörähtää käyntiin niin kuin pitääkin. Akun piuhat on hyvin kiinni, olisiko solenoidissa/starttimoottorissa jotain häikkää? (lueskelin korjausopasta). Ja onko jollain kuvaa, missä starttimoottori ja solenoidi tarkalleen sijaitsee? Korjausoppaasta ei tässä kohtaa ollut apua. Kiitos!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”