Hei!
Ensinnäkin haulla lukaisin läpi nuo sakkaukseen liittyvät aiheet, mutta silti kaipaisin lisää tietoutta viisaammilta.
Ongelmana siis ilmaantunut ahtimen sakkaus, kun päästää jalan kaasulta kiihdyttäessä. (Kuuluu siis tsih-tsih-tapainen ääni) Samalla kiihdyttäessä kuuluu matalataajuinen ulvominen. Autossa kaikki ilmansuodattimet ym. vakio-mallisia, eikä ohjelmaakaan ole. Tämän lisäksi samaan aikaan moottorin käyntiääni muuttunut paljon kovemmaksi, vaikka kierrokset pysyvät samalla tasolla myös tyhjäkäynnillä kuin aikaisemmin. Auto myös tärisee huomattavasti, ei käy kuitenkaan kolmella. Selvä muutos tehoihin myös.
Tämä tapahtunut siis tänään 23.12. jolloin ainakin täällä itä-suomessa -30 asteen pakkaset. Voiko tuo pakkanen vaikuttaa esim. tuohon koneen käyntiin miten paljon? Lokakuussa vasta bypass vaihdettu, joten tuskin siitä kysymys?
Pääseekö ahtimen vaihtopuuhiin vai mistä vois johtua (kokemuksia?)?
Kiitokset vastauksista etukäteen.
Bora AUM 1.8T Sakkaus+ muuta, kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ole tuon näköinen osa, ko. osan päällä oli osanumero: DE 06A 103 221 AH.
Eli huohotinletku kyseessä, ei siis paineenalainen?
Moottorin käyntiääni palasi normaaliksi lauhemmalla kelillä ja myös moottorin tärinä hävisi. Jäljelle jäi tuo ahtimen satunnainen sakkaus, kiihdyttäessä paikaltaan n. 60 vauhtiin kaaviolla 1.-2.-3.-4. vaihde, ei ahdin sakkaa.
Nelosella rullatessa tuota kuuttakymppiä, kaasua painettaessa rupeaa ahtamaan normaalisti mutta kun jalan nostaa kokonaan pois kaasulta kiihdytyksen jälkeen, edelleen nelonen silmässä, ahdin sakkaa.
Tuskin normaalia?
Eli huohotinletku kyseessä, ei siis paineenalainen?
Moottorin käyntiääni palasi normaaliksi lauhemmalla kelillä ja myös moottorin tärinä hävisi. Jäljelle jäi tuo ahtimen satunnainen sakkaus, kiihdyttäessä paikaltaan n. 60 vauhtiin kaaviolla 1.-2.-3.-4. vaihde, ei ahdin sakkaa.
Nelosella rullatessa tuota kuuttakymppiä, kaasua painettaessa rupeaa ahtamaan normaalisti mutta kun jalan nostaa kokonaan pois kaasulta kiihdytyksen jälkeen, edelleen nelonen silmässä, ahdin sakkaa.
Tuskin normaalia?
Itselläni leoni sekä golffi (Molemmat 20vt turboja) ovat talvella tehneet usein tuota täristämistä ja moottorin käyntiäänen koventumista, ilmeisesti johonkin väliin pääsee kunnolla jäätä/lunta joka sitten jotenkin välittää tärinät ja äänet koriin, ja tästä johtuen sitten olen saanut ihmetellä että mikäpäs siellä oikein mölyää.
Mutta kummassakaan tapauksessa ei mitään erikoisempia toimenpiteitä ole tarvittu, pitkällä lenkillä aina on äänet lakannu ja täristykset vaimentunu. Leonista sitten noin puoli vuotta ostamisen jälkeen meni tuo perinteinen downpipen joustoliitos, jonka sitten kyllä taas kuuli jo sillä p-reiälläkin, että nyt on putki poikki.
Mutta kummassakaan tapauksessa ei mitään erikoisempia toimenpiteitä ole tarvittu, pitkällä lenkillä aina on äänet lakannu ja täristykset vaimentunu. Leonista sitten noin puoli vuotta ostamisen jälkeen meni tuo perinteinen downpipen joustoliitos, jonka sitten kyllä taas kuuli jo sillä p-reiälläkin, että nyt on putki poikki.
Oireet palasivat taas kovilla pakkasilla, elikkä ahdin sakkaa. Finturbolla aikaisemmin käydessä sanoivat bypassin olevan oudon "jäykkä". Olettaisin tuon nyt sitten johtuvan siitä.
Edit: http://www.youtube.com/watch?v=Gwvob49s5E4 täysin samanlaista puhinaa pitää, muttei paikaltaan.
Onko kellään kokemusta marmoritiskiltä ostetusta bypassin takuusta? Kyseinen kampe vaihdettu kiinni siis lokakuussa ja autossa ei ole ohjelmaa, ts. vakio. Ei kai näiden niin äkkiä kuuluisi hajota?
Edit: http://www.youtube.com/watch?v=Gwvob49s5E4 täysin samanlaista puhinaa pitää, muttei paikaltaan.
Onko kellään kokemusta marmoritiskiltä ostetusta bypassin takuusta? Kyseinen kampe vaihdettu kiinni siis lokakuussa ja autossa ei ole ohjelmaa, ts. vakio. Ei kai näiden niin äkkiä kuuluisi hajota?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa