g2 gti 16v. pätkii kaasulla ja rajoittaa n5000rpm

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

g2 gti 16v. pätkii kaasulla ja rajoittaa n5000rpm

ViestiKirjoittaja izos » 27.12.2010 12:23

eli auto on golf mk2 gti 16v (kr)
autossa semmojnen vika että ajaessa välillä kaasua painettaessa rupeaa pätkimään 3000rpm eikä enää kiihdy tämä tapahtuu lämpimällä koneella.
sitten tyhjä käynti lämpimänä katoaa jos painaa kytkimen pohjaan.
kierrokset ovat rajoittuneet 5000-6000rpm jo pitkään eli nykii ja pätkii kun saavuttaa tuon kierros alueen.

autoon on vaihdettu virranjakajan kansi ja pyörijä eikä auta.
tulpat ja johdot tarkistettu.

onko vika hal anturissa vaiko puolassa??

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.12.2010 13:41

Kattele onko Hall-anturi kuinka öljyinen. Sit voi koittaa puhaltaa paineilmalla puhtaaksi jos vaikuttaisi käyntiin.

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 27.12.2010 15:29

okei. käyn kyl varmaan tänään hakemassa uuden puolan ja anturin ja katon auttaako---

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.12.2010 16:17

Jos meinaat Hall-anturin vaihtaa niin tilaa jostain siihen jakajan akseliin se erikoisen kokoinen stefa. Ei siis yleensä ole hyllytavaraa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.12.2010 19:30

Kylmänäkö toimii moitteetta?

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 29.12.2010 8:40

vaihoin nyt sen hal anturin ja johan pelitti taas kaasulla kunnes sitten jossain vaiheessa taas rupee rajoittamaan siinä 6000-6500rpm:n kohdalla. tyhjäkäynti moottorin putsasin ja se toimi taas moitteetta että siis varmaan pitää ostaa uusi tyhjis. siis toimi yhen päivän moitteetta :D

joo siis tarkoitus olisi hakea koko virranjakaja uusi jossain vaiheessa.
niin en ajatellut sitä stefaa vaihella.
puolaa en viittinyt vaihtaa kun ois pitänyt purkaa koko poikittais tuki hässäkkä ja hirvee läjä piuhoja edestä ja tuolla ulkona on aika kylmä touhuta :)

joo kylmänä käy moitteetta.

ja ei ole vika ainakaan kylmäkäynnistys suuttimessa kun on poistettu käytöstä :)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.12.2010 10:05

Se jakaja ei ole sitte mikään ilmainen.
Laakkosella kävin hakee uuden, niin vanha piti toimittaa vaihto-osana.
Jäi joku 50e pantti sisää, kunnes toimitin vanhan niin sain takaisin.
Uusi jakaja maksoi muistaakseni jotain 250e paikkeilla.
Sitä en tiedä saako tarvikkeena jostain... mutta tarvike on usein tavike.

edit. Taitaa muisti tehdä taas tepposia ja hinnan olleen jotain 170e hujakoilla..
No kuitenkin Slamitin kautta "uusi" 125e.
Sitä en tiedä onko tuohonkin laitettava vaihto-osana vanha tilalle.
Uusiahan ei enään saa vaan ne kaikki vanhat rungot korjataan mitä palautetaan.

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 30.12.2010 7:11

Joo mää tiiän et se ei oo ilmanen mut sen stefan löytäminen on aika haaste eikä kiinnostais enää tapella sen akseli tapin kanssa :)

motonetissähän tuo maksoi 99e mut se on tarvike :/ mut en mää varmaankaan kummiskaan tällä hirveen kauan enää aja ennenkuin menee myyntiin.
mukavemman käyttöauton :D eikä tarvis kokoajan rassata.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.12.2010 9:56

Laita hyvälatuinen putkisokka tilalle. Niin mä tein ja kolmisen vuotta on jo sillä menty.

E: Jos tuota meinaat niin se ei oo 16v:n jakaja.

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 5.1.2011 7:49

ok. no mitää varmaan sit sieltä slämitiltä se tilata.

Eilen kävi sit tosi kivasti kun puhdistin sen tyhjäkäynti pumpun ja liittimet hal anturista ni sit auto toimi tosi hyvin kylmänä kunnes sit rupes pätkimään oikeen olan takaa ja vähänkin kun painoi kaasua ni auto hyppi ja pomppi ja kävi varmaan kahdella. mikä ihme kun vasta lämpimänä rupee kakimaan. voiko se olla se puola jos se on päässyt kuivumaan ja lämpenee liikkaa?

ja kyl se sokka sielt ihan hyvin tuli ulos kun on oikeet työkalut :)

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 5.1.2011 8:02

mikäköhän sen virranjakajan varaosa numero mahtaa olla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa