golf 3 takajarrujen teho heittää
Valvoja: ffp jäsenet
golf 3 takajarrujen teho heittää
katsastukessa takajarrut näytti 0.7 ja 1.3 eli ei läpi, taakse sylinterit sekä nesteet vaihdettu hiljattain, olisiko jäänyt ilmaa, voisiko käyttäytyä noin? jostakin luin jarrupaineen säätimestäkin mutta mitä nytnopeasti asiasta ymmärsin niin jos se olisi niin molemmat takjarrut näyttäs aika heikoilta...
Oman golffin takajarruissa(rumpu) ois sellaista vikaa että kuskin puolen takajarru ei lukitu käsi eikä poljin jarrulla. Säädin käsijarruvivun luota niin kireelle kun voi mutta ei silti. Toinen puoli lukittuu hyvin käsi sekä poljin jarrulla ja on saman verran kengissä pintaa kun toisella puolen. Myös molemmat ilmasin. Riittäiskö kenkien vaihto tähän ongelmaan?
Tänään katsastuksessa g3 farkku, Vasen takapyörällä ei paine varmaankaan rajoitu. Voiko Paineensäädintä jotenkin korjata vai uusi osa tilalle ?
Vasen taka melkein 2 KN ja toisella puolella n 1,2 KN. Käsijarrulla tasaisesti.
Toinen rumpu on kuluneempi kuin toinen muuten vuos aikaa uusittu kaikki osat .
Vasen taka melkein 2 KN ja toisella puolella n 1,2 KN. Käsijarrulla tasaisesti.
Toinen rumpu on kuluneempi kuin toinen muuten vuos aikaa uusittu kaikki osat .
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Golffiin vaihdoin eteen levyt ja palat, taakse kengät, mutta takajarrut ei lukitu hiekalla millään kun jarrupoljinta painais kuinka kovasti. Mistä johtuu? Katsastus ois ajankohtainen niin ois kiire, eikös ne pitäis kumminki aika hyvin jarruttaa? Jarrut on useaan kertaan jo ilmattu eikä vaikuta. Käsijarrunkin joutui säätämään niin että vasen on kiristetty melkei loppuun ja oikean puoleista ei kiristetty paljon yhtään ja silti oikean puoleinen takajarru ottaa paremmin.
Takajarruja EI säädetä käsijarrun säädöillä.
Jos takajarrut ei ota tarpeeksi eikä sylkyt ole jumissa/vuoda nesteitä, pura kengät ym ja uusi jousisarja sekä ne säätökiilat (joita se pikkujousi vetää alaspäin) näin saat kengät ns. lähelle eli kengät kahnaavat kevyesti rumpuihin vaikka poljinta ei paineta. Sitten säädät käsijarrun niin että kahva nousee 4-6 naksahdusta.
Käsijarruvaijerien uusinta ei ole myöskään huono idea, tietysti jälkikäteen turhauttavaa..
Jos takajarrut ei ota tarpeeksi eikä sylkyt ole jumissa/vuoda nesteitä, pura kengät ym ja uusi jousisarja sekä ne säätökiilat (joita se pikkujousi vetää alaspäin) näin saat kengät ns. lähelle eli kengät kahnaavat kevyesti rumpuihin vaikka poljinta ei paineta. Sitten säädät käsijarrun niin että kahva nousee 4-6 naksahdusta.
Käsijarruvaijerien uusinta ei ole myöskään huono idea, tietysti jälkikäteen turhauttavaa..
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 29.12.2010 5:41
Yleisesti jarrupainesäätimestä voidaan todeta, että se jumiutuu jos se ei joudu toimimaan.
Eräs konsti jarrupainesäätimen pitämiseen kunnossa on se, että välillä esim. ajetaan vasen takapyörä kanttarille eli silloin se on ylhäällä ja jarrupainesäädin tulkitsee taka-akselilla olevan raskaan kuorman. Tällöin painellaan reippaasti jarruja. Välillä voidaan ajaa oikea takarengas jonkun korokkeen päälle, jolloin vasen puoli on todella ylhäällä eli kuorma olisi kevyt taka-akselilla. Taas painellaan kunnolla jarruja.
Tällaisilla vippaskonsteilla on saatu monen auton jarrupainesäätimet pysymään toiminnassa.
Eräs konsti jarrupainesäätimen pitämiseen kunnossa on se, että välillä esim. ajetaan vasen takapyörä kanttarille eli silloin se on ylhäällä ja jarrupainesäädin tulkitsee taka-akselilla olevan raskaan kuorman. Tällöin painellaan reippaasti jarruja. Välillä voidaan ajaa oikea takarengas jonkun korokkeen päälle, jolloin vasen puoli on todella ylhäällä eli kuorma olisi kevyt taka-akselilla. Taas painellaan kunnolla jarruja.
Tällaisilla vippaskonsteilla on saatu monen auton jarrupainesäätimet pysymään toiminnassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa