3C Passat, startti ei pyöri?
Valvoja: ffp jäsenet
3C Passat, startti ei pyöri?
Kyseessä siis Paskatti 1,9 TDI (2005) ei starttaa ollenkaan ("nappistartti" kyseessä). Vaihdoin uuden akunkin, koska entinen oli jo finaalissa. Mutta uudella akullakaan ei starttaa. Kertokaa äkkiä mikä vialla, pliis!
Jeps, ei siis ole mitään omaa viritystä kyseessä. Sen verran tuosta kytkinpoljin-anturista, että se kyllä toimii todennäkösesti, koska jos en paina kytkintä niin sillon se ilmottaa siinä näytöllä että paina kytkintä.
"Marmoritiskiltä" sanoivat tämmösen, että jos on eri arvoinen akku, niin voi joutua koodaamaan auton "tietokoneelle" uuden akun.. hmm.. minusta kuullosti kyllä ihan huuhaalta..
Mutta itse mietin sitä että jospa sieltä auton "tietokoneesta" on nollautunut avaimen tiedot ja nyt onkin käynnistyksenesto päällä.. voisko olla?
Vielä sen verran kokeilen huomenissa, että lataan vielä vanhan akun ja koitan sillä..
(nyt sitten jokainen ajattelee, että miks vasta nyt lataat sen, mutta siis olen jo kerran ladannut akun.. hmm.. muistaakseni 24.12.-26.12. täyteen, sisätiloisssa ja nyt se sitten taas teki tenät, niin siksi akku vaihtoon...)
"Marmoritiskiltä" sanoivat tämmösen, että jos on eri arvoinen akku, niin voi joutua koodaamaan auton "tietokoneelle" uuden akun.. hmm.. minusta kuullosti kyllä ihan huuhaalta..
Mutta itse mietin sitä että jospa sieltä auton "tietokoneesta" on nollautunut avaimen tiedot ja nyt onkin käynnistyksenesto päällä.. voisko olla?
Vielä sen verran kokeilen huomenissa, että lataan vielä vanhan akun ja koitan sillä..
(nyt sitten jokainen ajattelee, että miks vasta nyt lataat sen, mutta siis olen jo kerran ladannut akun.. hmm.. muistaakseni 24.12.-26.12. täyteen, sisätiloisssa ja nyt se sitten taas teki tenät, niin siksi akku vaihtoon...)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Maadoituskaapelit oot kattonu...
Naksahtaako startti, kun yrität-
ellei niin pitäis kaivella solenoidin päästä se ohuempi herätevirtapiuha irti ja syöttää siihen suoraan akulta plussaa,, jos pyörittää niin vika ei oo startissa.
Virtalukon pohja / starttinappi..onko jossain sulake..
Audeissa on kuulemma tuota vitsiä, en tiä onko pasussa.
Naksahtaako startti, kun yrität-
ellei niin pitäis kaivella solenoidin päästä se ohuempi herätevirtapiuha irti ja syöttää siihen suoraan akulta plussaa,, jos pyörittää niin vika ei oo startissa.
Virtalukon pohja / starttinappi..onko jossain sulake..
jos on eri arvoinen akku, niin voi joutua koodaamaan auton "tietokoneelle" uuden akun..
Audeissa on kuulemma tuota vitsiä, en tiä onko pasussa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noissa missä akku pitää sopeuttaa autoon, ovat varustettu akkuvalvonnalla. Se rajoittaa auton sähkölaitteiden virransaantia jos virrankulutus on virrantuottoon nähden liian suuri. Vaikkapa kovalla pakkasella lyhyttä ajoa päivästä toiseen uudella A6:lla jossa reilut parikymmentä ohjainlaitetta virtaa syömässä ja kaikki lämmittimet ym päällä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eikö tuo olisi enemminkin niinkuin virranvalvontaa ja akkujännitteen tarkkailua? Sellainen luulisi onnistuvan akkukapasiteetista riippumattomaksi.
Onko siinä paljonkin säätövaraa kertoa autolle minkä kokoinen akku on asennettu? Tyyliin iso/pieni? Tuskin sentään ampeeritunteina...
Tuntuu vaan vähän hassulta kertoa autolle tuota akun kapasiteettia kun sen akun vanhentuessa tuskin kyseistä säätöä ruuvaillaan uudestaan.
Onko siinä paljonkin säätövaraa kertoa autolle minkä kokoinen akku on asennettu? Tyyliin iso/pieni? Tuskin sentään ampeeritunteina...
Tuntuu vaan vähän hassulta kertoa autolle tuota akun kapasiteettia kun sen akun vanhentuessa tuskin kyseistä säätöä ruuvaillaan uudestaan.
On se eräänlainen akkuvahti golffissakin ja 3C:ssä.
Olikohan 3 eri prioriteettiryhmää jotka sitten kytkeskellään pois, jotta saadaan auto vielä käymään.
Joskus peltovolvoon annettiin lisävirtaa; niin golffin kierrokset rupes yhtäkkiä kohoon itekseen, kun akusta vissiin rupes teho loppuun.
Soitin on joskus ilmoittanut "battery low"
Sivulta 26 alkaen
http://tos.pp.fi/koukku/873403.pdf
Olikohan 3 eri prioriteettiryhmää jotka sitten kytkeskellään pois, jotta saadaan auto vielä käymään.
Joskus peltovolvoon annettiin lisävirtaa; niin golffin kierrokset rupes yhtäkkiä kohoon itekseen, kun akusta vissiin rupes teho loppuun.
Soitin on joskus ilmoittanut "battery low"
Sivulta 26 alkaen
http://tos.pp.fi/koukku/873403.pdf
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vika selvisi! Olis ehkä kuitenkii kannattanu ite katella enistään.. eli, startin herätevirtajohto oli poikki liittimestä, startin kotelon sisäpuolelta. Hintaa tällä hutkimiselle tuli 156,30€.
Tämä on nyt korjattu ilmeisesti jollain abiko-liittimellä väliaikaisesti, uusi liitin ja pätkä piuhaa tulossa "marmorille". Liitin maksaa jotain 15€ ja sen laitto maksaisi n. 40€. Mutta sanoin että taijan jatkaa tästä ite. Säästämpähän 55€...
Tosin eipä välttämättä ois tullu mieleen kurkistella laturin sisälle..
Kiitti kuitenkii kaikille jotka otti osaa tähän mysteeriin!
Tämä on nyt korjattu ilmeisesti jollain abiko-liittimellä väliaikaisesti, uusi liitin ja pätkä piuhaa tulossa "marmorille". Liitin maksaa jotain 15€ ja sen laitto maksaisi n. 40€. Mutta sanoin että taijan jatkaa tästä ite. Säästämpähän 55€...
Tosin eipä välttämättä ois tullu mieleen kurkistella laturin sisälle..
Kiitti kuitenkii kaikille jotka otti osaa tähän mysteeriin!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa