3C Passat, startti ei pyöri?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kuakku
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.7.2009 18:04

3C Passat, startti ei pyöri?

ViestiKirjoittaja Kuakku » 3.1.2011 15:36

Kyseessä siis Paskatti 1,9 TDI (2005) ei starttaa ollenkaan ("nappistartti" kyseessä). Vaihdoin uuden akunkin, koska entinen oli jo finaalissa. Mutta uudella akullakaan ei starttaa. Kertokaa äkkiä mikä vialla, pliis!

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 3.1.2011 17:29

Jos ei pyöritä moottoria niin solenoidi startissa ei toimi, tai ei saa jännitettä kun noita omia virityksiä olet laittanut!

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.1.2011 17:32

Eiköhän siinä ole nappistartti ihan vakiona.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 3.1.2011 18:15

Kytkinpoljinanturi hajalla, ei tunnista että olet painanut kytkimen pohjaan?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 3.1.2011 18:48

Tuolla vikakuvauksella kannattaa viedä auto merkkikorjaamolle.
Korjaus vaatinee linjayhteydet tehtaan suuntaan...

Kuakku
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.7.2009 18:04

ViestiKirjoittaja Kuakku » 3.1.2011 20:13

Jeps, ei siis ole mitään omaa viritystä kyseessä. Sen verran tuosta kytkinpoljin-anturista, että se kyllä toimii todennäkösesti, koska jos en paina kytkintä niin sillon se ilmottaa siinä näytöllä että paina kytkintä.

"Marmoritiskiltä" sanoivat tämmösen, että jos on eri arvoinen akku, niin voi joutua koodaamaan auton "tietokoneelle" uuden akun.. hmm.. minusta kuullosti kyllä ihan huuhaalta..
Mutta itse mietin sitä että jospa sieltä auton "tietokoneesta" on nollautunut avaimen tiedot ja nyt onkin käynnistyksenesto päällä.. voisko olla?

Vielä sen verran kokeilen huomenissa, että lataan vielä vanhan akun ja koitan sillä..
(nyt sitten jokainen ajattelee, että miks vasta nyt lataat sen, mutta siis olen jo kerran ladannut akun.. hmm.. muistaakseni 24.12.-26.12. täyteen, sisätiloisssa ja nyt se sitten taas teki tenät, niin siksi akku vaihtoon...)

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 3.1.2011 21:04

Voisko olla että coolerista joutunut vettä männän päälle ja ei pysty lähtemään käyntiin painetta vastaan-->kiertokankivaurio-->moottoriremontti-->good bye money...

Toivottavasti ei...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.1.2011 0:18

Mutta itse mietin sitä että jospa sieltä auton "tietokoneesta" on nollautunut avaimen tiedot ja nyt onkin käynnistyksenesto päällä.. voisko olla?
Näissä ei ole käynnistyksen estoa vaan ajonesto. Käynnistyy siis normaalisti ja sammuu sekunnin päästä.

Kuakku
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.7.2009 18:04

ViestiKirjoittaja Kuakku » 4.1.2011 12:20

No nyt kokeilin vanhalla täyteen ladatulla akulla, ei mitään vaikutusta.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 4.1.2011 13:09

Maadoituskaapelit oot kattonu...
Naksahtaako startti, kun yrität-
ellei niin pitäis kaivella solenoidin päästä se ohuempi herätevirtapiuha irti ja syöttää siihen suoraan akulta plussaa,, jos pyörittää niin vika ei oo startissa.
Virtalukon pohja / starttinappi..onko jossain sulake..
jos on eri arvoinen akku, niin voi joutua koodaamaan auton "tietokoneelle" uuden akun..

Audeissa on kuulemma tuota vitsiä, en tiä onko pasussa.

arppaj
-
Viestit: 156
Liittynyt: 27.2.2004 13:17

ViestiKirjoittaja arppaj » 4.1.2011 14:28

jos on eri arvoinen akku, niin voi joutua koodaamaan auton "tietokoneelle" uuden akun..


Viime talvena vaihdoin omaan -07 Passattiin vähän isomman akun. Sitä ei ainakaan tarvinnut mitenkään koodailla. Kovin paljon isompaa akkuahan sinne ei saa mahtumaan, jos ei rupea koteloita puukottamaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.1.2011 15:15

Audeissa on kuulemma tuota vitsiä, en tiä onko pasussa.


Vissiin vanhemmissa A6 ja suuremmat. Sekä uudessa A4 jne

Kuakku
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.7.2009 18:04

ViestiKirjoittaja Kuakku » 4.1.2011 16:34

Kärry on nyt valohoidossa "marmorilla".. Eivät löytäneet vikaa tänään (työaika loppu). Huomenna jatkaavat. Epäilivät että ohjauspilarissa oleva ohjainboxi sökönä..
Akkua ei tarvii muuten koodailla Passatissa, mutta just Audeissa on kuulemma koodailtava jossain malleissa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.1.2011 18:07

Miks ihmeessä sen auton tarvii tietää millainen akku sinne laitetaan? Kysäsepä jos muistat.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.1.2011 18:52

Noissa missä akku pitää sopeuttaa autoon, ovat varustettu akkuvalvonnalla. Se rajoittaa auton sähkölaitteiden virransaantia jos virrankulutus on virrantuottoon nähden liian suuri. Vaikkapa kovalla pakkasella lyhyttä ajoa päivästä toiseen uudella A6:lla jossa reilut parikymmentä ohjainlaitetta virtaa syömässä ja kaikki lämmittimet ym päällä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.1.2011 19:08

Eikö tuo olisi enemminkin niinkuin virranvalvontaa ja akkujännitteen tarkkailua? Sellainen luulisi onnistuvan akkukapasiteetista riippumattomaksi.

Onko siinä paljonkin säätövaraa kertoa autolle minkä kokoinen akku on asennettu? Tyyliin iso/pieni? Tuskin sentään ampeeritunteina...

Tuntuu vaan vähän hassulta kertoa autolle tuota akun kapasiteettia kun sen akun vanhentuessa tuskin kyseistä säätöä ruuvaillaan uudestaan.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.1.2011 19:21

Niin, jännitteenvalvonta ei ilmeisesti toimi joka tilanteessa luotettavasti.

Jotenkin muistelisin että olisi nimenomaan ampeeritunneilla tuo mukautus, vaihtoehtoja oli yhtämonta kuin kyseiseen malliin sopivia akkujakin, ehkä 3-5? Tarkistetaan huomena jos ei kukaan ehdi sitä ennen..

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.1.2011 19:54

On se eräänlainen akkuvahti golffissakin ja 3C:ssä.
Olikohan 3 eri prioriteettiryhmää jotka sitten kytkeskellään pois, jotta saadaan auto vielä käymään.

Joskus peltovolvoon annettiin lisävirtaa; niin golffin kierrokset rupes yhtäkkiä kohoon itekseen, kun akusta vissiin rupes teho loppuun.

Soitin on joskus ilmoittanut "battery low"


Sivulta 26 alkaen
http://tos.pp.fi/koukku/873403.pdf

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.1.2011 20:53

Eikös Fabiaa aikanaan mainostettu että siinä olis ensimmäisiä CAN-väyliä ja se osaisi sammuttaa laitteita jos akkujännite laskee?

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 5.1.2011 10:17

Ettei ole joko avainlukijan ohjainlaite tai ohjauspylvään ohjainlaite. Minulla kyllä tuli tuosta ohjauspylvään ohjainlaitteesta vikailmoitus ajotietokoneeseen (Steering column lock defective). Loppui ohjainlaitteen vaihdolla.

Kuakku
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.7.2009 18:04

ViestiKirjoittaja Kuakku » 5.1.2011 10:20

Vika selvisi! Olis ehkä kuitenkii kannattanu ite katella enistään.. eli, startin herätevirtajohto oli poikki liittimestä, startin kotelon sisäpuolelta. Hintaa tällä hutkimiselle tuli 156,30€.
Tämä on nyt korjattu ilmeisesti jollain abiko-liittimellä väliaikaisesti, uusi liitin ja pätkä piuhaa tulossa "marmorille". Liitin maksaa jotain 15€ ja sen laitto maksaisi n. 40€. Mutta sanoin että taijan jatkaa tästä ite. Säästämpähän 55€...

Tosin eipä välttämättä ois tullu mieleen kurkistella laturin sisälle..

Kiitti kuitenkii kaikille jotka otti osaa tähän mysteeriin!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa