VW Golf 2.3 V5 GTI

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Golf2.3GTI
-
Viestit: 29
Liittynyt: 2.1.2011 15:11

VW Golf 2.3 V5 GTI

ViestiKirjoittaja Golf2.3GTI » 3.1.2011 21:32

Tuli tossa hommattua tommonen VW Golf 2.3 V5 GTI ja kyselisin vähän muilta kellä on kokemusta kyseisestä automallista, että mitkä on yleisiä vikoja, joita tohon malliin yleensä tulee? Onko ketjun vaihtaminen kuinka suuri homma ja pitäiskö sitä vaihtaa milloin? Auto on vuosimallia 1998 ja sillä on ajettu 136000 km.

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 4.1.2011 13:53

Ketjun vaihdosta:

Jos ei kuulu mitään ylimääräistä ääntä, niin sitä ei tarvitse vaihtaa. Jos kuuluu rallatusta moottorin ja vaihdelaatikon välistä (sieltä suunnalta), niin joko a) moottori+vaihdelaatikko pakettina irti autosta ja sitten vaihdelaatikko irti ja ketjunvaihtohommiin tai b) pelkkä vaihdelaatikko irti (hieman ahdasta, mutta onnistuu).

Kyllä se jakoketjun vaihto on huomattavasti työläämpi, kuin jakohihnan vaihto.

Laakkosen työaika-arvio V6 ketjunvaihtoon pari vuotta sitten oli viikon luokkaa (nostavat koko paketin pois autosta) ja hintakin sen mukainen.

Samat osat tuossa suunnilleen tais olla jakopäässä kuin V6:ssa ja saman verran duunia. Nelkussa toki vielä hieman lisähommia verrattuna etuvetoiseen.

inno
-
Viestit: 186
Liittynyt: 30.5.2010 22:32

ViestiKirjoittaja inno » 4.1.2011 20:19

Aika monista noista v5 vehkeistä on mennyt sytytyksenohjaus yksikkö. Tämä usein kyseessä kun auto tärisee eikä kulje mihinkään. Omaa kokemusta on.

pono
-
Viestit: 10
Liittynyt: 10.11.2008 18:01

ViestiKirjoittaja pono » 6.1.2011 22:23

Antaako kuitenkin vikakoodia jos on sytytyksenohjausboksissa vika?

inno
-
Viestit: 186
Liittynyt: 30.5.2010 22:32

ViestiKirjoittaja inno » 7.1.2011 12:26

Tosiaan unohtui se, ei anna.

pono
-
Viestit: 10
Liittynyt: 10.11.2008 18:01

ViestiKirjoittaja pono » 7.1.2011 12:51

Ok. Eli mulla oli juurikin samat oireet: että kävi huonosti ja 3000-4000rpm kohdalla ihan kuollut kohta, niin vaihdoin jakoketjut ja kilkkeet, niin onneks sit oli siinä vika, tosin herjas vikakoodia nokka-akselin hall anturista. Sain eilen kasaan tuntuis toimivan. En tiä onko passattiin joku helpompi tapa se homma tehdä, mutta aika pirunmoinen työ oli tehdä... Auto siis Passat -00 v5 4motion.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa