Golf IV check coolant - Ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mige-
-
Viestit: 18
Liittynyt: 13.3.2007 22:20

Golf IV check coolant - Ongelma

ViestiKirjoittaja mige- » 12.10.2007 9:45

Nyt ensimmäisenä kylmänä aamuna tuli heti käynnistäessä näytölle tuo CHECK COOLANT - STOP teksti. No sammuttelin auton, katoin nesteet, kaikki ok pintapuolisin. Eipä se sitä sit uudelleen käynnistettäessä tehnytkään. Sama toistui seuraavana aamuna kylmän yön jälkeen ja eilen illalla myöhemmällä ku auto oli seisonut pitkään ja ulkona melkein 0-keli. Oisko kellään kokemusta/tuntemusta asiaan?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 12.10.2007 11:38

Tulis yhtäkkiä mieleen että kylmänä aamuna anturit ei oikein toimi niinkuin pitäisi tai sitten on jotain kontaktihäiriötä, jos lämpimänä ei enää oireile.

Kuju
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.4.2004 9:33

ViestiKirjoittaja Kuju » 12.10.2007 14:29

Paisuntasäiliössä oleva pinta liian lähellä alarajaa. Lisää hieman nestettä, itsellä vastaava ongelma pari talvea sitten 20 asteen pakkasella, kun joutu laittaan kylmänä käyntiin.

micke_H
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.1.2006 12:09

ViestiKirjoittaja micke_H » 12.10.2007 18:19

Samaa teki passatti kun se viime vuonna ostettiin.
Ainetta oli tarpeeksi ja vilkutti "lämpövaloa" ainoastaan kylmänä. Ilmeisesti se anturi oli paskana, mutta sitä ei voinut vaihtaa, vaan piti vaihtaa koko paisuntasäiliö. Lääke tepsi ja ongelma katosi sen siliän tien.

mige-
-
Viestit: 18
Liittynyt: 13.3.2007 22:20

ViestiKirjoittaja mige- » 13.11.2007 14:22

Nyt ois uus säiliö ostettu ad varaosasta vaan on tuo liitin ihan erillainen, kuten myös säiliö sisältä. Ulkosesti lähes saman näkönen pallo ja kiinnikkeet.. Onkoha tullu väärä säiliö vai pitäskö toho tarvike pönttöön olla oma liitinkin? Jos joku on IV golffiin vaihellu tai sit miten oli passatissa?

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 1.9.2008 14:15

Mulla tuli tänään helsingissä kun ajelin toi check coolant -stop varoitus ja alko moottorin lämpövalo vilkkua.
Viimeksi muokannut opapopa, 3.1.2011 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 1.9.2008 17:10

Paljon sitä jäähdytysnestetta menee sinne järjestelmään jos vaihtaa kokonaan?

golfgti1
-
Viestit: 94
Liittynyt: 8.10.2007 20:18

ViestiKirjoittaja golfgti1 » 3.9.2008 18:37

Siellä varmaan on punaiset nesteet sisällä ja niitä ei kaiketi tarvi vaihtaa, ellei sitten oikein
kurasen näkösiksi ole menny.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 3.9.2008 21:56

------
Viimeksi muokannut opapopa, 3.1.2011 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 3.1.2011 17:04

Nostellaan nyt tätäkin. Eli paisuntasäiliössä lilluu jonkinnäköinen n. 10cm pitkä ohut muoviputki, muovilevy ja pari "levälauttaa". Jäähdytysnesteen anturi ei toimi ja golffi onkin menossa korjaukseen piakkoin. Sellaista kysyisin että paljonko tuollaisen säiliön hinta on uutena? Käykö tuohon säiliöksi millä tahansa moottorilla varustetun neloskorisen golffin paisuntasäiliö? Käytetyn säiliön saa parillakymppii. Jos hintaero on suurikin niin voisihan siihen käytetyn ostaa. Vai kannattaako? Moottori on 1.8t.

Ville.S
-
Viestit: 5
Liittynyt: 29.3.2006 8:38

ViestiKirjoittaja Ville.S » 3.1.2011 21:10

Vuos sitten vaihdoin omaan autoon paisarin niin se makso uutena 19€ Kone on kylläkin 1.9 tdi, mut ei kai niissä erillaisia paisareita oo tai jos onkin niin tuskin hirveen eri hintaisia...

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 3.1.2011 23:54

Ok. Eipä sitä sitten kannata käytettynä ostaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa