1.6td sammui eikä käynnisty enään.
Valvoja: ffp jäsenet
1.6td sammui eikä käynnisty enään.
Elikkä perjantai aamuna laitoin caddyn käyntiin ja kävi hetken kunnes sammui. Sen jälkeen ei ole edes luvannut vaikka on koitettu. Suodatin on uusi, tankki puolillaan talvilaatua, hehkut uusittu. Mistähän vikaa sitten etsimään vai joko on aika luovuttaa. Ollut nyt lämpimässä tallissa eikä silti toimi.
Näillä spekseillä paha mennä sanomaan. Pa-letkuissa ei ole ilmeisesti läpinäkyvää pätkää välissä, että näkisi meneekö polttoainetta koneelle vai ei?
Oliko viimeinen sammuminen miten väkivaltainen tapahtuma? Jos ei, niin yksi arvaus vois olla sammutussolenoidi. Jakopäähän tuosta kannattais myös tutkia, ettei oo jako sekaisin tms.
Oliko viimeinen sammuminen miten väkivaltainen tapahtuma? Jos ei, niin yksi arvaus vois olla sammutussolenoidi. Jakopäähän tuosta kannattais myös tutkia, ettei oo jako sekaisin tms.
No ei se mitenkään erikoinen sammuminen ollut, edellisenä päivänä kävi 30min tyhjäkäyntiä hyvin. Suodattimelta lähtee kyllä polttoaine liikkeelle kohti pumppua kun starttaa ja takaisin suodattimelle kun starttauksen lopettaa. No sähköjä en ole tuosta tutkinut. Missähän tuollaisessa caddyssä sammutus solenoidi on? Konehan on jetasta lähtöisin jos sillä vaikutusta asiaan.
Etenet näin:
1. Otat suutinputket suuttimilta irti ja starttaat. Jos tulee ainetta, kiinni ja käyntiin.
2. Jos suutinputkista ei tule polttoainetta startatessa, katsot aijemmin mainitun sulakkeen, sekä että sammutinsolenoidilla on virtajohto kiinni, ja mittaat sulakkeen ehjyydestä huolimatta että siihen tulee 12V kun laitat avaimesta virrat päälle.
3. Jos virta tulee, mutta polttoainetta ei tule suutinputkista, varmistat sammutinsolenoidin ehjyyden. Se naksahtaa kun laittaa virrat päälle. Naksaus kuuluu korviin, ja tuntuu sormeen.
4. Jos vika ei vieläkään ole löytynyt ja polttoainelinja on varmasti ilmaton sekä tankissa on tavaraa, vika on syöttöpumpun sisällä. Esim nestepään toinen männänpalautinjousi voi olla poikki. Hajoavat heikkouttaan joskus.
edit: Vastausta edelliseen postaukseen:
Täältä löytyy jotain syöttöpumpusta.
TÄSTÄ kuvasta nro. 3 on se sammutinsolenoidi, ja siihen pitäisi tulla yksi johto. Sammutinsolenoidi sijaitsee suutinputkien lähtöjen yläpuolella, sen samaisen ruosteenvärisen "rautamökkylän" eli nestepään yläpinnassa, mistä ne putket lähtee. Kuvassa nro 5. kuvaa suutinputken lähtöä.
1. Otat suutinputket suuttimilta irti ja starttaat. Jos tulee ainetta, kiinni ja käyntiin.
2. Jos suutinputkista ei tule polttoainetta startatessa, katsot aijemmin mainitun sulakkeen, sekä että sammutinsolenoidilla on virtajohto kiinni, ja mittaat sulakkeen ehjyydestä huolimatta että siihen tulee 12V kun laitat avaimesta virrat päälle.
3. Jos virta tulee, mutta polttoainetta ei tule suutinputkista, varmistat sammutinsolenoidin ehjyyden. Se naksahtaa kun laittaa virrat päälle. Naksaus kuuluu korviin, ja tuntuu sormeen.
4. Jos vika ei vieläkään ole löytynyt ja polttoainelinja on varmasti ilmaton sekä tankissa on tavaraa, vika on syöttöpumpun sisällä. Esim nestepään toinen männänpalautinjousi voi olla poikki. Hajoavat heikkouttaan joskus.
edit: Vastausta edelliseen postaukseen:
Täältä löytyy jotain syöttöpumpusta.
TÄSTÄ kuvasta nro. 3 on se sammutinsolenoidi, ja siihen pitäisi tulla yksi johto. Sammutinsolenoidi sijaitsee suutinputkien lähtöjen yläpuolella, sen samaisen ruosteenvärisen "rautamökkylän" eli nestepään yläpinnassa, mistä ne putket lähtee. Kuvassa nro 5. kuvaa suutinputken lähtöä.
Sitten syykin voisi olla sama. Minä olin aina luullut että nämä volkkarin vanhat pumput ovat täysin itseilmaavia, eli imevät tyhjänäkin. Mutta ehkä luulin väärin, tai ehkä ikä on tehnyt kulumaa niin että vaikka uutena onkin toiminut tyhjänä niin nyt ei enää.
Minä varmistin (tilapäisvirityksenä, ihan vain koekäyttöä varten) magneettiventtiilin aukiolon sillä että vedin suoraan akun plusnavasta johdon venttiilille, toisessa päässä lattaliitin, toisessa hauenleuka. Ei tietysti pidä jättää kiinni koska tyhjentää akkua. Ja auto ei tietenkään sammu virta-avaimesta kun tämä oharijohto on paikallaan. Eikä pidä päästää alkuperäisen johdon päätä heilumaan hervottomana ja koskettamaan auton metalliosiin koska silloin palaa sulake jos virta on päällä.
Onko sinullakin pumpun ja suodattimen välinen imuletku suurimmalta osin kirkasta letkua, ja vain lyhyt n. 10 sentin pätkä suodattimen päässä kumiletkua? Minulla vuoti muutama vuosi sitten tuo kumiletkun ja kirkkaan letkun liitos, ja silloin pumppu vetää tuosta liitoksesta pelkkää ilmaa sisään kirkkaaseen letkuun eikä tietenkään saa vedetyksi mitään tankista. Helppo korjata: bilteman tai motonetin 8 millin polttoaineletkua noin 10 senttiä (tai se pituus mikä sitä entistäkin kumiletkua on) ja klemmarit piukalle kumpaankin päähän. Siinä muoviletkun suodattimen puoleisessa päässä on sisällä messinkipusla joten se kestää kumiletkun kiristämisen sen päälle.
Minä varmistin (tilapäisvirityksenä, ihan vain koekäyttöä varten) magneettiventtiilin aukiolon sillä että vedin suoraan akun plusnavasta johdon venttiilille, toisessa päässä lattaliitin, toisessa hauenleuka. Ei tietysti pidä jättää kiinni koska tyhjentää akkua. Ja auto ei tietenkään sammu virta-avaimesta kun tämä oharijohto on paikallaan. Eikä pidä päästää alkuperäisen johdon päätä heilumaan hervottomana ja koskettamaan auton metalliosiin koska silloin palaa sulake jos virta on päällä.
Onko sinullakin pumpun ja suodattimen välinen imuletku suurimmalta osin kirkasta letkua, ja vain lyhyt n. 10 sentin pätkä suodattimen päässä kumiletkua? Minulla vuoti muutama vuosi sitten tuo kumiletkun ja kirkkaan letkun liitos, ja silloin pumppu vetää tuosta liitoksesta pelkkää ilmaa sisään kirkkaaseen letkuun eikä tietenkään saa vedetyksi mitään tankista. Helppo korjata: bilteman tai motonetin 8 millin polttoaineletkua noin 10 senttiä (tai se pituus mikä sitä entistäkin kumiletkua on) ja klemmarit piukalle kumpaankin päähän. Siinä muoviletkun suodattimen puoleisessa päässä on sisällä messinkipusla joten se kestää kumiletkun kiristämisen sen päälle.
Se oli yhtenäistä putkea, mulla ilmeisesti pumppu sökö koska sekin oli täynnä naftaa mutta ei käynnistynyt, ja kun laittoi lisäpumpun niin työnsi takaisin tankkiin suurimman osan. Onko kellään tietoa sopiiko 1.6d pumppu td moottoriin? Siinähän ei ole ahdonalaista syöttöä, tai voiko pumpun yläosan ottaa td pumpusta?
1,6 D pumppu käy suoraan. Kannenvaihto onnistuu periaatteessa ainakin.
HolySmokella ovat naittaneet Fiatin ja VW:n pumppuja ja ties mitä...
HolySmokella ovat naittaneet Fiatin ja VW:n pumppuja ja ties mitä...
"Siitä en tiedä onko takaiskuventiili, itselle kuitenkin ensimmäin diesel auto. Ja ei se paluuputkesta paineilman laittaminen kyllä tässä tilanteessa auttanut."
Kaikki toivotaan-toivotaan konstit jätä väliin, pumppu täyteen polttoainetta ja jos siitä solenoidista otit jousen ja karan pois niin hörähtää vähäksi aikaa käyntiin, ja jos ei niin pumppu vaihtoon, ei ole ensimmäinen eikä viimeinen pumppu joka sanoo sopimuksen irti.
Kaikki toivotaan-toivotaan konstit jätä väliin, pumppu täyteen polttoainetta ja jos siitä solenoidista otit jousen ja karan pois niin hörähtää vähäksi aikaa käyntiin, ja jos ei niin pumppu vaihtoon, ei ole ensimmäinen eikä viimeinen pumppu joka sanoo sopimuksen irti.
Kun pistää paineilmaa paluuletkuun niin pumppu nimenomaan täyttyy. Minusta ainakin helpoin keino täyttää pumppu, joten se siitä toivotaan toivotaan keinosta.
Pumppu täynnä dieseliä, ilmavuodot tukittu ja solenoidi ehjä niin melko varmasti on pumpussa sitten vika.
Itsellä ei ainakaan ilmaantunut itsestään kun oli ollut pumppu irti ja polttoaineletkut tyhjinä. Voihan olla että jos olisi vuoden tai pari sahannut niin ehkä sitten.
Pumppu täynnä dieseliä, ilmavuodot tukittu ja solenoidi ehjä niin melko varmasti on pumpussa sitten vika.
Itsellä ei ainakaan ilmaantunut itsestään kun oli ollut pumppu irti ja polttoaineletkut tyhjinä. Voihan olla että jos olisi vuoden tai pari sahannut niin ehkä sitten.
"Jos meno puolelta täyttää pumppu ja paluu puolelta tulee putken täydeltä niin eikös pumpun pitäisi silloin olla täysi?"
On se, miksi ei tule löysätystä suutinputkista startatessa niin ei ole pumppu täysin kunnossa, vaihda vielä kolmas pumppu ?
Otit pois solenoidin alta karan ja jousen, ei varmana lähde käyntiin jos sulku päällä!??
Testaamista varten pitää ottaa kara ja jousi pois (sillä suljetaan pois solenoidivika).
On se, miksi ei tule löysätystä suutinputkista startatessa niin ei ole pumppu täysin kunnossa, vaihda vielä kolmas pumppu ?
Otit pois solenoidin alta karan ja jousen, ei varmana lähde käyntiin jos sulku päällä!??
Testaamista varten pitää ottaa kara ja jousi pois (sillä suljetaan pois solenoidivika).
Viimeksi muokannut sa, 7.1.2011 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa