Kesälaatua tankissa - Ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
Kesälaatua tankissa - Ei käynnisty
Mitä arvon foorumilaiset tekisivät jos auto on seissyt kuukauden ja tankissa on kesälaatuista dieseliä. Tankkiin on lisätty diesel 100 pakkasen kestävyysainetta, en ole varma onko mennyt kaikkiin letkuihin..
Kun avainta kääntää siten että virrat tulee niin mittaristossa välähtää valot noin puolen sekunnin ajan, samalla kuuluu myös todella outoa "kalkatusta/tikitystä" jostakin. Akun varaustila oli 11.8v, eli melko vähän siis, tuuletin kuitenkin puskee ilmaa sisälle kun virrat ovat päällä. Yritin starttaa autoa ja mitään ei tapahtunut, mittarivalo taas välähti. Autolla ei nyt talvisin ole ajoa, joten kevääseenki asti voisin odottaa, mutta sitten onkin ylläri että pitääkö auto hinata korjaamolle.
Auton virkaa toimittaa Ford Transit vm.07.
Kyseessä on eka dieselautoni ja kaikki mahdolliset virheethän tässä on nyt varmaankin tehty.
Kun avainta kääntää siten että virrat tulee niin mittaristossa välähtää valot noin puolen sekunnin ajan, samalla kuuluu myös todella outoa "kalkatusta/tikitystä" jostakin. Akun varaustila oli 11.8v, eli melko vähän siis, tuuletin kuitenkin puskee ilmaa sisälle kun virrat ovat päällä. Yritin starttaa autoa ja mitään ei tapahtunut, mittarivalo taas välähti. Autolla ei nyt talvisin ole ajoa, joten kevääseenki asti voisin odottaa, mutta sitten onkin ylläri että pitääkö auto hinata korjaamolle.
Auton virkaa toimittaa Ford Transit vm.07.
Kyseessä on eka dieselautoni ja kaikki mahdolliset virheethän tässä on nyt varmaankin tehty.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itselläni sama ongelma. Kolmas auto meni remonttiin ennenkuin talven teki. Kesälaatua nyt tietenkin täysi tankki. Viimeksi kun kävin käyntiin koettamassa -25C pakkasilla, niin ei pysynyt käynnissä kuin hetken kaasun avustuksella, ja sammui kun löysäsi kaasun. Sen jälkeen ei enää luvannutkaan. Voi olla että tankista imutettava suurinosa kesälöpöistä letkulla pois ja korvattava talvilaadulla, sekä pidettävä lohkolämmityksessä vuorokauden että suodatin lämpiää kunnolla. Se hyvä puoli tässä on että jäähdytinneste lämmittää polttoaineensuodatinta, joten ongelmia ei pitäisi olla kunhan lämpimäksi saa.
akku ekana laturiin, että ei halkee pakkasella varaustilan puutoksen takia ja sitten sitä ei kannata yrittää käynnistää alle -10 asteen pakkasessa, jos kerran on kesäainetta tankissa.
Kesädieselin parafiini tukkii suodattimen tuon lämpötilan alla ja siihen ei diesel100 auta, auttaa vaan suodattimen vaihto tai lämmittäminen yli+65 asteen jolloin parafiini sulaa uudestaan dieselin sekaan.
Tuossa töissä vasta viikolla yhden työkoneen polttoainelinjat piti putsata kesäaineesta, kun töihin piti saada ja kesäainetta tankin pohjalla 20l, päälle oli tankattu 120l talviainetta, mutta kun kesäaine oli jo mennyt kylmyyden takia hyytelöksi, ei sekottunut enää...
Kone lämpimään pariksi päiväksi, polttoaineet ja tukkeutuneiden suodattimien vaihto ja sillä se heräs henkiin.
Tuokin kone pysy käynnissä -10 asteen pakkasessa, kunhan lämmitti kuumailmapuhaltimella naftasuodatinta.
Kesädieselin parafiini tukkii suodattimen tuon lämpötilan alla ja siihen ei diesel100 auta, auttaa vaan suodattimen vaihto tai lämmittäminen yli+65 asteen jolloin parafiini sulaa uudestaan dieselin sekaan.
Tuossa töissä vasta viikolla yhden työkoneen polttoainelinjat piti putsata kesäaineesta, kun töihin piti saada ja kesäainetta tankin pohjalla 20l, päälle oli tankattu 120l talviainetta, mutta kun kesäaine oli jo mennyt kylmyyden takia hyytelöksi, ei sekottunut enää...
Kone lämpimään pariksi päiväksi, polttoaineet ja tukkeutuneiden suodattimien vaihto ja sillä se heräs henkiin.
Tuokin kone pysy käynnissä -10 asteen pakkasessa, kunhan lämmitti kuumailmapuhaltimella naftasuodatinta.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Okei uskaltaakohan tota bensaa lisätä tonne diisselitankkiin, tai onko siitä edes mitää hyötyä jos se kesälaatu on jäässä siellä letkuissa? Menen nyt laittamaan sen akun jokatapauksessa lataukseen. Pitänee tuota diisselisuodatintakin sitten yrittää lämmittää. Onko tossa riski että dieseli syttyy kuumudesta palamaan...?
Nyt on akku latauksessa. Pitää laittaa lohkolämmittimen lisäksi vaikka sisätilanlämmitin puhaltamaan moottoria alhaalta päin yön ajaksi ja sitten kuumailmapuhaltimella lämmittelee suodatinta. Toivottavasti se siitä. Tuossa Diesel satasessa nimenomaan sanottiin että se lisää pakkaskestävyyttä et tuskimpa se sitä rikottaa ja onse käynnytkin tuon litkun kanssa jo aikasemmin.
Puutarhaletku täyttöaukosta sisään, imaisu, ja kun diiseli maistuu niin letkunpää kanisteriin lattialle. :) Kirkasta letkua käytettäessä ei tarvitse huulia rasvata diiselillä.
Rahamiehen vaihtoehto on käydä hakemassa joku hommaan soveltuva imevä pumppu ja tyhjentää sillä täyttöaukon kautta koko tankin joka pisarasta.
Rahamiehen vaihtoehto on käydä hakemassa joku hommaan soveltuva imevä pumppu ja tyhjentää sillä täyttöaukon kautta koko tankin joka pisarasta.
"Akun varaustila oli 11.8v, eli melko vähän siis, tuuletin kuitenkin puskee ilmaa sisälle kun virrat ovat päällä. Yritin starttaa autoa ja mitään ei tapahtunut, mittarivalo taas välähti. Autolla ei nyt talvisin ole ajoa, joten kevääseenki asti voisin odottaa, mutta sitten onkin ylläri että pitääkö auto hinata korjaamolle. "
Ei korjaamolle vaan akku kauppaan, jos alkuperäinen akku niin on tiensä päässä!
Ei korjaamolle vaan akku kauppaan, jos alkuperäinen akku niin on tiensä päässä!
Jos unohtuu ne kesät tankiin ja lämpötila menee suodatettavuusrajan ulkopuolelle, niin ei pidä mennä koskemaankaan laitteeseen. Saati yrittämään käyntiin. Kun lämpötila nousee ja pysyy muutaman päivän kesälaadun keston yläpuolella, niin kelpaa ajella onnellisena tankkaamaan oikeeta ainetta. Viimeksi toissapäivänä hyrskäytin jo kuukausia maanneen vekottimen ongelmitta tulille.
Ei korjaamolle vaan akku kauppaan, jos alkuperäinen akku niin on tiensä päässä!
Eise akku loppu ole, vaan autolla ei ole ajettu reiluun kuukauteen, joten kaipa siinä akun varaus tippuu. Tuohon pitäisi kyllä muutenkin vaihtaa uusi akku kun ajettu kohta 2v/70tonnia tuolla akulla. Mutta odotellaan tässä nyt kevääseen ja kokeillaan käynnistellä sitten. Akku on nyt ladattu täyteen.
Tutun B7 3.0TDI hyytyi ilmeisesti nesteen säiliön pohjilta tulleen veden yms vuoksi.
Eikä käymään.
Tankki oli tyhjätty ja uus suodatin. Lisäks rakkine oli lämpösessä tallissa.
Vagcomilla kun testaa moottoria ja pyörittää pa-pumppua, litkua tulee suodattimen ilmausruuvista.
Akku oli ladattu.
Vikakoodit nollattu.
En tiedä joko masiina on hinattu huoltoon asti...
Eikä käymään.
Tankki oli tyhjätty ja uus suodatin. Lisäks rakkine oli lämpösessä tallissa.
Vagcomilla kun testaa moottoria ja pyörittää pa-pumppua, litkua tulee suodattimen ilmausruuvista.
Akku oli ladattu.
Vikakoodit nollattu.
004195 - Fuel Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P1063 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 125480 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 714 /min
Torque: 31.2 Nm
(no units): 15.0
Voltage: 14.67 V
Pressure: 170.4 bar
Duty Cycle: 35.5 %
004195 - Fuel Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P1063 - 006 - Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 125480 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 714 /min
Torque: 31.2 Nm
(no units): 15.0
Voltage: 14.67 V
Pressure: 170.4 bar
Duty Cycle: 35.5 %
En tiedä joko masiina on hinattu huoltoon asti...
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Eise akku loppu ole, vaan autolla ei ole ajettu reiluun kuukauteen, joten kaipa siinä akun varaus tippuu. Tuohon pitäisi kyllä muutenkin vaihtaa uusi akku kun ajettu kohta 2v/70tonnia tuolla akulla.
Eipä se tuo 2 vuotta kovin paljoa vielä akulle ole. Eiköhän niiden nyt yhden 5 vuotta pitäisi kestää. Tietysti jos on jostain syystä tyhjentynyt ja jäätynyt niin silloin ei enää mitään tee. Omassa Golfissa alkuperäinen akku vm on -02 ja kilometrejä 300´000. Käytössä vielä eberi.
Eipä se tuo 2 vuotta kovin paljoa vielä akulle ole.
Akkukauppiaan velipoikana voin kertoa että kyllä se joillekkin akuille on, varsinkin jos dieselkone ja paljon starttailua, lyhyitä siirtymiä. Esim. taksissa se voi olla 2 vuodessa täysin loppu.(lisälaitteet& jatkuva joutokäynti talvisin)
sry offtopic. :)
Oman tapauksenikin rassasin tuossa kuntoon, ja kävin jopa katsastamassa läpihuuto-juttuna vaikka ranskalainen olikin.
-Lohkolämppäriin n. 2h, sekä konehuoneeseen sisätilapuhallin suunnattuna polttoaineen suodattimeen samat 2h.
-Letkulla tankki tyhjäksi. Sähköinen pumppukin löyty mutta liian myöhään...
-Uudet talvilaatuiset löpöt sisään ja avaimesta hipaisulla käyntiin. Pelaa kuin kello, jota se on tehnyt jo kohta 5v.
-Lohkolämppäriin n. 2h, sekä konehuoneeseen sisätilapuhallin suunnattuna polttoaineen suodattimeen samat 2h.
-Letkulla tankki tyhjäksi. Sähköinen pumppukin löyty mutta liian myöhään...
-Uudet talvilaatuiset löpöt sisään ja avaimesta hipaisulla käyntiin. Pelaa kuin kello, jota se on tehnyt jo kohta 5v.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa