Kesälaatua tankissa - Ei käynnisty

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

Kesälaatua tankissa - Ei käynnisty

ViestiKirjoittaja opapopa » 2.1.2011 1:18

Mitä arvon foorumilaiset tekisivät jos auto on seissyt kuukauden ja tankissa on kesälaatuista dieseliä. Tankkiin on lisätty diesel 100 pakkasen kestävyysainetta, en ole varma onko mennyt kaikkiin letkuihin..

Kun avainta kääntää siten että virrat tulee niin mittaristossa välähtää valot noin puolen sekunnin ajan, samalla kuuluu myös todella outoa "kalkatusta/tikitystä" jostakin. Akun varaustila oli 11.8v, eli melko vähän siis, tuuletin kuitenkin puskee ilmaa sisälle kun virrat ovat päällä. Yritin starttaa autoa ja mitään ei tapahtunut, mittarivalo taas välähti. Autolla ei nyt talvisin ole ajoa, joten kevääseenki asti voisin odottaa, mutta sitten onkin ylläri että pitääkö auto hinata korjaamolle.

Auton virkaa toimittaa Ford Transit vm.07.

Kyseessä on eka dieselautoni ja kaikki mahdolliset virheethän tässä on nyt varmaankin tehty.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.1.2011 1:25

Akku on ainakin tyhjä tuon jännitteen perusteella. Täydessä akussa jännite on luokkaa 12,7 V.

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 2.1.2011 2:13

ja nesetettä ei niihin letkuihin mene ennekuin edelliset olet saanut ulos.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.1.2011 2:26

Toimiskohan tossa ylipitkä lohkolämmittimen käyttö? Sen verran pitkä että lämmittää jo moottoritilaakin niin nesteet lähtis siellä kiertoon?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.1.2011 11:07

Itselläni sama ongelma. Kolmas auto meni remonttiin ennenkuin talven teki. Kesälaatua nyt tietenkin täysi tankki. Viimeksi kun kävin käyntiin koettamassa -25C pakkasilla, niin ei pysynyt käynnissä kuin hetken kaasun avustuksella, ja sammui kun löysäsi kaasun. Sen jälkeen ei enää luvannutkaan. Voi olla että tankista imutettava suurinosa kesälöpöistä letkulla pois ja korvattava talvilaadulla, sekä pidettävä lohkolämmityksessä vuorokauden että suodatin lämpiää kunnolla. Se hyvä puoli tässä on että jäähdytinneste lämmittää polttoaineensuodatinta, joten ongelmia ei pitäisi olla kunhan lämpimäksi saa.

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 2.1.2011 12:09

joo mutta kesälaatua tankissa tai ei niin kyllä silti pitäis startata vaikkei käynnistyiskään.
Akun jännite ainakin liian alhainen, diesel vaatii rykiä akusta käynistysvihessa erilailla kuin bensa auto

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 2.1.2011 12:22

akku ekana laturiin, että ei halkee pakkasella varaustilan puutoksen takia ja sitten sitä ei kannata yrittää käynnistää alle -10 asteen pakkasessa, jos kerran on kesäainetta tankissa.
Kesädieselin parafiini tukkii suodattimen tuon lämpötilan alla ja siihen ei diesel100 auta, auttaa vaan suodattimen vaihto tai lämmittäminen yli+65 asteen jolloin parafiini sulaa uudestaan dieselin sekaan.
Tuossa töissä vasta viikolla yhden työkoneen polttoainelinjat piti putsata kesäaineesta, kun töihin piti saada ja kesäainetta tankin pohjalla 20l, päälle oli tankattu 120l talviainetta, mutta kun kesäaine oli jo mennyt kylmyyden takia hyytelöksi, ei sekottunut enää...
Kone lämpimään pariksi päiväksi, polttoaineet ja tukkeutuneiden suodattimien vaihto ja sillä se heräs henkiin.
Tuokin kone pysy käynnissä -10 asteen pakkasessa, kunhan lämmitti kuumailmapuhaltimella naftasuodatinta.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 2.1.2011 13:57

Suodatin tosiaan tuli itselläkin tukittua, tankkia en kehdannut tyhjätä, vaan muutama litra bensiiniä sekaan (toimii, toisin kuin nuo lisäaineet).

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 2.1.2011 16:32

Okei uskaltaakohan tota bensaa lisätä tonne diisselitankkiin, tai onko siitä edes mitää hyötyä jos se kesälaatu on jäässä siellä letkuissa? Menen nyt laittamaan sen akun jokatapauksessa lataukseen. Pitänee tuota diisselisuodatintakin sitten yrittää lämmittää. Onko tossa riski että dieseli syttyy kuumudesta palamaan...?

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 2.1.2011 16:37

Kuumuus ja painehan ne sen dieselin tavallisesti sytyttävät... mut aika paljon sitä suodatinta saa lämmittää ihan huoletta.

Ja bensaa en laittais missään tapauksessa noin uuden auton, tai edes transitin, tankkiin. Vanhan hyvän ajan jakaja- ja rivipumput ovat sitten erikseen...

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 2.1.2011 18:54

uskaltaakohan tota bensaa lisätä tonne diisselitankkiin

on lisätty diesel 100 pakkasen kestävyysainetta


Kumpaakaa ei kannata laittaa nykyajan dieselkoneisiin, erityisesti jos on common rail.
Erikseen on vanhat 123 mersut joiden aikaan noiden lisääminen oli kova sana.

pela
-
Viestit: 18
Liittynyt: 20.10.2007 19:37

ViestiKirjoittaja pela » 2.1.2011 20:01

Eikä tuo Diesel 100 vaikuta polttoaineen pakkaskestävyyteen millään tavoin vaan liuottaa kondenssiveden polttoaineen sekaan ja rikkoo auton lopullisesti.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 2.1.2011 20:29

Nyt on akku latauksessa. Pitää laittaa lohkolämmittimen lisäksi vaikka sisätilanlämmitin puhaltamaan moottoria alhaalta päin yön ajaksi ja sitten kuumailmapuhaltimella lämmittelee suodatinta. Toivottavasti se siitä. Tuossa Diesel satasessa nimenomaan sanottiin että se lisää pakkaskestävyyttä et tuskimpa se sitä rikottaa ja onse käynnytkin tuon litkun kanssa jo aikasemmin.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 2.1.2011 20:31

Saakohan tuota kesälaatua jotenkin kotikonstein imettyä pois tankista?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.1.2011 22:30

Puutarhaletku täyttöaukosta sisään, imaisu, ja kun diiseli maistuu niin letkunpää kanisteriin lattialle. :) Kirkasta letkua käytettäessä ei tarvitse huulia rasvata diiselillä.

Rahamiehen vaihtoehto on käydä hakemassa joku hommaan soveltuva imevä pumppu ja tyhjentää sillä täyttöaukon kautta koko tankin joka pisarasta.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 2.1.2011 23:05

mä otin borassa irti letku suodattimesta, jatkoin sen kanisteriin ja vedin akusta sähköä auton omaan siirtopumppuun. 15-20min kesti tyhjentää 45L

kun näin uusissa tuuppaa olemaan se siivilä vai mikälie täyttöaukossa estämässä juuri tuon letkun

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 3.1.2011 11:22

"Akun varaustila oli 11.8v, eli melko vähän siis, tuuletin kuitenkin puskee ilmaa sisälle kun virrat ovat päällä. Yritin starttaa autoa ja mitään ei tapahtunut, mittarivalo taas välähti. Autolla ei nyt talvisin ole ajoa, joten kevääseenki asti voisin odottaa, mutta sitten onkin ylläri että pitääkö auto hinata korjaamolle. "

Ei korjaamolle vaan akku kauppaan, jos alkuperäinen akku niin on tiensä päässä!

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 3.1.2011 11:30

Jos unohtuu ne kesät tankiin ja lämpötila menee suodatettavuusrajan ulkopuolelle, niin ei pidä mennä koskemaankaan laitteeseen. Saati yrittämään käyntiin. Kun lämpötila nousee ja pysyy muutaman päivän kesälaadun keston yläpuolella, niin kelpaa ajella onnellisena tankkaamaan oikeeta ainetta. Viimeksi toissapäivänä hyrskäytin jo kuukausia maanneen vekottimen ongelmitta tulille.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 3.1.2011 16:39

Ei korjaamolle vaan akku kauppaan, jos alkuperäinen akku niin on tiensä päässä!

Eise akku loppu ole, vaan autolla ei ole ajettu reiluun kuukauteen, joten kaipa siinä akun varaus tippuu. Tuohon pitäisi kyllä muutenkin vaihtaa uusi akku kun ajettu kohta 2v/70tonnia tuolla akulla. Mutta odotellaan tässä nyt kevääseen ja kokeillaan käynnistellä sitten. Akku on nyt ladattu täyteen.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.1.2011 19:51

Tutun B7 3.0TDI hyytyi ilmeisesti nesteen säiliön pohjilta tulleen veden yms vuoksi.
Eikä käymään.

Tankki oli tyhjätty ja uus suodatin. Lisäks rakkine oli lämpösessä tallissa.

Vagcomilla kun testaa moottoria ja pyörittää pa-pumppua, litkua tulee suodattimen ilmausruuvista.

Akku oli ladattu.

Vikakoodit nollattu.
004195 - Fuel Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P1063 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 125480 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 714 /min
Torque: 31.2 Nm
(no units): 15.0
Voltage: 14.67 V
Pressure: 170.4 bar
Duty Cycle: 35.5 %

004195 - Fuel Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P1063 - 006 - Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 125480 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 714 /min
Torque: 31.2 Nm
(no units): 15.0
Voltage: 14.67 V
Pressure: 170.4 bar
Duty Cycle: 35.5 %


En tiedä joko masiina on hinattu huoltoon asti...

Dr.Pioneer
-
Viestit: 82
Liittynyt: 19.12.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Dr.Pioneer » 4.1.2011 10:50

Eise akku loppu ole, vaan autolla ei ole ajettu reiluun kuukauteen, joten kaipa siinä akun varaus tippuu. Tuohon pitäisi kyllä muutenkin vaihtaa uusi akku kun ajettu kohta 2v/70tonnia tuolla akulla.


Eipä se tuo 2 vuotta kovin paljoa vielä akulle ole. Eiköhän niiden nyt yhden 5 vuotta pitäisi kestää. Tietysti jos on jostain syystä tyhjentynyt ja jäätynyt niin silloin ei enää mitään tee. Omassa Golfissa alkuperäinen akku vm on -02 ja kilometrejä 300´000. Käytössä vielä eberi.

Miksutii
-
Viestit: 47
Liittynyt: 6.9.2010 23:01

ViestiKirjoittaja Miksutii » 4.1.2011 16:43

Eipä se tuo 2 vuotta kovin paljoa vielä akulle ole.



Akkukauppiaan velipoikana voin kertoa että kyllä se joillekkin akuille on, varsinkin jos dieselkone ja paljon starttailua, lyhyitä siirtymiä. Esim. taksissa se voi olla 2 vuodessa täysin loppu.(lisälaitteet& jatkuva joutokäynti talvisin)

sry offtopic. :)

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 4.1.2011 17:46

joo,kyllä noita akkuja on menny jo alle vuoden ikäisinä,ja muutamiin uusiinkin on saanu jo luovutushuollossa akun uusia.eli oikeanlainen käyttö vaikuttaa eniten

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.1.2011 13:46

En tiedä joko masiina on hinattu huoltoon asti...

Rakkine oli ilmauksen tarpeessa. Outoa ettei elsassa lukenu muuta ku automaattinen yms...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.1.2011 16:15

Oman tapauksenikin rassasin tuossa kuntoon, ja kävin jopa katsastamassa läpihuuto-juttuna vaikka ranskalainen olikin.


-Lohkolämppäriin n. 2h, sekä konehuoneeseen sisätilapuhallin suunnattuna polttoaineen suodattimeen samat 2h.

-Letkulla tankki tyhjäksi. Sähköinen pumppukin löyty mutta liian myöhään...

-Uudet talvilaatuiset löpöt sisään ja avaimesta hipaisulla käyntiin. Pelaa kuin kello, jota se on tehnyt jo kohta 5v.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa