T5 koppa
Valvoja: ffp jäsenet
T5 koppa
Eli T5 portterin koppa on ottanut aika rajusti osumaa oikealle kyljelle, maalit on lähtenyt, mutta pellit sanotaanko tarpeeksi suorassa.
Nyt pitäisi sitten alkaa maalia siihen ruiskimaan, eli auto on candy white -07
auto on ihan paskaisesssa kunnossa uskaltaako ajaa konepesuun vai käsin vaan siitä kohdasta isommat pois ?
kysessä siitä B-pilarin kohdalta aina takaosaan asti jatkuvat raapaleet, otan kuvia kun kerkeän !
pystyykö itse maalaamaan tallissa jos oikeaa maalia hakisi spraypulloon ja ruisikis, ja sitten liukuoven kulmassa on hetken jo ollut ruostetta, pitäskö sitä rälläkällä hioa ja maalata, ja käyttää välissä jotain ruosteen esto ainetta kun sinkitys saaa aika kyydin jos sitä rälläkällä hioo, vai ihan hiomapaperilla ja käsin, vai antaa vaan olla ja vaihtaa koko ovi kun tulee tarve ?
jos vaikka ensi viikonloppuna laittelisi tossa tallissa, vai pitääkö suosiolla vierä jonnekkin puoljuun jotka korjaa, kun aikaa ei olisi, auto kaikki päivät ajossa, ei varaa pitää pois liikenteestä !
Millaista pohjamaalia, pintamaali marmoritiskiltä (candywhite) ja jotain muuta vielä, kertokaas nyt, kun en ole noita niin paljoa tehnyt, samalla voisi konepellin rajuja kiveniskuja paikkamaalailla jos sais värkit ja HYVÄT neuot, autelkaas nyt !
-Rene
Nyt pitäisi sitten alkaa maalia siihen ruiskimaan, eli auto on candy white -07
auto on ihan paskaisesssa kunnossa uskaltaako ajaa konepesuun vai käsin vaan siitä kohdasta isommat pois ?
kysessä siitä B-pilarin kohdalta aina takaosaan asti jatkuvat raapaleet, otan kuvia kun kerkeän !
pystyykö itse maalaamaan tallissa jos oikeaa maalia hakisi spraypulloon ja ruisikis, ja sitten liukuoven kulmassa on hetken jo ollut ruostetta, pitäskö sitä rälläkällä hioa ja maalata, ja käyttää välissä jotain ruosteen esto ainetta kun sinkitys saaa aika kyydin jos sitä rälläkällä hioo, vai ihan hiomapaperilla ja käsin, vai antaa vaan olla ja vaihtaa koko ovi kun tulee tarve ?
jos vaikka ensi viikonloppuna laittelisi tossa tallissa, vai pitääkö suosiolla vierä jonnekkin puoljuun jotka korjaa, kun aikaa ei olisi, auto kaikki päivät ajossa, ei varaa pitää pois liikenteestä !
Millaista pohjamaalia, pintamaali marmoritiskiltä (candywhite) ja jotain muuta vielä, kertokaas nyt, kun en ole noita niin paljoa tehnyt, samalla voisi konepellin rajuja kiveniskuja paikkamaalailla jos sais värkit ja HYVÄT neuot, autelkaas nyt !
-Rene
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei saa vakuutukseen menemään ja sitä kautta sijaisauto tilalle tai seisonta-ajan korvaus?
Kannattaa vakavasti harkita että teettääkö kerralla kunnolla vai harjoitteleeko muutaman kerran itse. Jälkimmäisessä voi tulla seisontaa enemmän. Käy näyttämässä jossain korikorjaamossa ja kysele kauanko kiesit olisi pois käytöstä.
Lisäksi arvon ja koritakuun säilyminen ovat kanssa huomionarvoisia.
Kannattaa vakavasti harkita että teettääkö kerralla kunnolla vai harjoitteleeko muutaman kerran itse. Jälkimmäisessä voi tulla seisontaa enemmän. Käy näyttämässä jossain korikorjaamossa ja kysele kauanko kiesit olisi pois käytöstä.
Lisäksi arvon ja koritakuun säilyminen ovat kanssa huomionarvoisia.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En nyt tarkoita pahalla, mutta jossain on mun mielestä vikaa jos ei olla varauduttu laitevikoihin, mitä ne sitten ovatkaan.
Tärkeä prosessi ei voi olla yhden komponentin varassa ja jos on, niin sitten siihen pitäisi varautua.
Olisiko vuokra-auto mahdoton? Vai onko em. autossa jotain erikoisvarustelua? siinä tapauksessa taas voisi saada vakuutuksesta korvausta.
Tärkeä prosessi ei voi olla yhden komponentin varassa ja jos on, niin sitten siihen pitäisi varautua.
Olisiko vuokra-auto mahdoton? Vai onko em. autossa jotain erikoisvarustelua? siinä tapauksessa taas voisi saada vakuutuksesta korvausta.
Ehdottomasti kannattaisi viedä maalaamoon, joka tuon pystyy tekemään kerralla kuntoon, varsinkin kun T5 Porter ei ole pelleiltään kuin Hiace. Jos maalaustyö tehdään kunnolla, niin kestää ruostettakin vähän eri tavalla, vaikka onhan noissakin ne omat ongelmansa, jotka johtuvat sitten jo yleensä maalauksen aikaisista virheistä.
Itse korjatusta tuskin saat niin hyvää ilman kokemusta ainakaan kertavedolla, etteikö auton arvo siitä kärsisi ja taitaa aika monessa tarpeessa Portteri olla sen verran suuri sijoitus, ettei kannata sitä jälleenmyyntiarvoa tiputtaa tuollaisella.
Tietysti jos on halua harrastaa ja rahaa riittää, ettei ole huolta jälleenmyyntiarvosta, niin mikäs siinä sitten. Tosin silloin varmaan auto olisi jo maalattavana ja sijaisauto käytössä tavalla tai toisella.
Jos itse kuitenkin teet:
1. Ruoste pois hiomalla tai puhaltamalla jos on
2. Kittaus ja hionta (sprayfillerillä pienimmät huokoset)
3. Happopohjamaali (esim. Lesonal 1-K löytyy purkissa)
4. Pohjamaali, useita kerroksia ja hionta
5. Pintamaali, useita kerroksia
6. Kirkaslakka
Aikaa menee noinkin ison homman tekoon todennäköisesti reilusti, eikä noita saa porterin kyljessä häivytettyä maalaamatta isoa alaa (noin puolet korkeudesta), joten aika reilusti pieniä paikkaus- ja maalaushommia ite kannumaaleilla tehneenä ja niistä oppineena voin sanoa, et jätä hyvä ihminen toi homma toisten tehtäväks, keskity tekemään se minkä osaat ja järjestä itelles sijaisauto tavalla tai toisella.
Itse korjatusta tuskin saat niin hyvää ilman kokemusta ainakaan kertavedolla, etteikö auton arvo siitä kärsisi ja taitaa aika monessa tarpeessa Portteri olla sen verran suuri sijoitus, ettei kannata sitä jälleenmyyntiarvoa tiputtaa tuollaisella.
Tietysti jos on halua harrastaa ja rahaa riittää, ettei ole huolta jälleenmyyntiarvosta, niin mikäs siinä sitten. Tosin silloin varmaan auto olisi jo maalattavana ja sijaisauto käytössä tavalla tai toisella.
Jos itse kuitenkin teet:
1. Ruoste pois hiomalla tai puhaltamalla jos on
2. Kittaus ja hionta (sprayfillerillä pienimmät huokoset)
3. Happopohjamaali (esim. Lesonal 1-K löytyy purkissa)
4. Pohjamaali, useita kerroksia ja hionta
5. Pintamaali, useita kerroksia
6. Kirkaslakka
Aikaa menee noinkin ison homman tekoon todennäköisesti reilusti, eikä noita saa porterin kyljessä häivytettyä maalaamatta isoa alaa (noin puolet korkeudesta), joten aika reilusti pieniä paikkaus- ja maalaushommia ite kannumaaleilla tehneenä ja niistä oppineena voin sanoa, et jätä hyvä ihminen toi homma toisten tehtäväks, keskity tekemään se minkä osaat ja järjestä itelles sijaisauto tavalla tai toisella.
En nyt tarkoita pahalla, mutta jossain on mun mielestä vikaa jos ei olla varauduttu laitevikoihin, mitä ne sitten ovatkaan.
Tärkeä prosessi ei voi olla yhden komponentin varassa ja jos on, niin sitten siihen pitäisi varautua.
Olisiko vuokra-auto mahdoton? Vai onko em. autossa jotain erikoisvarustelua? siinä tapauksessa taas voisi saada vakuutuksesta korvausta.
Hyllyköitä ja paljon tavaraa, ei tässä muuten mitään mutta kaikki hommat vaan puskee päälle ja aikarajat samoin joten siksi ei olisi aikaa pitää kovin kauaa pois ajosta.
siksi valitsinkin luotettavan vw enkä toyotaa !
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
et ole et, kiireet loppui tähän, nyt on sitten koitettava mennä yhdellä autolla ja koittaa saada jostain VAKUUTUSYHTIÖN kustantama vuokra vaunu alle..
Huomenna pitää selvitellä lisää, hyllyt nyt ei oo pakolliste mutta hyvät, jos menee lunariin niin kai sitä täytyy uusi auto ostaa.
Harmittaa kun auto ei ehtinyt vielä 1,5 vuotta olemaan ja toimi niin hienosti(käytettynä ostettu). Mutta ei auta itku markkinoilla ensin vaarmut oikeaan kylkeen ja sen jälkeen kokonainen auto siihen kylkeen, osu keskelle liukuovea, mutta ovi toimi sentään vielä lasi lässähti paskaksi mutta pysyi jotenkin kasassa Kiitos tummennuskalvon, voisi huomenna koittaa saada kuvia, EHKÄ...
Huomenna pitää selvitellä lisää, hyllyt nyt ei oo pakolliste mutta hyvät, jos menee lunariin niin kai sitä täytyy uusi auto ostaa.
Harmittaa kun auto ei ehtinyt vielä 1,5 vuotta olemaan ja toimi niin hienosti(käytettynä ostettu). Mutta ei auta itku markkinoilla ensin vaarmut oikeaan kylkeen ja sen jälkeen kokonainen auto siihen kylkeen, osu keskelle liukuovea, mutta ovi toimi sentään vielä lasi lässähti paskaksi mutta pysyi jotenkin kasassa Kiitos tummennuskalvon, voisi huomenna koittaa saada kuvia, EHKÄ...
Turhan helposti se lipee näillä liukkailla, varovainen saa olla eikä sekään aina riitä... kummempia henkilövahinkoja ei vissiin tullut, jos näin niin hyvä homma.
Kato vähän ajettu T5, viimeisimpiä tuotantomalleja ennen faceliftiä niin eiköhän löydy kohtuuhintainen ja riittävän luotettava peli verrattuna alkupään laitoksiin. Uuden T5 GP:n 2.0 TDI:ssä tosin yhteispaineruiskutus, on ainakin mun korvaan hiljaisempi kun vanha (common rail vs. pumppusuutin-kokemus noista VW:n henkilöautoista, ei varsinaisesti transporterista, mut varmasti jollain tasolla vertailukelpoinen).
Crafterista en tiedä onko muuttunut siitä kun edellisen kerran tein tarkempaa tuttavuutta työn puolesta, mut eipä niissä kovin paljoa eroa varmaan ole vieläkään Sprinteriin, tosin kumpaankin taitaa joutua nykyisin kaatamaan urealiuosta, jotta läpäisee EURO5-päästönormit.
Kato vähän ajettu T5, viimeisimpiä tuotantomalleja ennen faceliftiä niin eiköhän löydy kohtuuhintainen ja riittävän luotettava peli verrattuna alkupään laitoksiin. Uuden T5 GP:n 2.0 TDI:ssä tosin yhteispaineruiskutus, on ainakin mun korvaan hiljaisempi kun vanha (common rail vs. pumppusuutin-kokemus noista VW:n henkilöautoista, ei varsinaisesti transporterista, mut varmasti jollain tasolla vertailukelpoinen).
Crafterista en tiedä onko muuttunut siitä kun edellisen kerran tein tarkempaa tuttavuutta työn puolesta, mut eipä niissä kovin paljoa eroa varmaan ole vieläkään Sprinteriin, tosin kumpaankin taitaa joutua nykyisin kaatamaan urealiuosta, jotta läpäisee EURO5-päästönormit.
näin se valitettavasti on.
Juu on tässä nyt näitä autoja jokunen kasa katseltuna valmiiksi, vielä kun jaksaisi mennä katselemaan.
Henkilövahingot rajoittuivat kuljettajan kipeään niskaan, joten vähällä päästiin, madallettu auto osui onneksi niin alas ettei lasit hajonneet eikä auto kaatunu (vrt. maastoauto).
Mutta jatketaan taas kun uusi kosla saadaan alle, hakusessa on T5, Crafter tai Sprinter, mutta kai se tuohon T5 kallistuu.
Juu on tässä nyt näitä autoja jokunen kasa katseltuna valmiiksi, vielä kun jaksaisi mennä katselemaan.
Henkilövahingot rajoittuivat kuljettajan kipeään niskaan, joten vähällä päästiin, madallettu auto osui onneksi niin alas ettei lasit hajonneet eikä auto kaatunu (vrt. maastoauto).
Mutta jatketaan taas kun uusi kosla saadaan alle, hakusessa on T5, Crafter tai Sprinter, mutta kai se tuohon T5 kallistuu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 18 vierailijaa