GTI GOLF K jetronic kytkentä kaaviota??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

GTI GOLF K jetronic kytkentä kaaviota??

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.12.2010 17:43

Oisko kellään kaaviota GTI Golfin 16v KR koneeseen jossa on K-Jetronic Num. 0 438 120 189 ??

Muutkin vähän vastaavat kaaviot kävis :D
Koneessa on siis Ohjaus boxi num 811 907 397 E
Boxissa on 15 napanen kaks rivinen liitin
ja erikseen sytytys pääteaste joka on kuitenkin kytkyssä ohjaus boxis kanssa.

Koneen vaihto Sciroccossani on vähän sähköt sekasin ( kiitos jonkun "virittäjä" neropatin)
osa johdoista roikkuu irtonaisena... ja koneen puolellakin löytyy irtonaisia johtoja, mutta mikään väri ei kohtaa...

Tutkin hieman uudemman passatin (KR kone kanssa) johtosarjaa ja siellä nippu sukeltaa sulakerasiaan ja tässä ei. luulisin että osa johdoista on tarkoitettu esim bensapumpun ohjaukseen.

Onko jollain jotain DATAA

Siis kone on autosta Golf GTI 16v Vm 89

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.12.2010 20:45

http://picasaweb.google.com/11731441886 ... 9457354466

Tuossa pitäisi olla kuva kyseisen K jetin ilmamäärämittarin kyljestä

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.12.2010 21:00

Kirjastosta korjausopas jossa sähkökaaviot? Mun opas ei erottele muistaakseni muuten kuin uudet ja vanhat sähköt ja katilla vai ilman.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.12.2010 21:09

ongelmanahan nyt on se ku ns aidossa alkuperäisessä K jetissähän ei ole mitään ECU boxia tai mikä nock Controller onkaan. Joku kytkis mikä löytyy netistä sanoo et tuo nock Controller ois erikseen ja se juttelis jonkun 25 napasen laatikon kanssa ?!?

Mutta meillä on kaks KR vehjettä jossa molemmissa on tällänen http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-GTI-G ... 0712051966 Laatikko (eri numeroilla) mutta siis samallainen 15 napanen liitin.
muutenhan tämä olis helppoo mutta kun toisessa on vähemmän napoja käytössä kun toisessa...
ja sciroccossa on osa johdoista irraallaan ilman liittimiä ja niille ois kiva löytää joku käyttö tarkotus. tai käyttö tarkotus on saattanu jo löytyä eli EGR ja bensa pumppu.
Mutta kun ei oo mitään käsitystä et mikä johto on mikäkin :D

Täytyy huomenna mennä kaiveleen kirjastoa jos siellä olis jotain

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.12.2010 21:21

http://picasaweb.google.com/11731441886 ... 8029512050

Tuollanen kaavio löyty.

Onko tuo 25 napanen härpätin tuossa kaavion yläreunassa mahdollisesti mittaristo :D

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 27.12.2010 21:28

Onko tuo 25 napanen härpätin tuossa kaavion yläreunassa mahdollisesti mittaristo
Fuel injection control unit näyttäisi siinä vieressä lukevan...

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.12.2010 21:31

OHO ;D

Mut joo siis mikäköhän toi mun KR kone sit mahtaa olla koska siinä ei oo tota laitetta. siinä on vaan toi Knogk sensor controlli

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.12.2010 21:38

Ettei jenkeillä olis nakutustunnistimet?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.12.2010 21:48

Ettei vaan olis kr-lambda säädöllä ollu se toinen sitten.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.12.2010 21:49

Jeap hyvä keksintö siellähän ajellaan ihan mitäsattuu bensoilla :D

Mutta sitten herää kysymys miks mulla on tollanen laatikko ja meitin GT passatissakin on ?
tai siis oli kunnes se auto purettiin:D

Mutta siis onko jollain ihan alkuperästä GTI Golfia ? Ja onko siinä alkuperäsenä nakutus tunnistin ?

Jos ei niin kannattaskohan mun vaan muuttaa toi laitos sellaseks.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.12.2010 21:53

ifa
Ettei vaan olis kr-lambda säädöllä ollu se toinen sitten.

Nokun sen kävin just tarkistaan ja pakosarjassa ei ole reikää ^^

Mutta sciroccossa olis reikä mutta se on tukittu

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.12.2010 21:53

Jos nyt nopesti katoin oikein, niin toi on se boksi missä on "sytkäkartat" ja on siis pakollinen jos meinaa auton saada käyntiin.

Golffin KR:ssä ei ole ainakaan euromalleissa nakutunnistimia.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.12.2010 22:03

ainiin ku sinnehän menee HALLiin johdot :/ Mut jos vaihtasin siihen toisen sytkän päätteen johon menee ne HALL anturin johdot niinku jossain perus 8v koneissa

Siis tietty sen GTI golffin oman

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.12.2010 22:08

Kyl se pitäs varmaan olla ihan omansa, kun tuossa siis tapahtuu kaikki ennakon säätö. 16 veen jakajassa ei ole ennakonsäätimiä.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.12.2010 22:11

Ookei :)

Harmi vaan ku en mistää löydä niille lopuille johdoille paikkaa siellä on Keltanen,ruskeesininen,sininen,ohkanenmusta,ja pari muuta johtoo irrallaan. ja sit koneen päältä löytyy kans johdonpäitä mut ne on erivärisiä taas.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.12.2010 22:33

Mutta siis onko jollain ihan alkuperästä GTI Golfia ? Ja onko siinä alkuperäsenä nakutus tunnistin ?
Mulla on eikä siinä ole nakutustunnistinta. Eikä kattia eikä lambdasäätöä.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.12.2010 22:38

Millanen sytytysksen säätö sulla on?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.12.2010 22:45

Jaa-a. Alkuperäinen... :)

Jossain on joku mokkula joka hoitaa ennakonsäädön. Sytkässä ei siis alipaine- tai keskipakoissäädintä. En oo (vielä) joutunut sen kanssa painimaan, joten en tiedä minkä näköinen purkki se edes on. Luultavasti se on siinä sytytyspääteasteen alla rintapellin takana vesikaukalossa.

E: Sytytyksen perussäätö kyllä tehdään virranjakajaa kääntämällä.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 28.12.2010 13:10

Niin siis sitä mokkulaa tarkotinki

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 1.1.2011 21:42

Nyt käy ja kukkuu!!

käytettiin tuota kytkentäkaaviota mikä on linkin takana

Laitettiin Ns väri väriin ja loput maihin periaatteella
Ja jätettiin se fuel injektion ctrl unitti pois kokonaan

Nyt vaan pitää kattoo K jetin tai KE jetin kylmäkäynnistys jutut vielä siihen. Eli jotain aikarelettä sun muuta ympätä yhen anturin kanssa siihen koneen kylkeen.

Juu ja tuo ruiskukin selvis mikä on...
Se on 1.8l 8v koneesta
Nyt tulee tilalle GT passatin hilut

Sen jälkeen vaan Sarkkolaan säädettäväks ja ylipäätään tutkimaan että toimiiko se kone nuilla osilla

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.1.2011 22:35

Eli jotain aikarelettä sun muuta ympätä yhen anturin kanssa siihen koneen kylkeen.
Ei siinä ole relettä. Lämpö-/aikakytkin ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta.

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

ViestiKirjoittaja 50787032 » 13.1.2011 11:53

mulla taitaa olla samanlainen ongelma. auto ei lähde käyntiin ellen käännä virranjakajasta sytkät myöhäselle!? sitten ku käynnistyy niin käännän hieman takaisinpäin saan tehot takaisin mutta näin ei lähde käyntiin. Missä vika?

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

ViestiKirjoittaja 50787032 » 21.3.2011 0:25

Antaako Lämpö/aika/kytkin Eculle (811 907 384) jotain tietoa, vai maadoittaako se vain tuon kk-suuttimen? Toisinsanoen jos Lämpö-Aika-Kytkin olisi rikki, ja ohitan sen tekemällä suoran kytkimen 12v kk-suuttimelle, Toimiiko järjestelmä oikein?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa