2.4 V6 vai 1.8T? Audi A6 ostamassa...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

2.4 V6 vai 1.8T? Audi A6 ostamassa...

ViestiKirjoittaja pasattdi » 1.1.2011 11:32

Kumpi on kestävämpi ja luotettavampi? 1.8T on todennäköisesti halvempi huoltaa? Niin ja Quattro A6 ostamassa...

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 1.1.2011 12:29

ja onkohan mitenkä lämmin talvella?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.1.2011 14:15

Työkaverilla a6 2.4v6 ni 70tkm ketjujakopään vaihto kun laaharit kulunu ja rallatti. Olisko ollu jotain 1000 eskoo. Sitten ilmaantu ihmeellinen käyntihäiriö ja korjaamo vaihteli kaikkea suuttimista kaasuläppiin ja puoliin ennenkun selvis. Viaksi väitettiin jotain väärää suuttimen pulssisuhdetta (oliko se sitten muka siitä kiinni sitä en tiedä). Ite ottasin ainakin 1.8t ja vaikka vähän kutittelis sitä sitten. Sellain 250hp luulis vievän a6:stakin jo.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 1.1.2011 16:16

1.8T on ainakin jakopäähuollon suhteen halvempi, perusongelmat tuntuu olevan samat kummassakin, poislukien tietysti turbon huoltotarve puuttuu 2.4:sesta.

Ihan pelkästään lastulla 1.8T:n saa samoille lukemille kuin 2.4 V6:n, maksaa sen ~300 - 700€ tekijästä riippuen. Kulutus on pienempi lastutettunakin, tosin tosta puuttuu se kuutoskoneen murina :) 250hv saa kyllä tuostakin ulos, jos haluaa sen 2500€+ laittaa auton ostohinnan lisäksi.

kft100
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.12.2009 18:44

ViestiKirjoittaja kft100 » 1.1.2011 16:37

Jos noista pitäis valita niin ajaisin sillä passatilla vielä. 1.8t itsellä ja siinä on kaks autoo samas. Ensimmäinen ja viimeinen 1.8t.

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 1.1.2011 18:59

Vai pitääkö tässä alkaa vaihtamaan jo japsi autoon?? Mikäs tuossa 1.8t sitten niin huonoo on? Mitä kuullut niin samoja anturivikoja kuin tdi:ssäkin.. Lämpiääkös tuommoset miten nopeasti? Ettei tarviis ajaa 50km ennenku koppi suht lämmin...

kft100
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.12.2009 18:44

ViestiKirjoittaja kft100 » 1.1.2011 19:23

Lämpee nopeasti ja lämmintä tulee hyttiin joka suunnasta ja nopeasti. Itse vaan kyllästynyt noihin sähkövikoihin. Oma auto lastutettu ja mun mielestä kulkee hyvin 1.8 koneiseksi. Bensaa ei vie paljoa ja hyvä ajaa. Kaverilla on tuo 2.4 A6 ja näistä vaihtoehdoista ei tarvi kahta kertaa miettiä. Tuo 2.4 jää ihmetteleen onko mulla takavalot kunnossa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 1.1.2011 20:29

Käytetyt autot on aina jokereita, kumpi tahansa voi olla parempi tai huonompi mutta osta se kumpi enemmän ittees miellyttää.
Bensakuluja miettiessä se on jokaisen korvien välissä että mikä on paljon tai vähän. Molemmilla vaihtoehdoilla saattaa päästä rauhallisessa maantieajossa alle kympillä. Se voi olla tdi:n kulutukseen tottuneelle shokki, mutta pitää muistaa että iso ja painava auto ei liiku pelkällä bensan hajulla.
Mun mielestä se 2.4 on jotenki väliinputoaja, isompi kutoskone tarjoilis samoilla kuluilla vähä enempi kivaa.
Huoltohistoria kannattaa tutkia tarkasti. Etenkin 1.8T:n kanssa longlife huoltoväliä käytettäessä on ennemmin tai myöhemmin imusihti tukossa ja se sit maksaa satasia tai tonneja vaurion suuruudesta riippuen.

kft100
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.12.2009 18:44

ViestiKirjoittaja kft100 » 1.1.2011 21:19

Itse oon luopunut tuosta longlife öljyn käytöstä. Konees on Castrolin normi öljyt. Kyllähän se kannattaa kysyä ennenkuin on "vierasta" autoa itselle ostamas et mitä siitä kannattaa vikoja etsiä. Jos tuon auton olis nyt ostanut kun tietoa enemmän..uusiks kaikki alipaine- ja huohotinletkut niin vähemmällä olis päässyt.

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 2.1.2011 18:10

Entäs tuo Quattro? Onko niissä ollut mitään vikoja?

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 2.1.2011 23:35

Entäs tuo Quattro? Onko niissä ollut mitään vikoja?


Jos neliveto systeemiä tarkoitat niin ei sen enempää kuin etu tai takavetoisten voimansiirrossa. En ymmärrä mistä ihmiset saavat päähänsä että ei toinna nelivetoa ostaa, ku jos se särkyy niin tulee kallis tikki. Samoja komponenttejahan ne on kuin etuvedoissa, joskus jopa jykevämpiä. Eli ei niitä ajamalla rikki saa. Haldex pumpput poikittais moottorisissa on sit oma lukunsa.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 2.1.2011 23:55

Meil oli A6:ssa tollainen 2.4. Oli kyl niin saakelin laiska, ettei toista o. Toisaalta vielä laiskempi se 1.8t noin lastuttamatta. :) Itse ainakin unohtaisin suoraan tuon 2.4:n jos haluaa hieman kulkuaki autoon. 2.8v6 30v on taas semmoinen jonka itse valitsisin, menee samoilla kuin 2.4 ja on ripeempi. Huollotkin on samois, eli ei mitään pahaa. 1.8t sit kun haluaa ehkä vähä kikkailla ja virittää...tai sit jo miksei suoraan 2.7bit? :)

Kannattaa kuitenki käydä koeistumassa ja ajamassa kaikkia yksilöitä, niin siitä se lähtee . :)
Ei näitä autovalintoja kannata foorumien perusteella oikeesti tehdä. Itekin ostin v6 tdi:lla olevan vehkeen, vaikka oli tiedossa kallista ylläpitoa, mut se korvaantuu kyl mukavalla kyydillä sitten. :)

Ja mikä tulee audin isoihin torsen-nelivetoihin, niin se lienee koko konsernin luotettavin tuotos. :) Eiköhän nelivetojen viat ole peräisin juurikin noista ns. sähkösistä nelivedoista, joita ei Audeissa ole kuin väärinpäin asennettuissa moottori+kori yhdistelmissä. :)

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 13.1.2011 12:11

Ei kyllä kannata noilla moottoreilla mitään suorituskykyä odottaa. A4:kin on laiska jopa tuolla 2.8 30V:llä. Eli jos tehoa kaipaa, niin kasikone tai sitte 2.7biT, mutta tossa 2.7:ssa on sitten omat murheensa, ne ahtimet on siellä aika tiiviisti. :)

Jonimies
-
Viestit: 147
Liittynyt: 11.2.2010 18:04

ViestiKirjoittaja Jonimies » 19.1.2011 8:58

itsellä oli toi A6 2.4v6. Eihän se raketti ollut, muttä ei silla 2lt sierroille ja corolloille jäänyt. Ohikin pääsi vielä 80 alueillakin sukkelasti. Tuossa v6 koneessa tuo herrasmies luonne oli minusta ihan mukava. Ei ollut niin tarkka että paljonko oli kierroksia, jaksoi kylil mennä jo 1250rpm ->. Kone on miellyttävän hiljainen ja tärinätön.

audijake
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.12.2010 20:31

audi a6

ViestiKirjoittaja audijake » 20.1.2011 19:13

Mulla ollu tommonen 2,4 v6 ja oon tykänny . Alhaalta vääntää ja kulkupuolihan on käyttäjän tarpeista kii kilpa-autot on erikseen


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa