2.4 V6 vai 1.8T? Audi A6 ostamassa...
Valvoja: ffp jäsenet
2.4 V6 vai 1.8T? Audi A6 ostamassa...
Kumpi on kestävämpi ja luotettavampi? 1.8T on todennäköisesti halvempi huoltaa? Niin ja Quattro A6 ostamassa...
Työkaverilla a6 2.4v6 ni 70tkm ketjujakopään vaihto kun laaharit kulunu ja rallatti. Olisko ollu jotain 1000 eskoo. Sitten ilmaantu ihmeellinen käyntihäiriö ja korjaamo vaihteli kaikkea suuttimista kaasuläppiin ja puoliin ennenkun selvis. Viaksi väitettiin jotain väärää suuttimen pulssisuhdetta (oliko se sitten muka siitä kiinni sitä en tiedä). Ite ottasin ainakin 1.8t ja vaikka vähän kutittelis sitä sitten. Sellain 250hp luulis vievän a6:stakin jo.
1.8T on ainakin jakopäähuollon suhteen halvempi, perusongelmat tuntuu olevan samat kummassakin, poislukien tietysti turbon huoltotarve puuttuu 2.4:sesta.
Ihan pelkästään lastulla 1.8T:n saa samoille lukemille kuin 2.4 V6:n, maksaa sen ~300 - 700€ tekijästä riippuen. Kulutus on pienempi lastutettunakin, tosin tosta puuttuu se kuutoskoneen murina :) 250hv saa kyllä tuostakin ulos, jos haluaa sen 2500€+ laittaa auton ostohinnan lisäksi.
Ihan pelkästään lastulla 1.8T:n saa samoille lukemille kuin 2.4 V6:n, maksaa sen ~300 - 700€ tekijästä riippuen. Kulutus on pienempi lastutettunakin, tosin tosta puuttuu se kuutoskoneen murina :) 250hv saa kyllä tuostakin ulos, jos haluaa sen 2500€+ laittaa auton ostohinnan lisäksi.
Lämpee nopeasti ja lämmintä tulee hyttiin joka suunnasta ja nopeasti. Itse vaan kyllästynyt noihin sähkövikoihin. Oma auto lastutettu ja mun mielestä kulkee hyvin 1.8 koneiseksi. Bensaa ei vie paljoa ja hyvä ajaa. Kaverilla on tuo 2.4 A6 ja näistä vaihtoehdoista ei tarvi kahta kertaa miettiä. Tuo 2.4 jää ihmetteleen onko mulla takavalot kunnossa.
Käytetyt autot on aina jokereita, kumpi tahansa voi olla parempi tai huonompi mutta osta se kumpi enemmän ittees miellyttää.
Bensakuluja miettiessä se on jokaisen korvien välissä että mikä on paljon tai vähän. Molemmilla vaihtoehdoilla saattaa päästä rauhallisessa maantieajossa alle kympillä. Se voi olla tdi:n kulutukseen tottuneelle shokki, mutta pitää muistaa että iso ja painava auto ei liiku pelkällä bensan hajulla.
Mun mielestä se 2.4 on jotenki väliinputoaja, isompi kutoskone tarjoilis samoilla kuluilla vähä enempi kivaa.
Huoltohistoria kannattaa tutkia tarkasti. Etenkin 1.8T:n kanssa longlife huoltoväliä käytettäessä on ennemmin tai myöhemmin imusihti tukossa ja se sit maksaa satasia tai tonneja vaurion suuruudesta riippuen.
Bensakuluja miettiessä se on jokaisen korvien välissä että mikä on paljon tai vähän. Molemmilla vaihtoehdoilla saattaa päästä rauhallisessa maantieajossa alle kympillä. Se voi olla tdi:n kulutukseen tottuneelle shokki, mutta pitää muistaa että iso ja painava auto ei liiku pelkällä bensan hajulla.
Mun mielestä se 2.4 on jotenki väliinputoaja, isompi kutoskone tarjoilis samoilla kuluilla vähä enempi kivaa.
Huoltohistoria kannattaa tutkia tarkasti. Etenkin 1.8T:n kanssa longlife huoltoväliä käytettäessä on ennemmin tai myöhemmin imusihti tukossa ja se sit maksaa satasia tai tonneja vaurion suuruudesta riippuen.
Itse oon luopunut tuosta longlife öljyn käytöstä. Konees on Castrolin normi öljyt. Kyllähän se kannattaa kysyä ennenkuin on "vierasta" autoa itselle ostamas et mitä siitä kannattaa vikoja etsiä. Jos tuon auton olis nyt ostanut kun tietoa enemmän..uusiks kaikki alipaine- ja huohotinletkut niin vähemmällä olis päässyt.
Entäs tuo Quattro? Onko niissä ollut mitään vikoja?
Jos neliveto systeemiä tarkoitat niin ei sen enempää kuin etu tai takavetoisten voimansiirrossa. En ymmärrä mistä ihmiset saavat päähänsä että ei toinna nelivetoa ostaa, ku jos se särkyy niin tulee kallis tikki. Samoja komponenttejahan ne on kuin etuvedoissa, joskus jopa jykevämpiä. Eli ei niitä ajamalla rikki saa. Haldex pumpput poikittais moottorisissa on sit oma lukunsa.
Meil oli A6:ssa tollainen 2.4. Oli kyl niin saakelin laiska, ettei toista o. Toisaalta vielä laiskempi se 1.8t noin lastuttamatta. :) Itse ainakin unohtaisin suoraan tuon 2.4:n jos haluaa hieman kulkuaki autoon. 2.8v6 30v on taas semmoinen jonka itse valitsisin, menee samoilla kuin 2.4 ja on ripeempi. Huollotkin on samois, eli ei mitään pahaa. 1.8t sit kun haluaa ehkä vähä kikkailla ja virittää...tai sit jo miksei suoraan 2.7bit? :)
Kannattaa kuitenki käydä koeistumassa ja ajamassa kaikkia yksilöitä, niin siitä se lähtee . :)
Ei näitä autovalintoja kannata foorumien perusteella oikeesti tehdä. Itekin ostin v6 tdi:lla olevan vehkeen, vaikka oli tiedossa kallista ylläpitoa, mut se korvaantuu kyl mukavalla kyydillä sitten. :)
Ja mikä tulee audin isoihin torsen-nelivetoihin, niin se lienee koko konsernin luotettavin tuotos. :) Eiköhän nelivetojen viat ole peräisin juurikin noista ns. sähkösistä nelivedoista, joita ei Audeissa ole kuin väärinpäin asennettuissa moottori+kori yhdistelmissä. :)
Kannattaa kuitenki käydä koeistumassa ja ajamassa kaikkia yksilöitä, niin siitä se lähtee . :)
Ei näitä autovalintoja kannata foorumien perusteella oikeesti tehdä. Itekin ostin v6 tdi:lla olevan vehkeen, vaikka oli tiedossa kallista ylläpitoa, mut se korvaantuu kyl mukavalla kyydillä sitten. :)
Ja mikä tulee audin isoihin torsen-nelivetoihin, niin se lienee koko konsernin luotettavin tuotos. :) Eiköhän nelivetojen viat ole peräisin juurikin noista ns. sähkösistä nelivedoista, joita ei Audeissa ole kuin väärinpäin asennettuissa moottori+kori yhdistelmissä. :)
itsellä oli toi A6 2.4v6. Eihän se raketti ollut, muttä ei silla 2lt sierroille ja corolloille jäänyt. Ohikin pääsi vielä 80 alueillakin sukkelasti. Tuossa v6 koneessa tuo herrasmies luonne oli minusta ihan mukava. Ei ollut niin tarkka että paljonko oli kierroksia, jaksoi kylil mennä jo 1250rpm ->. Kone on miellyttävän hiljainen ja tärinätön.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”