Auto on -01 1.8t Audi ja mun omistuksen aikana tuo EVAP/ N80 venttiili ei ole pitänyt minkäänlaista ääntä. Onko tuos kehittyyneempi versio kuin vanhemmissa et sen ei kuulu pitää tikittävää ääntä vai onko se hajalla?? Nyppäsin auton käydessä johdon irti siitä ja ei edes sytyttänyt vikavaloa.
Kuinka tuon aktiivihiili pöntön sais helposti puhtaaksi. Itsellä ollut mieles ottaa siitä venttiilistä(n80) letku irti ja päästää paineilmaa menemään. Lentääkö pöntön sisus kalut pihalle.
Tuli mieleen puhdistaa tuo pönttö ensin koska se venttiili maksaa 140e jos oliskin pönttö vain tukossa. Silloihan se päästää nuo kaikki tankin höyryt suoraan imusarjaan jos se venttiili ei pelaa???
N80 toiminta ja aktiivihiilisailiön puhdistusta
Valvoja: ffp jäsenet
"Lisäilmapumpun virheellinen virtaus" eli lontooksi "Secondary air pump - incorrect flow" viittaisi enemmänkin lisäilmapumppuun = siihen puhaltimeen minkä kuuluisi käynnistyä kun käynnistää auton. Puhaltaa koneeseen ilmaa, viherpiipertäjien kolttosia, parantaa palamattomien bensanjämien polttoa kylmällä koneella.
Ottaa virtaa aika pirusti (50A ?), ja vanhemmmiten päästää päivä päivältä lisääntyvää meteliä, ja saattaapa tuo hirttää itsensä jumiinkin (kuten monella on käynyt). Ja silloinhan tulee tuo vikakoodi. Katsastusukkeli ei tykkää, pakollinen varuste uudemmissa autoissa.
JOS on vikana se että lisäilmapumppu ei pyöri ollenkaan koskaan ikinä, niin tee vaikka seuraavia temppuja: Katso sulake, katso rele, syötä suoraa pumpulle sähköä. Jos pyörii suoraa syötetyllä virralla niin ohjauspuolella vikaa. Tee tarvittavia temppuja (sulake, rele, johdot). Jos taas ei pyöri suoralla virralla niin kopistele kylkeen sievästi. Kopistelin tuossa yhtä pumppua sen verran että lähti taas pyörimään, on nyt toiminut muutamia kuukausia / n. 6000km pahaäänisenä, mutta pyörinyt kuitenkin.
Ja tuommoisen tempun voi pahaääniselle pumpulle myös tehdä, tuolla golfissa olevaa pumppua katseltu, kai se samanlainen on muissakin:
http://uk-mkivs.net/forums/t/141240.aspx
Ottaa virtaa aika pirusti (50A ?), ja vanhemmmiten päästää päivä päivältä lisääntyvää meteliä, ja saattaapa tuo hirttää itsensä jumiinkin (kuten monella on käynyt). Ja silloinhan tulee tuo vikakoodi. Katsastusukkeli ei tykkää, pakollinen varuste uudemmissa autoissa.
JOS on vikana se että lisäilmapumppu ei pyöri ollenkaan koskaan ikinä, niin tee vaikka seuraavia temppuja: Katso sulake, katso rele, syötä suoraa pumpulle sähköä. Jos pyörii suoraa syötetyllä virralla niin ohjauspuolella vikaa. Tee tarvittavia temppuja (sulake, rele, johdot). Jos taas ei pyöri suoralla virralla niin kopistele kylkeen sievästi. Kopistelin tuossa yhtä pumppua sen verran että lähti taas pyörimään, on nyt toiminut muutamia kuukausia / n. 6000km pahaäänisenä, mutta pyörinyt kuitenkin.
Ja tuommoisen tempun voi pahaääniselle pumpulle myös tehdä, tuolla golfissa olevaa pumppua katseltu, kai se samanlainen on muissakin:
http://uk-mkivs.net/forums/t/141240.aspx
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa