VW Passat TDI limb mode kylmänä ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

skiggeboi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.5.2009 21:48

VW Passat TDI limb mode kylmänä ?

ViestiKirjoittaja skiggeboi » 25.12.2010 22:03

Elikkä ongelmana on se, että TDI Passatti ( 2002, 96Kw, AVF) menee vikatilaan kiihdyttäessä kylmänä yli 80:en nopeuteen. Tämä siis tapahtuu jo "pintakaasulla" ja että lämmöt on alle 50 astetta.

Jos moottori on ensin lämmennyt, esim. taajama-ajossa, moottoria ei saa vikatilaan vaikka kuinka polkisi =D. Vikatila myös poistuu aina käyttämällä virrat pois autosta.

Autoon on vaihdettu N75 venttiili noin kuukausi sitten. Ajattelin aluksi, että ongelma poistui venttiilin vaihdolla. Mutta kun kelit on nyt jäähtynyt niin olen pystynyt paikallistamaan, että vikatila esiintyy vain "kylmällä' moottorilla.

Onko kukaan muu kärsinyt vastaavasta viasta, tai olisiko kennelläkään esittää hyvää arvausta mikä mahtaa autossa olla vialla ?

Tänään myös sattumalta huomasin, että kun virrat laittaa autoon päälle ei kuulu sitä polttoainee siirto pumpun "imaisu" ääntä. Voisiko tuo jotenkin liittyä edellä mainittuun ongelmaan ?

Kiitokset vastauksista jo etukäteen!

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 25.12.2010 22:08

Yksi epäilys: Se vnt:n alipainekello on jäässä ja siivet ei toimi niinkuin pitäs -> vikatila, kun kone lämpee jne. alipainekello sulaa ja sillon pelaa.

Kaverilla oli samaa vaivaa.

skiggeboi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.5.2009 21:48

ViestiKirjoittaja skiggeboi » 26.12.2010 9:54

Kiitokset vastauksesta.

Saakohan noita vnt alipainekelloja varaosina, vai tuleeko se Garretin turbon mukana ?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 26.12.2010 16:42

tulee turbon mukana.

skiggeboi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.5.2009 21:48

ViestiKirjoittaja skiggeboi » 26.12.2010 17:34

Mistähän porukka on hommannut noita alipainekelloja, kun selailin foorumia läpi ja useampikin ketju löytyi aiheesta.

Tekisi mieli kokeilla vaihtaa tuo alipainekello, kun uudesta turbosta tuskin selviää alle tonnilla.


Eli hyviä vinkkejä otetaan vastaan, mistä noita alipainekelloja kannattaisi kysellä.

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 30.12.2010 22:33

Mulla oli samanlainen vika, mutta se ilmeni kyllä kesälläkin, kunhan kone oli kylmä. Turbon säätösiivet jumitteli, mutta kuumassa turbossa ne ilmeisesti sitten liikkuivat paremmin. Tuli kuntoon kun vaihtoi vähemmän ajetun turbon tilalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa