Lohkolämmittimen vastuksen vaihto golf2

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

Lohkolämmittimen vastuksen vaihto golf2

ViestiKirjoittaja Manhattani » 25.12.2010 11:49

Onko minkälainen operaatio? Pystyykö esim. pohjan kautta vaihtamaan vai pitääkö konehuoneen puolelta purkaa paljon että pääsee käsiksi?
Viimeksi muokannut Manhattani, 26.12.2010 8:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.12.2010 14:13

Muistaakseni alakautta olen lohkolämmitinelementin vaihtanut. Jos tässä nyt siitä oli kyse.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 25.12.2010 14:47

Jep!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.12.2010 17:46

Eka viestistä sain kyllä käsityksen että sisäpuhaltimen etuvastusta oltais vaihtamassa. =)

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 25.12.2010 22:35

Siis se mikä tulee lohkoon kiinni eikö se joku lämpövastus ole. Kun se vanha on palanut vähäisen jäähdytysnesteen vuoksi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.12.2010 23:10

Yleensä sitä kutsutaan lohkolämmittimeksi. Lämmityslaite yleensä kuvaa sisätilan lämmitystä.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 26.12.2010 8:58

Kiitokset informaatiosta. Josko tuota saisi sitä tietoakin että miten se on vaihdettavissa?

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 29.12.2010 8:20

Onko tosiaan että ei kukaan tiedä miten on helpoin tapa vaihtaa?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.12.2010 8:59

Eiköhän se nyt ole parempi vaan aukaista se konepelti ja kattella ihan omasta mielestä se paras tapa...

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 29.12.2010 9:28

Helppoa tapaa ei varmaan olekaan. Ongelmaksi muodostuu se, että uusi vastus pitäisi päästä lyömään lohkoon kiinni ja lekalle on vähän heikosti tilaa. Joka tapauksessa suosittelen lähestymistä alakautta (sikäli kun vastus on siellä imu- ja pakosarjojen alla).

Tubi
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2008 17:54

ViestiKirjoittaja Tubi » 29.12.2010 11:28

1.6D koneeseen vaihdoin alakautta. En kyllä lekalla sitä lyönyt, tiivistesilikonia laitoin o-renkaan kaveriksi ja kiinnityspultilla vedätin vastuksen paikoilleen. Suurin työ oli saada vanha vastus irti kun se oli tarttunu tiukkaan. Tässä oli vastus imu- ja pakosarjan alla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 29.12.2010 13:19

kolmoskopassa ainaskin vasaralla saa irti ja uus vasaralla paikalleen. yläkautta käytin pois ja takasi. pitkällä hylsyn jatkovarrella ja vasaralla kummaltaki puolelta kopsautin muutamia kertoja ja sit käsin nitkuttelin irti. ja uus vasaran kanssa lyyä paikalleen. jos on siis lyötävää mallia missä ei ole kiinnitysmutteria ollenkaan

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 29.12.2010 16:54

Jep lyötävällä on...Hankalan näköinen paikka kyllä on kun pahimoilleen imu ja pakosarja edessä...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 29.12.2010 18:57

eli toiselta puolelta purin imuputken pois ja siitä sai just apinoimalla iskuja siihen ja toiselta puolelta tasauspyörästön murikan kohalta pitkällä jatkolla muutamia iskuja niin lähti sieltä lopuksi nitkuttelemalla irti

Jouni
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 18:33

ViestiKirjoittaja Jouni » 29.12.2010 20:18

Vaikka vanha olisi lyötävä ja varaosakauppias tarjoaisi aluksi lyötävää, niin voi sinne silti mutterilla kiristettävän laittaa. Paljon helpompi asennettava.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 30.12.2010 22:16

mutta mutta onko kiristettävässä kartio niinkuin lyötävässä on?

Jouni
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 18:33

ViestiKirjoittaja Jouni » 1.1.2011 15:45

Ei ole, siinä tiiveys hoidetaan o-renkaalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa