Audi A4 1.9tdi -04 moottori jyrinä AVF-moottori

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Antza_85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 15.4.2008 0:49

Audi A4 1.9tdi -04 moottori jyrinä AVF-moottori

ViestiKirjoittaja Antza_85 » 29.12.2010 18:00

mikä mahtaa olla ku audin moottori ääni on jotenki niin jyrisevä. (Audi A4 1.9tdi 2004 AVF-moottori)
mulla on ollut näitä vag-laisia dieseleitä paljon mut tämä on ensimmäinen missä moottori on näin karskea ääninen.
ja auto ihan tärisee sisällä esimerkiksi tyhjäkäynnillä. ja kun kiihdyttää niin jyrinä on korviintuntuva. ja ku esim vaimo kurvaa autolla kotipihalle ni sen kyllä kuulee.
edellinen auto seat leon 1.9tdi -03 siitä ei tiennyt mitään ku vaimo kurvas pihalle. oli jotenki niin siisti ääninen.. olen kuullut, että etelä saksasta tuotuja autoja ois juts tälläsiä, voiko olla moottorityynejen kumit kovempaa tavaraa mitä suomeen tuotujen autojen? ja tämä tuotu saksasta vuosi sitte.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 29.12.2010 22:21

äkkiä vois arvata että jotain on rikki.
Ensimmäisenä mieleen tulis vauhtipyörä...

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 29.12.2010 22:39

Ja toinen mikä tulee itelle heti mieleen on laturin vapaapyörä, aiheuttaa melkoista resonointia moottorilaan kaikkiin muoveihin ja pitää todella kurjaa ääntä.

Itse justiin korjasin omasta avf koneesta tuon vapaapyöräongelman ja johan muuttui käynti tasaiseksi. Tuo vapaapyörä on helppo todeta, kun nyppää vain hihnan pois paikaltaan. Sitten koittaa pyöriikö pyörä toiseen suuntaan tyhjää ja pitää toiseen suuntaa. Mulla oli rikki toi pyörän mekanismi sisältää, niin ei pyörinyt tyhjää ollenkaan.

Uusi pyörä maksaa noin 80e ja liikkeessä ottivat 15e sen vaihtamisesta, kun irrotti laturin itse ja ne vain vaihtoi pyörän. Pyörä on kiinni tuollaisella suhteellisen erikoisella trox ruuvilla, eikä avainta tuntunut löytyvän ihan helposti niin päädyin liikkeeseen.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 30.12.2010 9:59

Offtopikiksi menee, mutta pakko kommentoida :D
olen kuullut, että etelä saksasta tuotuja autoja ois juts tälläsiä, voiko olla moottorityynejen kumit kovempaa tavaraa mitä suomeen tuotujen autojen?

Näitä teboilin tietotoimiston juttuja kuulee kyllä yhä lisää. Mitä eriskummallisempia näköjään.

Nojoo, veikkaan jyrisevää ääntä kaksoismassavauhtipyörän lopun aluksi.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 30.12.2010 15:51

mulla kylläkin vanhempi passatti, afn tdi. Jyristeli ja sisälle tuntu tärinä varsinkin tyhjäkäynnillä ratissa jne. Vahva epäily oli myöskin vauhtipyörässä--> meni vaihtoon ja tilalle tuli kiintee pyörä ahusta ja uus kytkin setti. Mut ei vissiin vika ollukkaan siinä ku tärinät jatkuu. Moottorin tukikumit kai ne on seuraavaks listalla, ku vapaakytkinkin on vasta vaihdettu.

Tureq
-
Viestit: 31
Liittynyt: 27.3.2009 17:04

ViestiKirjoittaja Tureq » 30.12.2010 16:45

Kaksoismassa tai pumppusuutin rikki. Mutta oletettavasti edellinen Leoni ei ollut pumppusuutindieseli vaan korkeapainejakajalla? Pumppari on vaan äänekkäämpi tyhjäkäynnillä, mutta ei ehjä kone tärisytä kojelautaa tyhjäkäynnillä.

Joneks
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.6.2010 9:36

ViestiKirjoittaja Joneks » 30.12.2010 18:07

Tollasen kovan jyrinän saattaa aiheuttaa myös sopivan kokonen kivi moottorikumien välissä, itellä bora piti semmosta meteliä että oksat pois, takimmainen kumi paskana ja vielä peukalonpään kokonen kivi sopivasti oikeessa laidassa kumin ja rungon välissä.

Antza85
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.1.2011 12:15

jyrinä

ViestiKirjoittaja Antza85 » 21.1.2011 12:24

juu noita kumityynyjä olen kyllä koittanut katsastella mut eipä siellä mitään ihmeellistä näy.
ja kaksoismassapyörän rikkoutumis äänen tiedän, sitä tämä ei ole.. kuulemma tämän auton ominaisuus tää jyrinä. ei täänyt niin paha ole, jotenki tuntuu et väheni jyrinä uuden ohjelmoinnin jälkeen.laitettiin vähä tehoo lisää;)

Antza85
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.1.2011 12:15

ViestiKirjoittaja Antza85 » 21.1.2011 12:27

Mutta oletettavasti edellinen Leoni ei ollut pumppusuutindieseli vaan korkeapainejakajalla?

kyllä oli pumppusuutin mun leoni, ja pumpparit on just hiljasempia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa