Gti Golf 1.8t rajoitinkysymys?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

Gti Golf 1.8t rajoitinkysymys?

ViestiKirjoittaja Denso_ » 25.10.2010 14:24

Missä on lastuttamattoman koneen rajoitin. Tuntuu että ei ottaisi kunnolla kierroksia tappiin vaan silleen vaivaisesti "puuroutuu". Jos joku ymmärti mitä ajoin takaa niin kertokaa miten oma kulkine käyttäytyy.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 25.10.2010 14:39

Eiköhän se rajotin siellä sitten ole? Mihin asti kiertää? Ei omassa autossa ainakaan rajotin paukuta vaan enemmänkin auto alkaa mooaamaan

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

ViestiKirjoittaja Denso_ » 25.10.2010 14:54

No juuri noin tekee omakin, tuossa viiden tonnin jälkeen. Eli taitaa olla ihan normaali reaktio. Hajosi vaan puola tuossa ja sen vaihdon jälkeen rupesin vaan ihmettelemään. Kiitoksia informaatiosta!

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 11.11.2010 2:14

Kannattaisi tarkistaa myös turbon bypass-venttiili ja varsinkin sen alipaineletku. Se ei melko varmasti näy päällepäin mutta oireilee juuri noin. Itsellä lähti parin sentin palasina irti kun lähdin vaihtamaan.

Ja kannattaisi vaihtaa ne loputkin puolat.

1.8T kiertää vakionakin aika korkealle. Jos ei Hondakuskeilta kysytä. ;)

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 12.11.2010 10:10

Tossa profiilin vakiossa AEB-passatissa kierrokset nousee reippaasti 6500:een asti, kunnes laatikko vaihtaa isompaan ja ex-kulkineessa (GTI 1.8T AGU+Karala) meni heittämällä rajoittimelle rykimään.

Taas se perinteinen kysymys, vikakoodeja vissiin ei ole luettu? Komppaan plasmista, lisäksi mahdollisia vikakohteita voi olla vuotava tiiviste tai halkeama pakopuolella tai viallinen lambda. Käy luetuttamassa koodit, katsotaan lisää sitten, ei ihan täysillä pelaa sun auto.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 12.11.2010 21:38

Eikä nuo edellämainitut viat välttämättä näytä vikakoodia ollenkaan. Sehän noista tekeekin niin kinkkisiä, samasta syystä kaikki puolat kannattaisi vaihtaa kerralla. Se yksi murheenkryyni saattaa toimia välillä ihan normaalista ja välillä pätkiä. Lähdepä semmoista sitten etsimään.

Lambda kyllä näkyy vikakoodeissa, mutta ahtopainevuotokaan ei taas välttämättä. Näin talvisaikaan sitä ylimääräistä suhinaakaan ei heviltä kuuntele, kirjaimellisesti, ;) kun nastarenkaat on alla.

Jos näihin olisi aina se yksi ja ainoa varma vastaus niin eipä näitä täällä spekuloitaisi. :)

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 15.11.2010 0:53

Onko homma edennyt yhtään?

Tosiaan nämä vanhemmat koneet on siitä hankalia, että ihan kaikesta ei saa vikakoodia... ehkä hyvä niinkin, mutta teettää enemmän työtä vikaa hakiessa.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 18.11.2010 1:19

Kiinnostaisi meikäläistäkin, että miten menee?
Harisen värkki itsellä ensimmäistä talvea... :)

sami.k
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.4.2010 22:49

ViestiKirjoittaja sami.k » 25.12.2010 22:56

Itsellä samaa ongelmaa. Kiertää vapaalla n5000 jonka jälkeen puuroutuu ja välillä putkessa paukkuu ihan kunnolla, lisäksi ahdot on alkanut seilailemaan. Aikaisemmin 120 vauhdissa paineet oli hieman plussan puolella ja nyt jää alle 0. Lisäksi kun 5 vaihteella kiihdyttää niin paineet nousee noin 0,7 kun ennen nousivat n 1. Ja kun on hetken vitosella kiihdyttänyt n 140km/h vauhtiin niin puottaa yhtä-äkkiä paineet nollan pintaan. Mistä vois alkaa vikaa etsimään?? Autolla ajettu 226 000km ja siinä on joku ohjelma, en tiedä mikä.

Pari päivää sitten puotti öljyt pihalle öljynsuodattimen juuresta menneen tiivisteen takia ja ehdin ajella vähillä öljyillä jonkin aikaa, koska ei sytyttänyt merkkivaloa. Voisiko tällä olla vaikutusta tuohon ahto/kierros ongelmaan? Turboakaan ei autoon tietääkseni ole koskaan vaihdettu. Mistään vikakoodeista ei ainakaan huoltomies paripäivää sitten sanonut mitään, kun käytin sen tiivisteen vaihdatuttamassa ja siellä käyttivät piuhan nokassa.

Kaikki spekuloinnit on terve tulleita, kun ei enään perse kestä huoltoon viedä.

sami.k
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.4.2010 22:49

ViestiKirjoittaja sami.k » 25.12.2010 23:53

Lisäyksenä edelliseen. Puskee savua moottorin takaa reilusti kun vähän kaasuttaa. Öljytikusta kun öljyjä rupesin katsomaan niin tikku kastui reilusti yli ylämerkin(n3cm). Ja neste oli jotenkin vetistä ja siinä oli ilmakuplia. Jäähdytin nesteen pinta ei ole laskenut ollenkaan. Tuskin asentaja pari päivää sitten sinne liikaa olis öljyjä laittanut. (laittoi 4,5l) Olisko sitten bensaa öljyn seassa? Tyhjäkäyntiä käy ihan normaalisti eikä mitään poikkeavaa ääntelyäkään ole havaittavissa.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 26.12.2010 11:20

Öljytikusta kun öljyjä rupesin katsomaan niin tikku kastui reilusti yli ylämerkin(n3cm). Ja neste oli jotenkin vetistä ja siinä oli ilmakuplia.


Tuo on kyllä melko varma tapa tuhota katalysaattori, siis öljyn ylitäytöllä. Jos on jäähdytinnestettä moottoriöljyssä niin väri on ruskeaa ja tod näk kansipahvi mennyt.

sami.k
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.4.2010 22:49

ViestiKirjoittaja sami.k » 26.12.2010 11:36

Voisko siellä sitten jäähdytin nestettä olla, kun kuitenki nesteen pinta paisarissa on entisellään ja öljyn sekaan on kuitenki tullut reippaasti jotain ylimääräistä. Tosiaaan se tikku kastuu sen 3cm yli ylämerkin, että eikö siellä ainakin litra ole ylimääräistä? Näkyis kait tuo määrä jo paisarissa jos olis litra hävinnyt nestettä?

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 26.12.2010 12:28

Paljonkos se täyttömäärä Goffissa on kun Audin 1,8T:sä ei ihan neljääkään litraa?

sami.k
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.4.2010 22:49

ViestiKirjoittaja sami.k » 26.12.2010 13:12

No 4,5litraa se sinne kaatoi ja niin oli laitettu edelliselläkin kerralla huoltokirjan mukaan mistä asentaja tuon öljymäärän katsoi. Minullakin siis tuo auto 1.8T golf vm 98.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 26.12.2010 16:08

Paljonkos se täyttömäärä Goffissa on kun Audin 1,8T:sä ei ihan neljääkään litraa?


Pitkittäiskoneisissa taitaa olla lähes järjestään tuo 3,9l öljytilavuus, mikä on ihan käsittämättömän vähän. Muistan kanssa Golfin ajalta, että tuo 4,5 litraa olisi sinne tullut laitettua, kun oli kaksi 4l öljykannua, kun ei olisi yksi riittänyt.

Pari päivää sitten puotti öljyt pihalle öljynsuodattimen juuresta menneen tiivisteen takia ja ehdin ajella vähillä öljyillä jonkin aikaa, koska ei sytyttänyt merkkivaloa.

Ja neste oli jotenkin vetistä ja siinä oli ilmakuplia.


Jos mä nyt en aivan umpipieleen muista, niin eikö AGU-koneisessa (jos / kun tämä sami.k:n auto sellainen on) ole kanssa öljyn-EDITjäähdytinEDIT- (=]) suotimen juuressa? Jos näin on niin sieltähän se neste on öljyn kanssa todennäköisimmin sekaisin päässyt tässä tapauksessa.
Viimeksi muokannut Jimme, 27.12.2010 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sami.k
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.4.2010 22:49

ViestiKirjoittaja sami.k » 26.12.2010 23:09

Joo kyllä taitaa AGU olla ja sellanen mötikkä siinä suodattimen juuressa on ja sen mötikän yläpuolelta se tiiviste korkkasikin, mutta siis tiiviste on vaihdettu ja sen jälkeen myös öljyt. Olisiko tiivisteen asennuksessa sitten tapahtunut joku virhe?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 27.12.2010 0:57

Emmä tiiä onks siel nyt lauhdutinta suodattimen juuressa, tuskin niin lämpösenä kone käy ;) mut joo jäähdytin löytyy. Jossei se vuoda ni miten siinä tiiviste voisi olla asennettu väärin?

ehdin ajella vähillä öljyillä jonkin aikaa, koska ei sytyttänyt merkkivaloa.

Puskee savua moottorin takaa reilusti kun vähän kaasuttaa.

Hmm.. no laakerit ei näy testerillä. Kuullostaa siltä et ahdin ois saattanu ottaa itteensä, silloin ne yleensä rupeaa polttamaan öljyä.

Arvailuja nääkin.

sami.k
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.4.2010 22:49

ViestiKirjoittaja sami.k » 27.12.2010 13:05

No nyt on auto viety oulun autotyö oy:lle. Kirjottele sitte mitä sieltä löyty.

sami.k
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.4.2010 22:49

ViestiKirjoittaja sami.k » 29.12.2010 11:27

Jees elikkä nyt soitteli korjaamolta ja vika oli löytynyt. Putki mistä mm ahtopainemittarille on otettua haara oli mennyt halki. Tästä johtuen nuo paine ongelmat ja samasta syystä kone alkanut käydä todella rikkaalla ja työntänyt polttoainetta reilusti öljyn sekaan. Tarkemmin en nyt muista noita perusteluja, kun puoliunessa vastasin puhelimeen. Täytyy kohta lähtä kärry hakee ja testaamaan.
120e:llä tuostakin selvittiin onneksi, kun vähän suurempia pelkäsin.

Mima
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

ViestiKirjoittaja Mima » 29.12.2010 12:38

Öljynvaihto nyt sitten samaan syssyyn? Voisi olla paikallaan.

sami.k
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.4.2010 22:49

ViestiKirjoittaja sami.k » 29.12.2010 15:40

Luonnollisesti öljyt vaihdettu. Toista litraa oli bensaa öljyn seassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa