Golf IV Takaspoilerin asennus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

SaMzI
-

Golf IV Takaspoilerin asennus

ViestiKirjoittaja SaMzI » 27.12.2010 21:48

Onko kukaan foorumilaisista asentanut Golf IV autoon takaikkunan päälle spoileria?
Laitoin http://www.slamit.net/product/4468/golf ... kaspoileri tuommoisen lipan tilaukseen jenkkilästä ja utelisin hieman miten tuommoinen kiinnitetään?

Jos joku on tämmöisen autoonsa pistänyt niin minua kiinonstaisi tietää mitä kannattaa ottaa huomioon jne?

Kiitos jo etukäteen avusta.

Ensihoitaja
-

ViestiKirjoittaja Ensihoitaja » 28.12.2010 1:28

laitoin itse edelliseen autooni samanlaisen ja voin suosiolla suositella
käyttämään alan ammattilaista.
Minulla meni 70€ asennuttamiseen (liima+työt).
Viet auton ja valmiiksi maalatun spoikan suoraan vaikka jollekin
korikorjaamolle niin pistävät kerralla suoraan ja kunnollisella liimalla
kiinni ni ei harmita jälkeenpäin (ja kiinnipysymisellä on takuukin) =)

tapza_s
-

ViestiKirjoittaja tapza_s » 29.12.2010 11:55

Itsellä tulee myös spoikkaa lasin päälle kunhan ilmat vähän lämpiää. Laittoivatko ammattilaiset tuon sinun spoikan "Ensihoitaja" pelkällä liimalla vai myös ruuveilla kiinni. Itse tuon meinasin liimailla kunhan vaan saan lipareen maalailtua.

Jimme
-

ViestiKirjoittaja Jimme » 29.12.2010 16:29

Passattiin laittelin viime keväänä vastaavantyyppisen lipan, kunnon puhdistus rasvanpoistoaineella ja riittävän paksu liimasauma spoilerin liimauraan, Würthin liima- ja tiivistemassa oli siinä mielessä hyvää tavaraa, että ei tarvinnut kuin muutaman teipinpalasen pitämään lipan kohdallaan kun pyyhin ylipursuneet liimat maalipinnoilta. Sen jälkeen teipillä puristukseen vuorokaudeksi ja homma oli valmis.

Tiiviin sauman tekeminen on tärkeää siksi, ettei esim. vesi pääse luukun ja spoilerin väliin, talvella jäätyy ja pahimmassa tapauksessa kampeaa spoilerin irti.

Pelkkä liima riittää, ei kannata eikä tarvitse ruuveja.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”