Golf 3 vr6 taka-akseli 6k cordobaan
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 vr6 taka-akseli 6k cordobaan
Haku ei oikein antanut vastausta, vaikka paljon akselikeskusteluja onkin käyty. Käsittääkseni tuo swap pitäis onnistua, mutta varmistetaan nyt vielä. Oma 2001 cordoba vario siis farkku odottaa keväistä jarrupäivitystä. Autossa ei ole abs jarruja, eikä siis tule sellaisia. Etupää on kokolaila kasassa. Takapää kaipaa vielä osaa. Olisi tiedossa järkevään hintaan pelkkä vr6 kolmos golffin taka-akseli. Siinähän on tuo vakaaja mikä omasta moposta puuttuu. Olis kovin helppoa laitella ja heloittaa tuo koko akseli irrallaan ja sitten vaan laitella paikalleen. Mutta siis tietääkö kukaan käykö tuo g3 vr6 taka-akseli tuohon cordobaan suoraan. Jos käypi niin kannattaako hankkia jotain muuta myös vr kuotsesta. Navat ja jarrut tulee taakse gti stä, koska auto ja vanteet ovat nelipulttiset. Paineensäätmen vois laittaa olemssa olevan tai sitten hankkia sellaisen erikseen. Kiitokset vastaajille.
Juu no aivan varmasti on tuo 4-vedon takapää ihan erilainen. Vois tehdä vaikka keväällä pikku projektikuvauksen tuosta. Ei ainakaan tällaisesta ole omiin silmiin osunut. Kysehän on loppujenlopuksi ihan perushommasta, minkä moni tekee ihan tuosta vaan sen kummemmin ihmettelemättä. Mutta vastaaville kun minä tuo jarrupäivitysprojekti vois olla hyvä apu.
Selvinnee tuo aksila-asia aika nopeasti kun katsoo iskarien kiinnitystä:
Jostain webistä löydetty kuva mk3 variantin akselista:
Ihan oma kuva normi vr6-taka-akselista.
Myös nuo kiinnityslaput näyttäisivät olevan variantissa isommat.
Tuosta pulttijaosta ei kannata olla niin huolissaan, kun jarrulevyt (joihin siis pyörä pultataan kiinni =) ) ovat halpaa kuin saippua. Rumpujarrullisen muuttamisessa tarvii ostaa käytännössä kaikki osat napatapista ulospäin. Tosin omassa projektissakaan ei taida vanhaa jäädä kuin navat ja satulankannattimet.
Jostain webistä löydetty kuva mk3 variantin akselista:

Ihan oma kuva normi vr6-taka-akselista.
Myös nuo kiinnityslaput näyttäisivät olevan variantissa isommat.
Tuosta pulttijaosta ei kannata olla niin huolissaan, kun jarrulevyt (joihin siis pyörä pultataan kiinni =) ) ovat halpaa kuin saippua. Rumpujarrullisen muuttamisessa tarvii ostaa käytännössä kaikki osat napatapista ulospäin. Tosin omassa projektissakaan ei taida vanhaa jäädä kuin navat ja satulankannattimet.
Kiitos Tomi. Kyllähän tästä sillon kerran juteltiin. Vaan kun on senverta hatara pää etten muista menikö se nyt suoraan tuohon Cordoon vai pitkikös jotain muutella tai ottaa olemassa olevasta, Tosiaan vois laitella tuon koko taka-akselin jarruineen kaikkineen kuntoon ja sitten vaan paikalleen. Tuo tiedossa oleva on siis "normi" koppasesta. Juu ja kaikki muut on taakse paitsi taka-satulat, ja ehkä tuo paineensäädin. Satulatkin odottavat vain soittoa ja tilauksen vahvistusta.
Cordoban takaiskareiden alapään kiinnitys on erilainen kuin Golfissa: Esim. tuolta löytyy kuva.
Cordoban takaiskari jää lyhyeksi Golfin akselin kanssa. Jotenkin näyttäisi siltä, että Seatin akseli voisi olla myös Golfin akselia lyhyempi (?).
Irroitat Golperon akselista vakaajan, poraat Seatin akseliin reiän ja hitsaat kiinni, kuten tässä..?
Cordoban takaiskari jää lyhyeksi Golfin akselin kanssa. Jotenkin näyttäisi siltä, että Seatin akseli voisi olla myös Golfin akselia lyhyempi (?).
Irroitat Golperon akselista vakaajan, poraat Seatin akseliin reiän ja hitsaat kiinni, kuten tässä..?
Kiitos Jii bee. Tämä tieto tuli tarpeeseen. Olishan tuon voinu tietty itsekin selvittää......mutta kun ei vaan pöljä tajua että noita kuvia osista on netti täynnä kun vaan hakee. Ja ittellä on tunnukset vielä vag-cat sivustolle.... Näköjään race.fi myy myös whitelinen vakaajia myös cordoon. Loppujen lopuksi kokonaiskustannus voi myös olla aika samoissa verrattuna valmis vakaaja tai vakaajallinen purkuakseli. Eri asia jos jollain sattuu olemaan tarvittava osa nurkissa.
Viimeksi muokannut ramikoo, 26.12.2010 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Homma voisi siis mennä yksinkertaisimmin siten että hommaa perus cordon taka-akselin. Levyjarrut takana on tainneet olla ainoastaan 110 hp tdi cordossa, joka on kaiketi harvinaisempi suomessa. Pulttaa sitten siihen nuo kakkiksen navat, satulat ja levyt sekä tuon aftermarket vakaajan. Kuulostaako järkevältä noin teidän enemmän harrastaneiden korviin? Itse teen tätä ihan ensi kertaa, siksi tämä on tällaista hakuammuntaa.
cordobassa on sama taka-akseli kuin polossa ja levyjarrullisia 6k koreja on olleet 110hp tdi ja 150hp 2l tärpätti. Samaisissa malliversioissa on myös vakaaja rakennettuna akselin sisälle, mutta myös 2l 115hp gt versiossa on vakaaja, vaikka onkin rummut takana.
Tuon verran itte oon selvittänyt omiin tarpeisiin =)
Omaani olen vaihtanut taakse ventosta peräisin olevat navat, joissa paikat levyjarrun satulan kannakkeelle ja tuolla tavalla toteuttanut levyllisen takapään. Nyt pitäis saada viellä vakaaja sinne, joko päälle lisäämällä tai sitten akseliin orkkis paikalle sen asettamalla. Pitäis vaan jostain saada luovuttaja akseli mistä repiä tuo vakaajan tanko, Gofista helpoiten löytyy...
Niin ja vaikka mk3 korisen golfin akseli olisikin käynyt kiinnityksiltäänsä, niin se taitaa olla lähes 5cm leveempi mitä cordoban/polon akseli...
Tuon verran itte oon selvittänyt omiin tarpeisiin =)
Omaani olen vaihtanut taakse ventosta peräisin olevat navat, joissa paikat levyjarrun satulan kannakkeelle ja tuolla tavalla toteuttanut levyllisen takapään. Nyt pitäis saada viellä vakaaja sinne, joko päälle lisäämällä tai sitten akseliin orkkis paikalle sen asettamalla. Pitäis vaan jostain saada luovuttaja akseli mistä repiä tuo vakaajan tanko, Gofista helpoiten löytyy...
Niin ja vaikka mk3 korisen golfin akseli olisikin käynyt kiinnityksiltäänsä, niin se taitaa olla lähes 5cm leveempi mitä cordoban/polon akseli...
Huomaa että se on 6kv polo eikä suinkaan 6n.
tuo integroitu vakaaja oli itselle hieman uutta asiaa. Noiden mallien lisäksi ne levyjarrut ja ilmeisesti vakaaja löytyy toki 1.8t ibizan ja cordoban perästä. Huhujen mukaan myös akseleiden leveydessä on pientä eroa, ilmeisesti siis vakaajallinen akseli on pari cm leveämpi.
tuo integroitu vakaaja oli itselle hieman uutta asiaa. Noiden mallien lisäksi ne levyjarrut ja ilmeisesti vakaaja löytyy toki 1.8t ibizan ja cordoban perästä. Huhujen mukaan myös akseleiden leveydessä on pientä eroa, ilmeisesti siis vakaajallinen akseli on pari cm leveämpi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa