G4 GTI vetotavan muuttaminen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

G4 GTI vetotavan muuttaminen

ViestiKirjoittaja Matzu » 22.12.2010 1:26

Ters.

Olis pieni kiinnostus ruveta tekemään nykyisestä autosta "nelivetosta" haldexilla, onko joku kenties jo tehnyt aikaisemmin samanlaisen lukuunottamatta LSM:än rakentamia "Blackshadow" golffeja? Muutoskatsastukseenkin täti näytti vihreää valoa jos vaan dokumentit on kunnossa.

Mutta mitä itse vaihtoon tarvitaan? Toistaiseksi kuvittelisin, että romutettu S3/TT/Leon josta sais kaapattua 6 lovisen lootan, akselistot ja muun tarvittavan, mutta asiahan ei näin yksinkertainen tietenkään ole... Tarvitseeko auton johtosarjaa ropeltaa paljonkin? Vai toimiiko haldexin matolaatikko ihan omillaan? Kaikenlaisia vinkkejä/tietoa tänne jos vaan ihmisiltä irtoaa.

Autoni on -98 ja varustettu AGU:lla.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 22.12.2010 2:30

Emmä halua lannistaa, mut ehkä kannattaa hommata nelivetogolffi mihin tekee GTI moottorinvaihdon. Aika monessa automerkissä on nelivetoauton pohjalevyratkaisu erilainen, jotta saadaan pakoputkisto ja kardaani sinne mahtumaan, googlesta päätellen sama juttu tulee eteen markki nepassaki.

Kyseessä on kuitenki kekkoslovakian aikaset lait ajoneuvon rakenteen muuttamisesta, jossei prosentit pauku yli ni sit tulee muissa jutuissa hankaluuksia, esim pohjalevyn muuttaminen tyyppihyväksytyssä autossa. jne..

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 22.12.2010 9:56

Kiitoksia inffosta, tuo täytyy selvittää. Voihan se olla melko mahdotonkin juttu, ajatus vaan on ollut pitemmän aikaa joten ajattelin kysellä liekö tuo mahdollista.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 22.12.2010 10:26

Kaikista helpoimmalla taitaa päästä kun etsii suoraan V6 4Motion Golfin tai jos välttämättä 1.8T:llä haluaa niin A3 tai S3 Audin.

Sam79
-
Viestit: 143
Liittynyt: 31.8.2003 0:48

ViestiKirjoittaja Sam79 » 22.12.2010 10:38

Se lukee ihan pykälissä että vetotapaa ei saa muuttaa eli nelivetoon tekniikanvaihto on ainoa keino.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 22.12.2010 11:19

_jos mallisarjasta ei löydy vastaavaa vetotapaa_ <- vapaasti suomennettuna

edit: mut, joo ennemmin se valmis a/s3 tai sitten se v6, mihin istuttaa se vajaasylinterinen...

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 22.12.2010 11:37

Ostaa S3:n, nelivetoa sekä voimaa sopivasti ja valmiiksi 1.8T. Jos haluaa Golffin niin äkkiäkös keulan (ja peränkin) vaihtaa Golffista, merkit pois sisältä ja VW:n ratti ja valmista. Poliisit voi kyllä pysäytellä kun katsovat että on Golffi vaikka tietokone sanoo Audi :)
Viimeksi muokannut Tuomas, 22.12.2010 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.12.2010 11:38

onhan noita tdi:tä 4motionina? itse muutttaisin enemmin nelivetoon teknikan kuin gtihin vetotavan muutoksen. selviät varmasti vähemmällä paperityöllä. :)

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 22.12.2010 11:39

Vaikka luvat heltiäisivätkin, niin kaiken kaikkiaan vitullinen urakka ja helpommalla pääsee kun senkin ajan käy leipätöissä ja ostaa sitten vaikkapa S3 Audin. 1.8T, neliveto ja varusteet kohdallaan.

Jos kuitenkin omaat erityisen paljon joutoaikaa ja harrastuneisuutta, niin kannattaisi miettiä ehkä paljon ajetun 4motion tdin:n hankintaa ja se sitten muokata gti:ksi. Katsastuksien jälkeen voisit sitten sen GTi:n kopassa olevan tdi: sekasikiön myydä jollekin.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 22.12.2010 13:38

Se lukee ihan pykälissä että vetotapaa ei saa muuttaa eli nelivetoon tekniikanvaihto on ainoa keino.

Saa muuttaa nelivedoksi, mutta etuvetosta et saa muuttaa takavetoseksi jne.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 22.12.2010 13:50

ja semmonen tarviis muistaa että päästötyypitykset koskee moottorilaatikko yhdistelmiä eli tarvis olla tyypitetty kokonaisuus. muuten voipi tulla ongelma leimalla.

Mutta kuten muutenkin jo edellä sanottu niin en alkais tekeen kauhia työ ja onnistumisen varmuus melko heikko.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.12.2010 15:29

Saa muuttaa nelivedoksi, mutta etuvetosta et saa muuttaa takavetoseksi jne.


Mistäs tämmöinen rajaus nyt on peräisin? Eli tämän mukaan Mk5 etuvetotransittia ei saa muuttaa takavetoiseksi, mutta nelivetoiseksi sen saisi. Vaikka autoa ei ole saanut nelivetoisena, mutta etu ja takavetoisena sen sijaan kyllä.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 22.12.2010 15:33

^ Ei mistään. Edelleenkin se mallisarja ratkaisee. Taitaa tuo Transitti-case ollakin aika lailla ainutlaatuinen.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.12.2010 17:29

Eikös tuo transistorin pysty muuttaa takavetoisesta etuvetoiseksi ja toisinpäin mutta ei nelikoksi. jos ei nelikko kuulu mallisarjaan(voorteista ei kokemusta kun luotan taivaspaikkaan riittävän isäni 10 vuotta sitten omistaman sierran =D)

nelosgolfin pystys muuttaa nelikoksi mutta ei takavetoiseksi. Järkeähän siinä ei ole,ennemmin tosiaan hommata se nelikkokori ja siihen 1.8t.

onkohan tuo blackshadow muuten joku pommi kun se tuntuu olevan aina vain myynnissä?
kenelläkään kokemusta?

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 22.12.2010 19:33

Jooh, täytynee haudata toiveet tuosta vetotavan muutoksesta ja ostaa sitten nelikko.

Tietääkseni LMS muokkaa/on muokannut noista GTI kolffeista blackshadoweita jollain älyttömällä hinnalla?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.12.2010 19:53

eiks se oo mtm joka ne on rakentanu mutta tässä suomessa olevassa on huollot tehty lms:llä ja muutenki jälkimarkkinointi voi toimia sitä kautta ihan hyvin`?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.12.2010 20:03

Rollen mukaan MTM tehny.

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 23.5.2011 14:50

Minkäs mallin 4motion Golffi olis paras tuohon sekasikiön rakentamiseen?

Pitäiskö metsästää TDI:tä vaiko 1.8 vaparia 4motionilla? Ja onhan siinä V6 moottorikin vielä mahdollisuutena. Käykö tuo AGU suoriltaan minkään 4motion laatikon perään?

veksu
PostPosted: 22.12.2010 13:50 Post subject:
ja semmonen tarviis muistaa että päästötyypitykset koskee moottorilaatikko yhdistelmiä eli tarvis olla tyypitetty kokonaisuus. muuten voipi tulla ongelma leimalla.

Mutta kuten muutenkin jo edellä sanottu niin en alkais tekeen kauhia työ ja onnistumisen varmuus melko heikko.


Ei taida AGU:a olla paastötyypitetty minkäkään laatikon kanssa? Tuleeko tässä yksi ongelma lisää?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa