Golf iv 1.8 20v AGN päästöistä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf iv 1.8 20v AGN päästöistä
Eli auto on ollu meillä nyt kohta viikon ja rupes ilmenemää ongelmia: Alussa toimi suhtkoht normaalisti, mutta nyt kiihdyttäminen on yhtä tuskaa kun ei vaan kiihdy millään.. Ohittaminen autolla lähes mahdotonta. Lisäksi moottori ei kierrä enempää kuin vähän päälle 4000k/min, vaan jää nytkyttämään siihen paikalleen. Mitään ei vialle olla vielä keretty tekemään, joten ajattelin kysyä jos täältä löytyisi apua! Vikakoodit voisin joskus käydä tarkituttamassa..
Viimeksi muokannut tumpu, 22.12.2010 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pähkäiltiin vähän tuota vikaa kun se oli vähän semmonen että välillä toimii kunnolla ja välillä huonosti, niiiiiiiiiin toivottavasti kyseessä oli vaan kosketushäiriö..!! Eli auto on nyt toiminu normisti kohta kaks päivää toimenpiteillä ilmamäärämittarin piuha irti, puhallus, ja takasin kiinni =) Mutta mistä johtuu semmonen että kun polkee vähän enemmän niin kuuluu suhinaa? turbo se ei tässä tapauksessa ainakaan ole =( Putki kolisee vähän ja on muutenkin vähän heikossa hapessa niin sekin voi tuota aiheuttaa... Sitten mietin että mikä koneessa helisee siinä kohdassa mihin kaasuvaijeri tulee? Vainoharhaseks tulee uuden auton kanssa :P
Golf iv 1.8 20v AGN päästöistä
hjuuuhh.. Katastuksessa tuli runtua päästöistä:
Tyhjäkäynti Kierroksilla
CO2 13,8 14,3
CO% 0,83 0,60
HC 134 71
O2 1,2 0,7
Lambda 1,01
Ennen mittausta vaihettu tulpat, ilmanputsari ja lämpötila-anturi.. Tyhjäkäynnillä ja n 2000rpm kohdalla putki resonoi, eli oisko siellä sitte katti paskana..? Putken ei ainakaa pitäis vuotaa kun testattiin tukkimalla käellä putken pää ja samalla katteltiin montusta.. Ei näkyny/tuntunu/kuulunu... Onko ihmiset mistä ostanu tarvikekatteja? Motonetin kateissa lukee että ei OBDII autoihin..? Ja muistaako joku putken halkaisijaa vai pittääkö käydä mittailemassa?
Tyhjäkäynti Kierroksilla
CO2 13,8 14,3
CO% 0,83 0,60
HC 134 71
O2 1,2 0,7
Lambda 1,01
Ennen mittausta vaihettu tulpat, ilmanputsari ja lämpötila-anturi.. Tyhjäkäynnillä ja n 2000rpm kohdalla putki resonoi, eli oisko siellä sitte katti paskana..? Putken ei ainakaa pitäis vuotaa kun testattiin tukkimalla käellä putken pää ja samalla katteltiin montusta.. Ei näkyny/tuntunu/kuulunu... Onko ihmiset mistä ostanu tarvikekatteja? Motonetin kateissa lukee että ei OBDII autoihin..? Ja muistaako joku putken halkaisijaa vai pittääkö käydä mittailemassa?
Auto on ollut niin pitkään ajamatta viestisi perusteella, että kannattaa antaa sen lämmitä kunnolla, ellet jo niin tehnyt. Katalysaattori vaatii toimintalämpötilan, saattaa mennä pidempään jos auto ollut ajamatta.
Ja muuten, korkea happiarvo viittaisi helposti pakoputken vuotoon, mutta myös katsastusinssin anturin huonoon asetteluun. On osunut omallekin kohdalle mokomaa. Suosittelisin uutta pakokaasumittausta ennenkuin alat suunnittelemaan isompaa remonttia. :)
Tämä siis entisessä Rellussa. :)
Ja muuten, korkea happiarvo viittaisi helposti pakoputken vuotoon, mutta myös katsastusinssin anturin huonoon asetteluun. On osunut omallekin kohdalle mokomaa. Suosittelisin uutta pakokaasumittausta ennenkuin alat suunnittelemaan isompaa remonttia. :)
Tämä siis entisessä Rellussa. :)
On tuo ihan ajossa ollu koko ajan =) Eilen kuuntelin nii ei se räminä kuulukkaa katista, vaan ekasta vaimentimesta.. Varmaan kiinnike irti tai sitte joku lämpöpelti =) Luetin myös vikakoodit niin lambdaa se valititti + jäähd.nesteen anturia ja ilmamäärä anturia, tosin nuo kaks viimestä varmaan tuli siitä ku oon irrotellu nuita piuhoja niistä.. Ens viikolla käyn uudestaan luetuttamassa ja sitten selviää mikä koodi siellä uusiutuu =)
Lambda vaihettu myös ja päästöt edelleen korkealla.. Ei varmaan auta enää mikää muu ku vaihtaa katti. Vaihettuja osia on: öljyt+suodatin, ilmansuodatin, tulpat, lambda. Päästöt vaan nous vähän tuon lambdan vaihdon jälkee.. Vaikuttaakohan akun kunto päästöihin? Ei lähteny kerran käyntiin kun ei jaksanu pyörittää... ja muutenkin jos joutuu starttailemaan tiuhaan tahtiin nii toinen kertaki jo vähän takertelee..
Eli uutta akkua ja kattia vai?
Eli uutta akkua ja kattia vai?
Tarvike katti ostettu ja asennutettu ja päästöt kunnossa! Leimakin siis tuli..
Mutta vielä auto rupee täristämään ja tyhjäkäynti putoaa johonki 500 paikkeille. Mutta tämä tapahtuu vain kun painaa kaasua paikallaan niin vähän kun vaan pystyy.. Oisko joku pieni alipaine vuoto? Vai pa-suodatin? Minun tietojen mukaan vaihettu viimeks 4 vuotta sitten...
Mutta vielä auto rupee täristämään ja tyhjäkäynti putoaa johonki 500 paikkeille. Mutta tämä tapahtuu vain kun painaa kaasua paikallaan niin vähän kun vaan pystyy.. Oisko joku pieni alipaine vuoto? Vai pa-suodatin? Minun tietojen mukaan vaihettu viimeks 4 vuotta sitten...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa