Mk2 16v käyntiongelmien poisto.
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 16v käyntiongelmien poisto.
Jeps, eli autoon alkaa kasaantua hieman liian monta pikkuvikaa joten suunnitelma olisi korjata nämä mitä nyt itse olen huomannut ja kokeneemmilta ohjeita kaivataan asennustöihin.
1. Venttiilikannen tiiviste vuotaa öljyä 2 pytyn tulpanhatun alle ja jos ei puhdista säännöllisesti hattua alkaa käymään kolmella. Ajattelin vaihtaa motonetin huippuventtiilikopan tiivisteeseen.
2. Imusarjahan tulee irroittaa joten se tulee tiivistettyä samalla kertaa. Käykö tähän jokin tahna vai marmorilta uudet tiivisteet?
3. Virranjakajankansi ja pyörijä Boshilta. Tässä ei varmaan ongelmia voi tulla mutta laitetaan silti.
4. Suihkutussuuttimet heiluvat kuin mummon hampaat. Tähän vaivaan auttaa varmaan o-rekaiden vaihto?
4.Tietysti tulpat tulee vaihdettua kuten myös bensasuodatin ja öljyt.
Erityisesti ohjeita kaivataan tuohon suihkutussuutinremonttiin. Sitten jos on jokin hyvä huoltokohde mielessä niin voi ilmoitella siitäkin niin samoilla lämpimillä tulee hoidettua.
Kiitosta asiallisille neuvoille.
Edit: Niin ja autohan on Mk2 16v kr moottorilla ja suihtusjärjestelmä KE-Jetronik.
1. Venttiilikannen tiiviste vuotaa öljyä 2 pytyn tulpanhatun alle ja jos ei puhdista säännöllisesti hattua alkaa käymään kolmella. Ajattelin vaihtaa motonetin huippuventtiilikopan tiivisteeseen.
2. Imusarjahan tulee irroittaa joten se tulee tiivistettyä samalla kertaa. Käykö tähän jokin tahna vai marmorilta uudet tiivisteet?
3. Virranjakajankansi ja pyörijä Boshilta. Tässä ei varmaan ongelmia voi tulla mutta laitetaan silti.
4. Suihkutussuuttimet heiluvat kuin mummon hampaat. Tähän vaivaan auttaa varmaan o-rekaiden vaihto?
4.Tietysti tulpat tulee vaihdettua kuten myös bensasuodatin ja öljyt.
Erityisesti ohjeita kaivataan tuohon suihkutussuutinremonttiin. Sitten jos on jokin hyvä huoltokohde mielessä niin voi ilmoitella siitäkin niin samoilla lämpimillä tulee hoidettua.
Kiitosta asiallisille neuvoille.
Edit: Niin ja autohan on Mk2 16v kr moottorilla ja suihtusjärjestelmä KE-Jetronik.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Suuttimet lähtee rungosta vetämällä, mutta voi olla tiukassakin. Lisäksi niissä on jonkinlainen holkki omalla tiivisteellään ja sekin saattaa vuotaa.
Jos venttiilikopan tiivisteen laatu arveluttaa niin kannattaa kysyä paljonko alkuperäinen maksaa. Taitaa kyllä lähennellä viittä kymppiä.
Ite oon saanu motonetistä Bremin sytkän osia, mutta niillä on milloin mitäkin.
NGK:n tulpat olis huhun mukaan paremmat kun Boschin. Molempia ollut, enkä eroa huomannut. Nyt on Denso Iridium, enkä eroa huomannut niissäkään...
Bensaputket on sitten jumissa auton alla ja menee poikki kun irrotat suodattimesta. Hydrauliikkaliikkeestä mittojen mukaan uusi letku liittimineen. Mulla oli malli mukana ja silti tuli metrin liian pitkä :)
Jos venttiilikopan tiivisteen laatu arveluttaa niin kannattaa kysyä paljonko alkuperäinen maksaa. Taitaa kyllä lähennellä viittä kymppiä.
Ite oon saanu motonetistä Bremin sytkän osia, mutta niillä on milloin mitäkin.
NGK:n tulpat olis huhun mukaan paremmat kun Boschin. Molempia ollut, enkä eroa huomannut. Nyt on Denso Iridium, enkä eroa huomannut niissäkään...
Bensaputket on sitten jumissa auton alla ja menee poikki kun irrotat suodattimesta. Hydrauliikkaliikkeestä mittojen mukaan uusi letku liittimineen. Mulla oli malli mukana ja silti tuli metrin liian pitkä :)
Kiitosta neuvoista! Tässä ajattelinkin että voiko se olla vaan vetää ne suuttimet ulos sieltä. Todennäköisesti tuonne tarviketiivisteen puolelle käännyn jos niitä saa 2 samaan hintaan kun alkuperäisiä ja jos pettää niin muuta ongelmaa tule kuin öljy alkaa tihuttaa. Pitänee samalla kysäistä tarjousta siitä alkuperäisestä kun hakee o-renkaat liikkeestä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tänään sitten sai antaa hieman ensiapua autolle tien päällä. Eli auto päätti yhtäkkiä sammua. Ei lähteny käyntiin. Onneksi oli helppo vika eli vaan pyöritellä apuilma suuttimelta tulevaa sähköjohdon liitäntää moottoriin. Tyhjäkäynti tosin jäi 2000 kieppeille. Se palasi normaaliksi, kun vähän crc:tä liittimen päälle ja kiristys.
Jos jollakin autossaan tyhjäkäynti liian korkea voi olla näinkin helppo korjata.
Jos jollakin autossaan tyhjäkäynti liian korkea voi olla näinkin helppo korjata.
Auto teki uuden tempun ja lähes sata varma olen syystä. Kierrosmittari alkoi sekoilla, kävi kolmella, välillä neljällä. Virranjakalta vuosi öljyä, ja kolminapaisen johdon nyhjytteli korjasi ongelman hetkeksi. Vika olisi siis hall-anturi?
Nyt pitää kiireellä korjata se, huomenna hakemaan anturia ja uutta tiivistettä, virranjakajan kantta ja pyörijää. Ennenkuin irroitan jakajan, niin jos moottoria ei pyöritetä asennuksen aikana, onko mahdollista asentaa jakaja/ anturi väärään asentoon? Ja kai jakaja lähtee irti ilman venttiillikannen irroitusta? Venttiilikannen tiivistys pitää jättää lomille.
Kiire, huomenna ehkä jo purkamaan!
Nyt pitää kiireellä korjata se, huomenna hakemaan anturia ja uutta tiivistettä, virranjakajan kantta ja pyörijää. Ennenkuin irroitan jakajan, niin jos moottoria ei pyöritetä asennuksen aikana, onko mahdollista asentaa jakaja/ anturi väärään asentoon? Ja kai jakaja lähtee irti ilman venttiillikannen irroitusta? Venttiilikannen tiivistys pitää jättää lomille.
Kiire, huomenna ehkä jo purkamaan!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jakajaa kääntämällä tehdään perussäätö. Tee merkki missä kohdassa on niin ei mee kuin samassa asennossa takaisin.
Varaudu hyvällä 4 mm (muistaakseni...) tasapäisellä tuurnalla. Pohjasta pitää lyödä tappi irti ja se on ärsyttävän tiukalla. Lisäks se irrotettava kappale voi hajotakin jos siihen kohdistuu voimaa. Ite laitoin putkisokan tilalle, mutta oli hankalampi löytää hyvälaatuinen.
Takaisinasennuksessa pitää muistaa laittaa se irrotettava kappale samaan asentoon. Sopii menemään 180° pieleen.
Tiiviste voi olla hankalampi löytää.
Varaudu hyvällä 4 mm (muistaakseni...) tasapäisellä tuurnalla. Pohjasta pitää lyödä tappi irti ja se on ärsyttävän tiukalla. Lisäks se irrotettava kappale voi hajotakin jos siihen kohdistuu voimaa. Ite laitoin putkisokan tilalle, mutta oli hankalampi löytää hyvälaatuinen.
Takaisinasennuksessa pitää muistaa laittaa se irrotettava kappale samaan asentoon. Sopii menemään 180° pieleen.
Tiiviste voi olla hankalampi löytää.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Auto lähti ekalla yrityksellä käyntiin, ainut mitä huomasin oli ehkä lievää nykimistä n. 1500-2000 kierroksen tienoilla. Tyhjäkäyntikin tuntui hieman pätkivän, mutta niinhän se taitaa näissä kaikissa olevan. Kihdyttäessä ei ollut minkäänlaista nykimistä, joten kaippa sillä uskaltaa ajella? (sytkä suurinpiirtein kohdallaan)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa