Polttoainesuodatin
Valvoja: ffp jäsenet
Polttoainesuodatin
Kyseessä -00 IV golf AGR-koneella.
Pitäis vaihtaa siihen ko suodatin ja hyviä vinkkejä kaipaisin.
Lähinnä että välttäisin sudenkuopat. Miten tuossa olisi parasta ilmata systeemi vaihdon jälkeen?
Kokemuksia vain järeältä(Sisu) puolelta ja niissä on käsipumppu ilmausta varten mutta miten näissä hienomekaniikkakoneissa vastaava hoidetaan?
Pitäis vaihtaa siihen ko suodatin ja hyviä vinkkejä kaipaisin.
Lähinnä että välttäisin sudenkuopat. Miten tuossa olisi parasta ilmata systeemi vaihdon jälkeen?
Kokemuksia vain järeältä(Sisu) puolelta ja niissä on käsipumppu ilmausta varten mutta miten näissä hienomekaniikkakoneissa vastaava hoidetaan?
-vanha pois
-uusi täyteen polttoainetta
-uusi paikalleen
-suuttimien päistä metalliputkia löysälle
-starttausta sen aikaa, että alkaa roiskua naftaa löysässä olevista suutin putkista
-putket kiinni
-auto käyntiin
pitäs lähteä.
jos ulkona tekee ja pakkasta tätä luokkaa mitä täällä noin -24.
Siihen päälle vielä akku hieman huono ja jos joutuu pyörittelee konetta pitkäänkin niin kannattaa olla apuvirtaa lähettyvillä.
-uusi täyteen polttoainetta
-uusi paikalleen
-suuttimien päistä metalliputkia löysälle
-starttausta sen aikaa, että alkaa roiskua naftaa löysässä olevista suutin putkista
-putket kiinni
-auto käyntiin
pitäs lähteä.
jos ulkona tekee ja pakkasta tätä luokkaa mitä täällä noin -24.
Siihen päälle vielä akku hieman huono ja jos joutuu pyörittelee konetta pitkäänkin niin kannattaa olla apuvirtaa lähettyvillä.
Juuri tuosta konetyypistä en osaa sanoa, mutta mitä itse olen eri vw dieseleihin suodatinta vaihtanut, olen aloittanut ajamalla koneen lämpimäksi.
Joskus olen täyttänyt suodattimenkin naftalla, mutta viime aikoina en sitäkään. Suodatin paikalleen ja letkut kiinni. Sitten vain startataan. Muutaman kerran voi joutua sahaamaan ja kone sammuu, mutta aika nopeasti käynti tasaantuu.
Joskus olen täyttänyt suodattimenkin naftalla, mutta viime aikoina en sitäkään. Suodatin paikalleen ja letkut kiinni. Sitten vain startataan. Muutaman kerran voi joutua sahaamaan ja kone sammuu, mutta aika nopeasti käynti tasaantuu.
-
- -
Kertaakaan en ole 1.9 tai 2.0tdi:tä joutunut erikseen ilmaamaan suodattimen vaihdon jälkeen. Täyttää vain uuden suodattimen dieselillä ja käyttää virtoja päällä pari kertaa, että siirtopumppu täyttää putket. Yleensä ei tarvitse startata kuin max. pari kertaa.
2.5tdi onkin sitten oma lukunsa. Siinä on syytä ilmata putket erikseen ettei pumppu pääse vetämään ilmaa.
2.5tdi onkin sitten oma lukunsa. Siinä on syytä ilmata putket erikseen ettei pumppu pääse vetämään ilmaa.
Suodatin on nyt vaihdettu ja lähti kyllä heti käymään kuin paalmun alta, suodattimen kun olin täyttänyt etukäteen.
Pari kysymystä heräsi kuitenkin.
Kauanko pitää ajella että kaikki ilma poistuu, itsellä kun on vaihdosta mennyt jo useampi päivä niin silti siinä läpinäkyvässä putkessa näkyy pieni n 10mm ilmakupla, ihan putken yläpinnassa. Alkuun meni kyllä paljonkin ilmaa putkessa.
Ja toiseksi, mikä sen pienen venttiilin tehtävä on siinä suodattimen kannessa?
Pari kysymystä heräsi kuitenkin.
Kauanko pitää ajella että kaikki ilma poistuu, itsellä kun on vaihdosta mennyt jo useampi päivä niin silti siinä läpinäkyvässä putkessa näkyy pieni n 10mm ilmakupla, ihan putken yläpinnassa. Alkuun meni kyllä paljonkin ilmaa putkessa.
Kauanko pitää ajella että kaikki ilma poistuu
Kyllä se yleensä riittävissä määrin poistuu ensimmäisen minuutin aikana. Eikä näissä TDI koneissa yksittäisestä ilmakuplasta suurempaa harmia ole, kun pumppu ilmaantuu itsestään. Vähän voi hörähtää tyhjäkäynnillä, kun se viimeinen kupla sieltä lähtee. Voihan sitä ilmakuplan kohtaa naputella auton käydessä, josko se lähtisi liikkeelle.
Suodattimen lämmitys. Moottorilta palaava polttoaine on lämmintä ja suodattimen ollessa kylmä, osa paluuvirtauksesta meneekin takaisin suodattimeen lämmittäen sitä. Käytännössä jos auton saa käymään ja vähän lämpenemään, ei pitäisi kyllä enää tien päälle jäätyä. Siitä en tiedä onko tuossa venttiilissä jonkinlainen termostaatti vai miten se käytännössä toimii.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”