B4 Passat 1Z ruiskutuspumpun vaihto/sopivuus?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

B4 Passat 1Z ruiskutuspumpun vaihto/sopivuus?

ViestiKirjoittaja General_Lee » 21.8.2010 15:57

Heips Tietäjät,

Pitäis vaihtaa alkuperäisen nykivän pumpun tilalle toinen.Hommasin jo yhden paketin missä on pumppu ja ECU.

Pumpun numero on 029 99 012 1 5 A NI/SN 1K

ECU 028 906 021 DK

Kummatkin on -99 Cordobasta.ECU kiinnostaa sen takia kun sisällä pitäisi olla jokin viriohjelma.Kokeilin ECUa,hörähti käymään mutta sammui heti,kysessä siis ajonestollinen boxi.Sen ilmeisesti saa VCDS:llä otettua pois?

Mutta tuo pumppu tässä nyt tärkein on,sopiiko vai ei? Ainakin on 7 napaisella liittimellä.

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 21.8.2010 21:47

Morkkis! Mulla ei ainakaan onnistunut ajonestollisen ecun sopeutus 1z-ympäristöön pelkästään ohjelmallisilla toimenpiteillä vaan ecun sisään tehtiin jotain fyysisiäkin muutoksia.

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 30.8.2010 23:06

Uppista!!!

Olisi tämä viikko aikaa vaihtaa pumppu,osaako tuo 1Z ECU ohjata tuota vaihtopumppua?

Osaisiko joku kertoa lyhyesti miten tuon jaon saa kohdilleen? Vaihtopumpussa ei ole hihnapyörää paikoillaan,täytyy ottaa vanhasta pumpusta.VAG-COM on käytössä mutta sen(kin) käyttöön tarvitsisin opastusta tuossa ajoitusasiassa...

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 28.9.2010 21:48

Pumppu vaihdettu ja tuurilla osui ajoitus suhteellisen hyvin kohdalleen,lähti käymään ja kulkee..

Nyt tuntuu vievän ainetta enemmän kuin ennen pumpun vaihtoa.

Voisiko joku kertoa miten tarkistan VCDS Lite-ohjelmalla tuon ajoituksen.Käytössä on rekisteröity versio litestä.

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 30.9.2010 18:08

No niin,juuri sain ajoituksen tarkastettua VCDS Litellä.
Arvo oli aluksi 30-31,koneenlämmöt yli 80 astetta.Eberiä pidin päällä niin ei päässyt lämmöt laskeen säädön aikana.

Säädin ajoituksen arvoon 53-55,vähän päälle siniviivan.

Pumpun vaihdon jälkeen olen ajanut noin kuukauden ja huomasin heti että vie vähän enemmän ainetta.Tänään tankkasin ja olihan se litran enemmän vienyt kuin ennen pumpun vaihtoa.Saas nähdä mihin asettuu kun ajoitus on tuo 53-55

Sitten pari kysymystä VCDS koskien:

Eilen tutustuin ohjelmaan ja tarkastelin eri arvoja.Koska ostin lisenssin ohjelmaa,sillä pääsee tarkasteleen ja säätämään laajemmin systeemeitä.

Menin 01-Engine,sitten 07-Recode ja siinä oli arvoina pelkkiä nollia.Painoin sitten Do It nappulaa ja ainoa mitä huomasin oli se että tyhjäkäynti kierrokset nousivat 900r/min kummallekkin puolelle.Aikaisemmin ennen ja jälkeen pumpun vaihdon ne olivat 840r/min eli liian alhaiset.Mitähän muuta tuo recode sai aikaan?

Nyt ajoitukset säätämisen jälkeen katsoin vikakoodin ja antoi seuraavaa:

00550 17-10
00765 G149 35-10
00539 G81 30-10

Ja ilmoitti että 5 vikakoodia löydetty joista 2 viimestä oli pelkkää nollaa..

En tosin tiedä kuinka vanhoja nuo koodit on,Litellä ei pysty nollaamaan vikamuistia...
Saan nollattua muistin huomenna vanhalla Vag-Comilla.

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 10.10.2010 13:23

Osaako kukaan neuvoa mistä löydän oikean arvon 1z ajoitukseen?

Tuossa kun säätelin Litellä ajoituksen arvoon 53-55,oli valikosta valittu koneentyypiksi 1z all -94 eteenpäin.

Miten paljon 80 Audissa käytetty 1z eroaa tuosta omastani? Lähinnä ajoituksen suhteen,antaa enemmän ennakkoa kun selaa noita muita1z tuolta TDI Graphista.

Oman koneen numero on 1Z 0148 383 ja tehty 14-01-94 klo 8:39

Tuntuu vievän edelleen enemmän soppaa kuin vanhalla pumpulla...

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 15.10.2010 21:51

Joo,joku kyllä mättää nyt...Touko,kesä,heinä ja elokuun kuukausittainen keskikulutus on ollut 5,7 litraa.

Pumpun vaihdoin 4 päivä syyskuuta ja siitä lähtien on vienyt enemmän ainetta,syyskuussa keskikulutus 6,2 ja nyt lokakuun puolivälin keskikulutus 6,8 litraa..

Pumppuhan on -99 Cordobasta ja siinähän on koneena AHU.ECUna on 1Z oma.
Eroavatko pumput toisistaan niin paljon että VCDS näyttää vääriä arvoja ajoitukselle yms?
Nyt ajoitus on säädetty 1Z mukaan,53-55 on arvona.
Riittääkö että säätää ajoituksen AHUn kartan mukaan vai tarvitseeko vaihtaa AHUn ECU?

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 17.10.2010 15:53

Näköjään 1Z ja AHU antaa saman ajoituskartan kun äsken sitä katselin.

Tuossa aiemmin pohdin Audi 80 1Z ajoitusarvoja ja tuossa kun oli VCDS kiinni niin katsoin samalla ne ja aikas radikaalisti eroavat 1Z 94 eteenpäin kaikki valikon arvoista.

80 1Z 92-2.94
80 1Z 2.94-ver.D08
80 1Z 2.94 ver.D09

Näissä kaikissa vaihtoedoissa ilmoittaa että on myöhäsella,jopa punaisen viivan alapuolella.
Ajoitusarvo on nyt 52-53 luokkaa.Ennen säätämistä se oli noin 30-31 ja sillä arvolla kulutus nousi 6,3 litraan entisestä 5,7l arvosta.

Minulla olisi AHUn ECU mutta ilmeisesti siitä ei saa VCDSlä ajonestoa pois? Yritin mutta ei päästänyt edes immobilizer osioon.Mitäs fyysistä boxille pitää tehdä jotta saa ajoneston pois?
Voi vastata yv:llä jos ei ihan yleiseen jakeluun uskalla kertoa.

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 3.11.2010 7:03

Nyt kun säädin ajoituksen lähelle arvoa 60,kulutus tipahti 6,3 litraan.Vielä kun litran sais pois...

Uskoisin että syynä korkeaan kulutukseen on tuo recode toimenpide minkä menin tyhmyyksissä tekemään.

Edelleen kaipaan tietoa miten arvot saisi palautettua,kysessä on group 00000 tms,pelkkiä nollia siis...

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 15.11.2010 19:41

Edelleen kulutus 6,3...

Vinkkejä miten saisi palautettua recode-toimenpiteen?

Ja edelleen AHUn ECUn ajoneston poiskytkeminen..

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 15.12.2010 20:22

Osaako tähän kukaan sanoa mitään? Tuntuu tuo ajoneston poisotto olevan todella salaista hommaa ainakin mitä ulkomaan foorumeilta olen lueskellut...Kukaan ei uskalla sanoa mitä ECU:lle pitää tehdä,siis fyysisesti sinne sisään,jotta eston sais pois.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.12.2010 6:38

Ohjelmoida eeprom uudelleen

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 16.12.2010 12:09

Jaahas,no se on sitten sillä selvä.Ilmeisesti sellainen toimenpide joka ei VCDSllä onnistu....

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.12.2010 12:12

ei, kolvi käteen ja piiri prommeriin

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 16.12.2010 14:21

Seelvä...Ei taida maksaa vaivaa,ei kai siinä asiat niin paljoa muutu? 1Z ECU vs. AHU.Vaikka pumppu on AHUn.

Sitten kuulutan tuon recode-toimenpiteen perään? Mitä arvoja/tietoja ko. operaatio muuttaa kun sen tekee groupille missä on pelkkiä nollia?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.12.2010 17:35

1Z=8bit ja AHU=16bit

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 16.12.2010 20:07

1Z=8bit ja AHU=16bit

Hmm...Miten eroaa käytännössä? Nyt 1Z ECU ohjaa AHUn pumppua


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa